نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. اسفند 1394 - 11:27
مرتفع ترین گردنه ماشین روی کشور در شهرستان دنا در حال بازگشایی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، دنا به عنوان یکی از چندین قله مرتفع رشته کوه زاگرس یکی از زیبا ترین و بکرترین مناطق گردشگری کشور است که با مرکزیت شهر زیبای سی سخت سالیانه پذیرای گردشگران زیادی از اقصی نقاط  ایران و جهان است.

 

گردنه بیژن که مرتفع ترین گردنه برف گیر و ماشین رو  کشور به حساب می آید در ارتفاع 3800 متری ارتفاعات دنا واقع و دو استان کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان را به هم متصل میکند.

 

گردنه بیژن که در طول سال حجم انبوهی از نزولات آسمانی را شاهد است سالیانه حدود پنج ماه از سال را مسدود و به گفته کارشناسان اداره راه و شهرسازی به علت حجم بالای بارش برف و خطرات ناشی از بارندگی امکان بازگشایی در زمان بارش برف وجود ندارد و سالیانه عملا 4 الی 5 ماهی از سال امکان تردد وسائط نقلیه در این محور وجود ندارد.

 

بازگشایی این محور برف گیر با استفاده از شش دستگاه سنگین راهداری از چند روز اخیر آغاز شده و راهداران شهرستان دنا با تلاش خستگی ناپذیر خود سعی دارند این محور مهم را تا قبل از عید امسال بازگشایی کنند.

 

این محور مواصلاتی به علت کاهش حدود 100 کیلیومتری مسیر دسترسی سی سخت به شهرستان سمیرم و روستاهای پادنا از اهمیت بالایی برای ساکنین این مناطق برخوردار است.

 

به گفته راهداران دنا ،با وجود بارش کمتر برف امسال نسبت به سالیان گذشته ارتفاع برف در شرایط کنونی در برخی از نقاط به بیش از 15 متر میرسد و این در حالی است  تنها حدود یکی دو کیلومتر پایین تر از بیژن و جدای از جذابیتهای زمستانه این منطقه رویش علفها و بوته زارهای پایین دستی در این منطقه، زیبایی دو چندانی به منطقه گردنه بیژن و دامنه های دنا داده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی