نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. خرداد 1395 - 13:12
به همت مركز بهداشت گچساران برگزار شد
اولین همایش اشتغال زنان آسیب پذیر
فرشاد رستمی: در این شهر زنانی زندگی می کنند که نان آور خانواده هستند و بعلت نبود اشتغال تن به گدایی داده و هر روز در معرض آسیب های بیشتری قرار می گیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، اولین همایش هم اندیشی در خصوص ایجاد اشتغال زنان آسیب پذیر با حضور مسئولین، خیرین، کارشناسان و اقشار مختلف مردم در سالن اجتماعات اداره بهداشت و درمان گچساران برگزار شد.

مسئول این همایش ضمن تبریک عید نیمه شعبان و خیر مقدم به حاضرین، اظهار کرد: امروز ایران عزیز، آبادانی بخش عظیمی از خود را مدیون این شهر نفت خیز می داند اما در این شهر مردمی زندگی می کنند اگر چه شریف و بزرگوارند ولی بسیاری از آنها حتی مایحتاج اولیه زندگی خود را نمی تواند فراهم کنند .

فرشاد رستمی بیان کرد: در این شهر زنانی زندگی می کنند که نان آور خانواده هستند و بعلت نبود اشتغال تن به گدایی داده و هر روز در معرض آسیب های اجتماعی  بیشتری قرار می گیرند.

وی با طرح این سوال که ما به عنوان دست اندرکاران و مسئولان این شهر در این مقوله چکارکرده ایم؟ آیا  برای قشر زنان جامعه جز جلسات و مصوبات متعدد چه اقدام عملی برای حل مشکل این قشر انجام داده ایم؟ افزود: چگونه شب، آرام و آسوده می خوابیم در حالی که درمحله سادات، لبنان، رادک این شهر زنانی هستند که شب گرسنه می خوابند تا فرزند خردسالش سیر بخوابد یا اینکه زن مسلمانی  به دلیل فقر و تنگدستی و برای امرار معاش خود در بدترین شرایط  قرار بگیرد.

رستمی بیان کرد: در این شهر  اگر فرصت شغلی هم بدست بیاید افراد صاحب نفوذ  و پارتی، آن را  تصاحب کرده و اجازه نمی دهند که  فرزندان خانواده های فقیر و مستحق این شهر مشغول بکار شوند.

در ادامه این نشست امام جمعه موقت گچساران با اشاره به تاکیدات پیامبر اسلام (ص) بیان کرد: دستگیری و کمک نیازمندان در فرهنگ اسلامی از جایگاه ویژه ای برخودار است و این مهم باید روز به روز در جامعه گسترش پیدا کند.

حجت السلام پرویز خواجه زاده افزود: بدون تردید یکی از مهمترین آموزه های دینی که قرآن کریم در موارد مختلف همواره بر آن تاکید داشته و مسلمانان را به آن توصیه کرده کمک به نیازمندان و فقرا در جامعه است.

وی بیان کرد: آثار باطنی ایجاد اشتغال پایدار درخانواده فراوان است، وجود کارگاه های تولیدی در محلات برکت را در سفره اقتصادی خانواده ها وارد و همچنین رشد اجتماعی خانواده ها بالا می رود.

در ادامه همایش یکی از صاحب نظران در جایگاه قرار گرفت و اظهار کرد: تشکیل چنین همایشی کار بسیار خوب و شایسته است اما در ابتداء کار بیاید در بین زنان بی سرپرست هر محله یک تعاونی تشکیل بدهید و اداره تعاون باید به درون محلات رفته و نیاز سنجی و طراحی بکند.

عادل امینی قوانین دست و پاگیر بعضی ادارات را برای کارآفرینان را یک معضل اساسی دانست و به این نکته اشاره کرد که دراین  بخش نباید به سیستم دولتی پول داد.

امینی از شورای تامین تقاضا کرد و گفت: چرا دخالت و تلاش نمی کنید تا بخشی از ۱۷ میلیارد تومان اضافه کار کارکنان صنعت نفت گچساران برای توسعه اشتغال خانواده بی سرپرست و آسیب پذیر به این شهر برگردد؟ و چرا از مدیر و وزیر  صنعت نفت نمی خواهید که به این شهر کمک بکند؟

وی در پایان افزود: مقوله عدل در تامین اخلاق اجتماعی جامعه بر عهده شماست.

گزارش: حبیب قلندریIMG_0098IMG_0082IMG_0074IMG_0073IMG_0065IMG_0040IMG_0044IMG_0050IMG_0052IMG_0057IMG_0036IMG_0027IMG_0025IMG_0024CHMAN

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی