نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

6. خرداد 1395 - 12:24
خاطره ای بیاد ماندنی از جشن ازدواج دانشجویان در تهران
وقتی همه در تهران به لُر افتخار کردند + تصاویر
در سفری که به همراه مسئولین واحد یاسوج به تهران و دانشگاه علوم وتحقیقات داشتیم که هدف این سفر دیدار با ریاست دانشگاه و برخی از مسئولین و هدف ایده هایی برای توسعه و بهبود وضعیت دانشگاه بود.اتفاقات خوبی توجه مرا به نوشتن این مطلب جلب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، در سفری که به همراه مسئولین واحد یاسوج به تهران و دانشگاه علوم وتحقیقات داشتیم که هدف این سفر دیدار با ریاست دانشگاه و برخی از مسئولین و هدف ایده هایی برای توسعه و بهبوداوضعیت دانشگاه بود.اتفاقات خوبی توجه مرا به نوشتن این مطلب جلب کرد. 

در این سفر قصد داشتیم دکترعلی عباسپور طهرانی فرد رییس مرکز علوم تحقیقات تهران را ببینیم. وتا شروع جلسه چند ساعت وقت داشتیم،زنگ تلفن ما را به سمت جشن ازدواج ۲۳۰ دانشجوی مزدوج راهنمائی کرد.
بله ما به دعوت دکتر کرم اله دانش فرد که یکی هم استانی ها و از چهر های شاخص و شناخته شده علمی می باشند به همراه تیم که داشتیم به جشن دعوت شدیم.
دانشفرد معاون فرهنگی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات و یک چهره و مورد احترام است. حضور او در کنار تیم کاری ما بسیار جالب بود.
دانش فرد ما را به یک جشن ازدواج دانشجویی دعوت کرد، جشنی پر نشاط و صمیمی که شور جوانی در آن موج می زد.
در ابتدا به همراه مزدوجین به مسجد دانشگاه رفتیم و در مراسم جشن و نماز شرکت کردیم.بعد از صرف ناهار وارد سالن اجتماعات شدیم، سفره عقد و تزئیین سالن توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کرد به خصوص من که سال ها کار فرهنگی کرده بودم تفاوت برخی ظرافت ها را با دقت رصد می کردم 
مجری مدام شوخی می کرد و سر به سر لرها می گذاشت تا اینکه نوبت به سخنرانی دکتردانشفرد رسید.
وقتی دانش فرد از دلاوریهای لرها در تاریخ ،مفاخر و نقش این قوم  در برهه های تاریخی گفت جمعیت به هیجان آمد تا جایی که وقتی مجری پرسید چه کسانی لر هستند آنهایی که با لرها خویشاوندی داشتند هم با افتخار خود را لر نامیدند.
دانش فرد فقط به ارزشهای لربسنده نکرد بلکه فضای زیبای معنوی را با ابیات عارفانه مولانه مسرورکرد و با بیان تمثیل های عارفانه نوع نگاه ما را به آن سوی افلاک روانه کرد 
بله چه زیباست در محیط فرهیختگی،جشن ازدواج باشد و چه زیباتر که اشعار عرفا هله هله کنان شادی بخش این مجلس باشد.
بعد از جشن دکتر دانش فرد به خاطر قرابت و رفاقتی که با دکتر عباسپور داشت ترتیبی داد که جلسه مشترک در سریعترین زمان ممکن شکل بگیرد. دانشفرد می داند که این سرزمین که آب و خاک و هوایش طلاست نیاز به حمایت همه فرزنداش دارد وقتی با دکترعباسپور و تیم خدومش برای مذاکره نشستیم او این بار نه به عنوان معاون فرهنگی دانشگاه بلکه به عنوان یک لر و مهمتر از همه به عنوان یک هم استانی همراه هیات کاری ما که دکتر آل بویه ریاست دانشگاه یاسوج در راس آن بود شروع به صحبت  کرد. 
اعضای حاضر در جلسه دلایل خود را برای درخواست جلسه اعلام کردند.

دکترعلی آل بویه گفت :فضای فیزیکی که دانشگاه آزاد یاسوج در آن قرار گرفته می تواند نمونه کوچکی از علوم تحقیقات جنوب کشور باشد. او از زیبایی های یاسوج گفت و اینکه فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری،گیاهان دارویی،مراکز تحقیقاتی، محیط زیست و غیره است.
و قرار است هفته آینده هیات هشت نفره با ریاست دکتر عباسپور به یاسوج بیایند و با هدف بررسی زمینه فعالیت های مشترک در خصوص ایده های مطرح شده در بعد سرمایه گذاری دیدار هایی داشته باشند.

انتهای پیام/200

 

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی