نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. خرداد 1395 - 11:36
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمدگفت: 16 هکتار از جنگل ها و مراتع کبگیان شهرستان بویراحمد طعمه حریق شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، روز گذشته 16هکتار از عرصه جنگلهای شهرستان بویراحمد مورد طعمه حریق واقع شد که پس از تلاش نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست، شهردار چیتاب و با حضور تنی چند از مردم منطقه مهار شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمدگفت: 16 هکتار از جنگل ها و مراتع کبگیان شهرستان بویراحمد طعمه حریق شد.

عزت الله بهشتی فرد افزود:  این آتش سوزی از ظهر روز جمعه آغاز شده و تا ساعت 20 شب نیز ادامه داشت.

بهشتی فردبیان کرد: به محض اطلاع، نیروهای منابع طبیعی  به محل وقوع آتش سوزی اعزام شدند و با کمک نیروهای مردمی منطقه اقدام به خاموش کردن آتش کردند.

وی گفت: به علت صعب العبور بودن و مسافت طولانی محل وقوع آتش سوزی ، اطفای حریق به مدت حدود هفت ساعت به طول انجامید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد از ستاد بحران و کلیه ادارات استان خواست با تجهیز امکانات و اعزام نیرو به کمک کارکنان منابع طبیعی جهت اطفاء حریق بشتابند.

سرهنگ محمدرحیم برزمندافزود: سال گذشته نیز بر اثر وقوع 79 فقره آتش سوزی یکهزار و 296 هکتار از جنگل ها و مراتع استان نابود شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد ابراز داشت: با توجه به فصل تابستان و احتمال وقوع آتش سوزی های بیشتر یکی از راهبردهای مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزد اری استان توانمندسازی جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد برای حفاظت و صیانت از جنگل ها و عرصه های منابع طبیعی است.

 

یکی از صحنه های زیبا و ماندگار مهار این آتش سوزی، حضور پدر و مادری بود که با فرزند بیمار خود که سالها با بیماری خویش به مقابله می پردازد به ارتفاعات آمده و با تمام توان و تلاش در میان دود به مهار آتش می پرداخت. تصویر زیبای این پدر و مادر همراه فرزند خویش در میان انبوه دود حاصل از آتش سوزی عرصه منابع طبیعی بسیار قابل تامل است.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام/

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا