نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. خرداد 1395 - 16:14
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمداز شناسایی دوشکارچی متواری که دو راس بز وحشی را در منطقه حفاظت شده دنا شکار کرده بودندخبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمداز شناسایی دوشکارچی متواری که دو راس بز وحشی را در منطقه حفاظت شده دنا شکار کرده بودندخبر داد.

سید اسدالله هاشمی گفت: در بیست و سومین روز از خرداد ماه ۹۵ مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دنا حین گشت و کنترل ارتفاعات نزدیک به ۳۰۰۰ متری آسمانی واقع در پارک ملی دنا در ساعت ۱۶ متوجه صدای شلیک چندین گلوله می شوند.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد افزود : همزمان گزارش مردمی عشایرمنطقه به سامانه ۱۵۴۰ این اداره کل مبنی بر شنیدن صدای شلیک چندین گلوله نیروهای کمکی یگان حفاظت از چندین مسیر به نیروهای مستقر در مکان تیر اندازی ملحق شده و مامورین به صورت محسوس و نامحسوس منطقه را دوربین کشی و پایش می کنند.

 وی اظهارکرد: سرانجام بعد از دوساعت تیر اندازی در ساعت ۱۸ متوجه حضور دونفر متخلف می شوند که با استفاده از یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دو راس بز شکار کرده بودند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: متخلفین به محض دیدن مامورین لاشه بزها را بر روی زمین انداخته و متواری می شوند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفین متواری شده شناسایی و برای هردوی آنها پرونده ای تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

هاشمی در ادامه ضمن اشاره به جریمه ۱۰۰ میلیون ریالی شکار هر راس بز و کل وحشی علاوه بر جریمه کیفری جرم به برخورد جدی و بدون اغماض با تخریب کنندگان محیط زیست به هرنحوی گفت : برابرقانون با متخلفین برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

بالغ بر ۳۲۷ گونه جانوری در سطح استان شناسایی شدند که اکثراً در مناطق حفاظت شده زیست می کنند.

پارک ملی دنا ۲۵۸۲۲ هکتار مساحت دارد و دهمین ذخیرگاه زیست کره ایران به شمار می رود.

 

 
 
کبنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی