نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. تير 1395 - 18:26

 

روی آوری جوانان به مشاغل ایجاد شده از سوی بسیج سازندگی باعث شده است که حرکت های خوبی در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی از شعار تا عمل صورت گیرد.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، اقتصاد مقاومتی یکی از مهمترین برنامه های کشور است که مقام معظم رهبری با طرح اولیه آن و سپس ابلاغ سیاست های کلی آن به همه بخش های دولتی و خصوصی اجرای آن را به جهت مقاومت اقتصادی امری ضروری تبین و تشریح کردند.

 

رهبر معظم انقلاب می فرمایند: اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست، بلکه واقعیتی است که باید محقق شود. به راستی که رهبر انقلاب همچون همیشه همچون همیشه به هدف زده و به موضوعی اشاره کرده که با تکیه بر آن می توان بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد.

 

کارآفرینان با ایجاد فرصت های جدید اقتصادی و تولیدی با استفاده از ظرفیت و پتانسیل طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان ها و بخش های کوچکتر ازآن توانسته اند در زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی کشور موثر باشند.

 

در همین زمینه به سراغ یکی از کارآفرینان بسیجی ساکن در روستای ایدنک از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده رفتیم و از او راجع به نحوه کسب و کارش سئوالاتی کردیم و با پشتکار و تلاش وی آشنا شدیم.

*ابتدا خودتان را معرفی نماید و بفرمایید در چه زمینه ای فعالیت دارد؟

 

 

رحمت الله متینی هستم لیسانس رشته برق و ساکن روستای ایدنک از توابع بخش مرکزی شهرستان لنده در استان کهگیلویه وبویراحمد، در عرصه پرورش مرغ بومی فعالیت دارم .

 

*می توانید در زمینه ای که فعالیت دارد بیشترتوضیح دهید؟

 

باتوجه به روحیه کاری که در خود سراغ داشتم و با همکاری خانواده و دوستان در زمینه پرورش مرغ بومی و محلی فعالیت دارم که در زمینی به مساحت نیم هکتار مشغول پرورش بیش از سه هزار قطعه مرغ بومی هستم.

 

*آیا از بسیج سازندگی تسهیلات اقتصاد مقاومتی دریافت کردید؟ و زمینه اشتغال چند نفر را فراهم کردید؟

 

بله، مبلغ 150میلیون ریال تسهیلات پرورش مرغ بومی و محلی پس از طی دوره های آموزشی پرورش مرغ محلی را دریافت کردم که با راه اندازی این طرح توانستم علاوه بر ایجاد شغل برای خودم زمینه اشتغال 2نفر را به طور مستقیم و 4 نفر به صورت غیرمستقیم فراهم کنم.

*آیا طرح شما تا کنون سودآوری داشته است؟

 

بله، با استفاده از تجارب دوستان و با بازار یابی خوبی که داشتیم توانستیم در این عرصه قدم بگذاریم ولی با این وجود الحمدالله سود خوبی حاصل شد که تا کنون بیش از سه بار اقدام به تهیه جوجه و فروش مرغ در سطح شهرستان داشتیم و تجربه نوو تازه ای برای ادامه کار برای ما فراهم شد.

 

*چه کسانی شما را در اجرای این طرح یاری کردند؟

 

سعی کردم در این کار از افرادی استفاده کنم که تجربه و تخصص لازم را در این زمینه داشته باشند و اگر هم موفقیتی حاصل شد نتیجه همراهی کسانی است که در این راه  ما را یاری کردند به خصوص کارشناسان دام و طیور که بیشترین کمک را به ما داشتند.

 

*شغل و حرفه شما تا قبل از ورود به این کار چه بود؟

 

بنده تا قبل از انتخاب و ورود به این کار مشغول کاشت صیفی جات و هندوانه بودم  که باتوجه به تجارب خوبی که در زمینه کشاورزی و دامداری داشتیم به سراغ این شغل رفتیم.

*محصولات شما بیشتر مصرف داخلی دارد یا خارجی؟

 

بیشتر بازاری داخلی داریم و خوشبختانه با توجه به تبلیغاتی که صورت گرفته و الحمدالله علاوه بر نیاز شهرستان نیاز شهرستان های همجواررا نیز تامین می کنیم.

 

*آیا اعضای خانواده نیز در این پروژه شما فعالیت دارند؟

 

بله، پدرم کرم الله متینی و برادرم حکمت الله که واقعاً در این سالها همیشه یار و یاروم بودند و خواهند بود.

 

کلام آخر....

 

علی رغم داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی برق ، هرگز به دنبال شغل دولتی نبوده ام و کار آزاد را می پسندیم و امیدوارم که همه جوانان به سمت تولید سوق داده شوند که صد البته حمایت مسئولان از تولیدات را هم نباید به فراموشی سپرد ولی از همه کسانی که در این راه من را یاری کردند به نوبه خویش تقدیر و تشکر می کنیم به خصوص از مسئول بسیج سازندگی که الحق و انصاف حمایت های جدی از ما بعمل آورد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده

انتهای پیام/م/200

تصاویر تکمیلی: 

 

سیداسماعیل میری

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی