نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. شهريور 1396 - 11:16
بازار نوشت افزار شهر لیکک در آستانه بازگشایی مدارس داغ است و فروش فوق العاده، تداخل صنفی و خرید جنس ایرانی از دغدغده های مردم و فروشندگان این صنف می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل از آوای ماغر؛ با توجه به اینکه در آستانه ماه مهر و بازگشایی مدارس هستیم، بازار نوشت افزار شهر لیکک مانند دیگر شهرهای کشور بازاری داغ و شلوغ است.

در گزارش امروز سری به بازار خرید و فروش نوشت افزار زدیم تا از نزدیک دغدغه های فروشندگان و خریداران این بازار را جویا شویم.

امیدی، فروشنده نوشت افزار در شهر لیکک با اشاره به اینکه امسال استقبال نسبت به سالهای گذشته کمتر است، گفت: بازار نوشت افزار به درستی کنترل و نظارت نمی شود و گاهی در سطح شهر مشاهده می کنیم که آرایشگاه و پلاسکو فروشی ها هم تابلو فروش نوشت افزار درب مغازه خود نصب کردند.

ایزد دوست، شهروند بهمئی که برای خرید نوشت افزار با فرزند خود در سطح شهر لیکک بود، قیمت ها را نسبت به سال گذشته مناسب دانست و گفت: بعضی از مغازه های سطح شهر ما قیمت منصفانه دارند و گاهی قیمت ها از برخی نقاط بهبهان هم پایین تر است.

این فرهنگی بازنشسته با اشاره به فشار سنگین روی خانواده های فقیر برای تهیه نوشت افزار دانش آموزان، افزود: بنده دو دانش آموز و یک دانشجو دارم که به طور میانگین اقلام مورد نیاز هر کدام در طول سال تحصیلی 250هزار تومان می شود، برای خانواده های فقیر به خصوص خانواده هایی که تعداد دانش آموزان بیشتری دارند تامین این میزان پول کار سختی است.

نصیری دیگر فروشنده بهمئی در صنف نوشت افزار، با گلایه از تداخل صنفی و فروش های فوق العاده سطح شهر، گفت: رقابت های فروش نوشت افزار در لیکک سالم نیستند، افراد برای ورشکستگی دیگر رقبا گاهی حاضرند اقلام خود را به قیمت فروش با سود بسیار جزئی بفروشند تا دیگران سود نبرند.

بهرامی،خریدار بهمئی که با دو فرزند خود برای خرید به سطح شهر لیکک آمده بود، به خبرنگار ما گفت: قیمت ها مناسب است اما اقلام نوشت افزار متنوع و گسترده شد و اکثر برندها هم خارجی است که انتخاب را برای فرزندان ما که احساسی هستند و ما که عرق ملی داریم، سخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بنده دوست دارم به عنوان یک ایرانی تنها جنس ایرانی خرید کنم تا تمامی سود حاصل از این خرید به جیب تولید کنندگان و فروشندگان هم وطن خودم برود اما نوشت افزار چینی با پیش بینی تمامی نیاز دانش آموزان بازار را احاطه کرد.

عنایتی، فروشنده نوشت افزار در این گزارش به خبرنگار ما گفت: ما تمامی سال را برای فروش شهریور و مهر صبر می کنیم اما بیشتر مغازه داران لوازم التحریر می فروشند،بازار باید کنترل شود و مسئولان امور صنفی باید این روزها به کمک صنف ما بیایند.

دهبانی پور، از دیگر فروشندگان لوازم التحریر در شهر لیکک هم از فروش فوق العاده برخی از هم صنفی های خود گلایه کرد و گفت: فروش فوق العاده نباید در این روزها شکل می گرفت، مردم با دیدن نرخ های متفاوت به ما بدبین می شوند در صورتی که افرادی که فروش فوق العاده دارند، با سود بسیار پایین و نزدیک به خرید معامله می کنند و هدف آنها فشار به هم صنفی های خودشان است.

مومنی، دیگر فروشنده بهمئی در صنف نوشت افزار دغدغه خود را خرید بعضی از شهروندان از شهرهای همجوار و به خصوص بهبهان عنوان کرد و گفت: با اینکه قیمت نوشت افزار در شهر ما نسبت به شهرستان های همجوار تفاوت قابل ملاحظه ای ندارد، اما عده ای به دلایل مختلف ترجیح می دهند که از شهرهای دیگر خرید کنند.

وی از از فروش فوق العاده و تداخل صنفی دیگر اصناف گلایه کرد و گفت: بیشتر سوپرمارکت ها به خصوص افرادی که نزدیک مدارس مغازه دارند، کلیه نوشت افزارها را برای فروش دارند که انتظار داریم مسئولان امور صنفی نظارت کافی داشته باشند.

چامی پور، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهمئی در واکنش به گلایه های فروشندگان نوشت افزار در شهر لیکک، گفت: نظارت های ما در بازار نوشت افزار در این ایام بیشتر شده است و وظیفه همکاران ما در اداره امور صنفی است که به موضوع تداخل صنفی رسیدگی کنند اما در کنار کنترل و نظارت، اصناف باید فرهنگ رعایت حقوق دیگر فروشندگان را یاد بگیرند تا از تداخل صنفی جلوگیری شود.

وی در پاسخ به اعتراض برخی از فروشندگان نوشت افزار نسبت به فروش فوق العاده عده ای از این صنف، گفت: مطابق قانون هر فروشنده می توانند با هماهنگی اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت اقدام به فروش فوق العاده کند که این موارد هم با درخواست فروشندگان متقاضی و موافقت ما صورت گرفت و کارشان قانونی است.

چامی پور از شهروندان بهمئی خواست به جای خرید از دیگر شهرستان ها تا جایی که برایشان مقدور است، از نوشت افزار های سطح شهر لیکک خرید کنند تا سود حاصل از این خرید ها به جیب فرزندان خودشان برود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی