نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

2. آبان 1396 - 17:16
کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های کشور ایران است. مرکز آن شهر یاسوج است و با مساحتی حدود ۱۶هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی نسبتاً مرتفع و کوهستانی دارای طبیعتی بکر و زیبا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد و از استان‌های کوچک و کم‌جمعیت کشور است. مناطق مرتفع و کوهستانی، بیشتر مساحت این استان را تشکیل می‌دهند و بلندترین قله‌های رشته‌کوه دنا، طولانی‌ترین چین‌خوردگی رشته‌کوه بزرگ زاگرس، در این استان قرار دارند. مرکز این استان شهر یاسوج است که با توجه به موقعیت جغرافیایی و ویژگی‌های اقلیمی‌اش، به پایتخت طبیعت ایران مشهور است.

بزرگ‌ترین پارک جنگلی جنوب کشور در شمال شهر یاسوج قرار دارد. این استان یکی از مقاصد مهم گردشگری فصل تابستان در کشور است و علاوه بر داشتن جاذبه‌های طبیعی فراوان، جاذبه‌های تاریخی و مذهبی ویژه‌ای را در خود جای داده است.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های کشور ایران است. مرکز آن شهر یاسوج است و با مساحتی حدود ۱۶هزار و ۲۴۹ کیلومتر مربع، سرزمینی نسبتاً مرتفع و کوهستانی دارای طبیعتی بکر و زیبا است.

جمعیت کهگیلویه و بویراحمد بر پایه سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵ برابر با ۷۱۳٬۰۵۲ نفر بوده که ۵۰ درصد آن‌ها در شهرها سکونت دارند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۱۷ گردشگاه زیارتی و تفرجگاهی است که گردشگران تابستانی می‌توانند از آنها دیدن کنند.

جمع آوری میوه درخت بلوط

امامزاده بی بی حکیمه شهرستان گچساران

شهرستان چرام، طسوج

اندرونی خانه روستایی

چرام، روستای امامزاده علی

درایلات وعشایرآرامش واقعی

شهرستان دنا،شولیز

کارگران افغانی درمزارع

دوخت جالب، روستای زی زی

کهگیلویه،

گچساران بام نفتی ایرام

مرغ  کرچ

موتورسوار

عکاس:حسن غفاری

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی