نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

5. آبان 1396 - 8:03
اولین کنگره ملی آیت الله ملک حسینی با حضور مسوولان کشوری و استانی در شهر یاسوج برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ اولین کنگره ملی آیت الله ملک حسینی با حضور مسوولان کشوری و استانی در شهر یاسوج برگزار شد. آیت الله ملک حسینی در شهر یاسوج برگزار شد. در این همایش برخی از عالمان و مسئولان به سخنرانی پرداختند که مشروح این سخنرانی ها به شرح زیر است:

تکریم یک عالم تکریم علم است/در برگزاری کنگره ملی هیچ نقشی نداشتم

آیت الله  سید شرف الدین ملک حسینی  در اولین کنگره ملی آیت الله ملک حسینی افزود:اگر تکریم این عالم که شاگرد شخصی بزرگ له نام تمام امام راحل باشد نشان از عزمت است.

وی اظهار کرد: :اگر تکریم عالمی مردمی باشد باید گفت تکریم مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: اگر آن عالم عالمی است که می گوید به هیچ کس جز امام زمان احتیاج دارم تکریم حریت در جامعه است.

آیت الله ملک حسنی بیان کرد:اگر این تکریم عالمی که مبارز است در برابر ظلم باید گفت این کنگره کنگره خب بوده و حقانیت است.

وی تصریح کرد:در کنگره هیچ نقشی نداشتم اما بخاطر اینکه از این خطه ام باید تشکر کنم از استاندار پیشین و استاندار فعلی استان و نمایندگان ادوار مجلس که در راستای این کنگره اقدامات موثری داشتند.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از حضور نمایندگان ولی فقیه در استانهای جنوب کشور آیت الله صفایی بوشهری میلانی و محمدی گفت:اینها شخصیت های بزرگ مبارزان دوران انقلابند که  حضور انها بسیار قابل احترام است.

 

شخصیت آیت الله ملک حسینی (ره) در همه ابعاد زبانزد است/نقش وی در رفع مشکلات عشایر بسیار ستودنی است

 

علی محمد احمدی در اولین کنگره ملی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) افزود: اوج این بزرگی انچنان بوده که وی در جاهای که هیچ مسوولی قدم نگذاشته بود حضور می یافت و در بین عشایر حضور پیدا می کرد و به دنبال رفع مشکلات آنان بود.

استاندار به اوج شخصیت معنوی این مردم بزرگ اشاره کرد و افزود: آیت الله ملک حسینی (ره) آنچنان شخصیت بزرگ و معنوی داشتند که کمتر کسی فکر می کرد که ایشان فرزندی شهید دارد.

نخستین کنگره ملی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) صبح امروز با حضور مسئولان ملی و استانی  در یاسوج  برگزار شد.

 آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) نماینده مجلس خبرگان رهبری از استان کهگیلویه و بویراحمد در دوره چهارم و نماینده ولی فقیه در این استان بود.

آیت الله ملک حسینی در ۱۲ آبان ۱۳۹۱ش براثر بیماری در شیراز درگذشت و در جوار بارگاه امامزاده قاسم یاسوج به خاک سپرده شد.

 

آیت الله ملک حسینی با کمال شجاعت و حریت با هر کج روی و انحرافی مبارزه کرد/امروز مردم باید کتاب بخوانند تا ببینند کورش چه کسی بود

ایت الله بهشتی گفت:شجاعت و غذای صدای ایشان همراه با آن صراحت لهجه باعث شده بود مه این شخصیت معنوی در این خطه جنوب بسیار قابل احترام باشد.

وی ادامه داد:ایت الله ملک حسینی الگوی جامعه بود و روحی از عدالت و شرافت در جامعه بود که این نشانه در وجود ایت الله ملک حسینی بوذ.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان داشت:ایشان شاگرد شخصیت های بزرگی از جمله امام راحل ایت الله بروجردی بود که مردم این استان و فارس بسیار شخصیت این عالم را دوست داشتند.

وی ادامه داد:شجاعت و صراحت لهجه این عالم نستوه باعث شده بود که ایشان در جامعه ازقرب زیادی برخوردار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت:ایشان نسبت به اعمه اطهار دیدی وسیعی داشتند و روز تولد امام صادق در بین مردم شهر شیراز را نهادینه کردند.

ایت الله بهشتی بیان کرد:امروز باید زحمات و خدمات دیگر اعمه باید برای دیگر مردم واقفذشود که مرحوم ایت الله ملک حسینی این خدمات را به مردم نهادینه کرد.

وی تصریح کرد:کاری که امام کرد و مملکتی را حرکت داد و ماری که امروز وجود دارد.

ایت الله بهشتی بیان داشت:این کار را باید ادامه داد امروز این انقلاب مستضعفان جهان است.

وی به روز ۷ابان اشاره کرد و گفت:امروز باید کتاب خواند ببینی کوروش کی بوده چی بوده بوده..

ایت الله بهشتی بیان داشت: وی با ذکر مثالی از شاهنامه فردوسی و درس خواندن بچه کفاش گفت این حکومت ساسانی است.

وی بیان کرد:اسلام آمد و ما را ازاد کرد و مردم را از مصیبت ها رها کرده است.

نماینده ولی فقیر  در استان فارس بیان کرد:به مردم قدیم بگویید ان حکومت شاهنشاهی ملعون چه بلایی بر سر ما آورد و امروز برخی می گویند کورش این بود و داریوش آن بود.

بهشتی ابراز کرد:این کلمه مکتب ایرانی جواب نداد و حرف ندارد شما بگویید چی داشته و چی دارد.

وی ادامه داد:ایت الله ملک حسینی با کمال شجاعت و حریت با هر کج روی و انحرافی مبارزه کرده و باید خیلی امروز به گوش باشیم.

 

مسله ولایت مهمترین چیزی بود که آیت الله ملک حسینی به آن اهتمام داشتند/اعتقادات و ایمان مردم مهمترین علت دشمنی آمریکا با ماست

 

ایت الله میلانی افزود: ما طلبه ها به کسی به این اسانی ایمان نفس اوریم و اگر ایمان اوردیم باید گفت که واقعا ایمان اورده ایم.

وی ادامه داد:من به آیت الله ملک حسینی ایمان داشتم و بخاطر این شخصیت این سفرطولانی را طی کردیم و بسیار هم خرسندیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت:همانگونه که دکتر هاشمی فرمودند ما باید از این کنگره ها دردابعاد دیگر هم استفاده کنیم.

آیت الله میلانی بیان داشت:برکات این جلسات این را می رساند که به فکر باشیم و بدانیم که باید چه باید بکنیم که به این برسیم.

وی ابراز کرد:مسله ولایت و امامت مسله بسیار حایز اهمیتی است که ایت الله ملک حسینی به ان بسیار اهتمام داشتند و با صراحت در مورد انان صحبت می کردند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان خاطر نشان کرد:اهمیت اهل بیت انچنان مهم است که اگر می خواهید معرفت و عرفان داشته باشید باعث امامت و تمامی شناسی را داشته  باشید.

ایت الله میلانی ادامه داد:خدایی را که مکاتب دیگر. معرفی می کنند با خدایی که اسلامی معرفی می کنند دوتا است.

وی بیان داشت:اهمیت مباحث امامت و ولایت که ا ین بعد اعتقادی نرحومایت الله ملک حسینی بایستی ماکاملا تبیین شود.

میلانی ادامه داد:این دشمنی که امروز با این مردم دشمن دارد بخاطر ایمان مردم و اعتقادات ماست وگرنه دیگر چیزها بهانه است.

وی ادامه داد:امروز داعش را در صحنه جنگ و تفگ می بینید ونباید  دشمنذها را که در حتی فکرهاست فراموش کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد:اگر نقد نکنیم خطر ان است که داخل کشور طرفدار پیدا کنند.

میلانی ادامه داد:در امامت این هست که باید نقد کنیم مبانی را که بدانیم که دشمنی که امروز داعش را به وجود اورده است به دنبال چه چیزی است.

وی بیان داشت: اهل تخصص باید فکر کنند و بدانند که در صحنه های جنگ و مبارزه دشمن به کدام فکر خود به جلو می رود باید روی فکر انها نقد کنیم و منتشر کنیم تا مبادا در داخل کشور گرفتار داعش بشویم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: یک نفر از فرزندان اهل بیت گرفتار شود ما در این زمینه مسول هستیم.

میلانی ادامه داد: اساتید باید بر این مسایل و نقد این مسایل مسلط باشند و نگذارند این فضاهای حقیقی. و مجازی در اینه دیده شود.

وی افزود: این مسولیت اداره ها وزارت ها و دانشگاهها است.

آیت الله میلانی گفت: مسله نفوذ همان نفوذ فکری است که اگر از نفوذ در ذهن این جوانان مسلط شود فرهنگ و اگعقاید بهم می خورد.

وی تصریح کرد: اگر امنیت در این جامعه استوار شود حقیقتا همه چیز در این کشور استوار میشود و جنایت ها کم می شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد:متاسفانه شنیده می شود که برخی از اساتید شباهتی را بیان می کنند که این شبهات به نفع جامعه نیست و این شبهات بسیار خطرناک ا ست.

میلانی گفت: همه مشکلات جامعه اسلامی از تفکرات ابن تیمه است که امروز برخی از ان دفاع می کنند.

وی گفت:ما استقلال و برهان داریم و انتزاع و تفریط وجود ندارد و باید به این براهین باید بتوانیم بگوییم می توانیم دشمن را شکست دهیم.

ایت الله میلانی ادامه داد: از اقازاده ایت الله ملک حسینی تقاضا دارم که تمامی سخنان و نوارهای ضبط شده حضرت اقا جمع اوری و تکثیر و در جوانان قرار دهند.

 

زمان شناسی و شناخت انحراف از ویژگی های آیت االله ملک حسینی (ره) بود

دکترسید ضیاء هاشمی در این مراسم با بیان اینکه این عالم ربانی جوانمرد و صلح طلب بود و هنگام نقد قدرت و کج روی ها لکنت زبان نداشت،اظهار داشت:: بزرگان، شخصیت ها و عالمان دینی بهترین مسیر برای اعتلای جامعه اسلامی هستند.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز جامعه اسلامی و جوانان این مرز و بوم بیش از هر زمان دیگری نیازمند این

وی افزود: تجربه نشان داده که هرگاه جامعه اسلامی بزرگان و عالمان دینی خود را تکریم و قدر دانسته اند به تعالی رسیده و کمتردچار لغزش ها و چالش های متفاوت شده است.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: هرگاه جامعه از بزرگان و عالمان دینی و علمی خود فاصله گرفته و جایگاه وشخصیت این مفاخر نیز مغفول مانده و یا به حاشیه رانده شده باشد جامعه دچار آسیب شده است.

وی ابراز داشت: این اسوه ها و الگوهای دینی و علمی در میان فشارها و سختی های روزگار همواره خود را حفظ کرده و مشی و مسیردرست و واقعی خود را فراموش نمی کردند.

دکترهاشمی یادآور شد: عالمان و بزرگان دینی بهترین و مناسب ترین معیار و استانداردهای مشخص در زمینه سبک زندگی دینی واسلامی هستند.

وی قدرشناسی و تکریم علما، بزرگان و شخصیت های دینی و علمی در ایران اسلامی و استان کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد وگفت: عالمانی که در فراز و فرود زندگی مشی درست را فراموش نمی کنند امروز نیز مرجع اجتماعی و فرهنگی و بهترین سرمشق این جامعه هستند.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: کشور امروز بیش از هر زمان دیگری دنبال الگوهای واقعی خود است و حوزه ودانشگاه باید این اسوه ها را معرفی و زمینه قدرشناسی علما و مفاخر را فراهم کند.

در ادامه مراسم نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: آیت االله سید کرامت االله ملک حسینی همواره با هر گونه خرافه، کجروی، انحراف و خطایی شجاعانه و توأم با حریت ایستاد.

آیت االله احمد بهشتی افزود: این عالم ربانی شخصیتی جامع از لحاظ علم، عمل و فضایل اخلاقی بود.

وی تصریح کرد: این عالم مجاهد صفات جمیله برجسته ای داشت که حریت، شجاعت، صراحت لهجه و بیان حق و حقیقت از آن جمله بود.

رئیس دانشگاه یاسوج و دبیر این کنگره نیز گفت: 15 مقاله از مجموع 25 مقاله ارسالی به دبیرخانه نخستین کنگره ملی بزرگداشت آیت االله سید کرامت االله ملک حسینی نماینده فقید و سابق ولی فقیه در این استان برای ارائه تأیید شده است.

دکترمحمودرضا رحیمی اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنگره ملی شناخت بیش از پیش شخصیت برجسته عالم ربانی، مجاهد نستوه و فقیه عالیقدر آیت االله ملک حسینی و آشنایی با فضیلت های متنوع و گستره این عالم فرزانه در حوزه های گوناگون است.

نخستین کنگره ملی نکوداشت آیت االله سید کرامت االله ملک حسینی نماینده سابق و فقید ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد امروز

با حضور جمعی از شخصیت های برجسته علمی، سیاسی، مذهبی، حوزوی، فرهنگی، دانشگاهی و اقشار مختلف مردم دریاسوج برگزار شد.

آیت االله سید کرامت االله ملک حسینی نماینده فقید و سابق ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم این استان در مجلس

خبرگان رهبری سال 1303 در خانواده ای متدین و اهل علم در روستای گوشه از توابع شهرستان بویراحمد متولد شد.

این عالم ربانی 12 آبان سال 1391 در سن 88 سالگی دار فانی را وداع گفت.

 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی