نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. آذر 1396 - 20:21
عصر امروز از مستند "برزخ نیلوفری" که به موضوع عبور دانش آموزان روستای نساءکوه کهگیلویه و بویراحمد بر فراز رودخانه خروشان خرسان با استفاده از طناب و قرقره می پردازد،رونمایی شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل دانش آموزان روستای ‘نساء کوه’ پشت کوه میلاس که در مرز استان های چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد ، شرایط بسیار سختی برای رفتن به مدرسه دارند .

 

پنج دانش آموز پسر و دختر مقطع ابتدایی و متوسطه اول این روستا هر روز برای رسیدن به کلاس درس در روستای ‘انجو قلعه خرسان’ مجبور به استفاده از طناب کشنده از عرض رودخانه هستند.

دیدن تصاویر عبور دانش آموزان دختر و پسر با سنین بسیار کم آن هم با طناب و جره از بالای رود خروشان  دل هر انسانی را به درد می آورد .

 

یکی از نکات جالب توجه درباره روستای نساءکوه این است که مسئولان استان های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری این روستا را میان خود پاسکاری می کنند و آن را جزئی از خود نمی دانند .

 

از همین رو گروهی از مستندسازان استان کهگیلویه و بویراحمد با رفتن به این منطقه محروم درصدد تولید فیلم از این روستا و مسیری که دانش آموزان برای رفتن به مدرسه طی می کنند ، برآمدند و عصر امروز از این فیلم مستند رونمایی شد .

مسعود پرهیزگاری تهیه کننده این مستند در گفت و گو با چهارفصل گفت: این روستا در مرز دهستان زیلایی کهگیلویه و بویراحمد و دهستان میلاس در چهارمحال و بختیاری قرار دارد و رودخانه خروشان خرسان بین این دو دهستان جریان دارد و نکته جالب این است که هیچ نامی از این روستا در دو دهستان نامبرده شده نیست و در یک برزخ و سردرگمی قرار دارند و هیچ مسئولی به سراغ آن ها نمی رفت .

 

وی افزود : این روستا هم یکی از مناطق دهستان زیلایی بود که خبری درباره نحوه رفت آمد  دانش آموزان به مدرسه منتشر شد و به همین خاطر تصمیم گرفتیم مستندی از این روستا را بسازیم که بتوانیم برای حل مشکلاتشان کمک کوچکی به آن ها کرده باشیم .

 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی