نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. دى 1396 - 8:04
محمدرضا پهلوی در حالی از کشور فرار کرد که متوجه شیب تند سقوط حکومت خود نبود و 26 دی ماه 57 به نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی تبدیل شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل 26 دی سالروز فرار تاریخی محمدرضا پهلوی از ایران است؛ اتفاقی که سقوط نظام شاهنشاهی و رژیم پهلوی را حتمی کرد و باعث شد کمتر از یک ماه بعد، انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد.

 

همزمان با فرار شاه، مردم در سراسر ایران به خیابان‌ها آمدند و این رویداد مهم و تاریخی را جشن گرفتند و 26دی ماه 57 به عنوان یک روز سرنوشت ساز و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه شد .
 
محمدرضا شاه در حالی کشور را برای همیشه ترک کرد که وقایع اتاق افتاده در سال­‌های آخر سلطنتش، حکومت او را به سرنگونی نزدیک‌تر می‌کرد اما افزایش درآمدهای نفتی، حمایت‌ رسانه‌های غربی و همچنین حمایت دولت آمریكا از رژیم ایران مانع از آن می‌شد که او متوجه سقوط پرشتاب حکومت خود شود.
 
عکس های زیر که بخشی از اسناد تاریخ مصور انقلاب به شمار می‌رود روایتی از خروج شاه از ایران و شادمانی مردم در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی است.
 
عکس زیر مربوط به روز 16 دی ماه سال 57 و معرفی کابینه توسط بختیار است.
این عکس مربوط به آخرین کنفرانس خبری شاه در ایران با حضور رسانه های خارجی به مناسبت سال نو میلادی است.
در آستانه فرار شاه و تشکیل کابینه بختیار درگیری هایی در خیابان‌های تهران به وجود امد .
تصاویر زیر مربوط به فرودگاه مهرآباد و خروج محمدرضا پهلوی و همچنین اتباع کشورهای خارجی از ایران در روز 26 دی ماه است.
پس از اعلام خبر خروج شاه از ایران، موجی از شادی سراسر کشور را فرا گرفت و مردم با حضور در خیابان ها و پخش شیرینی به جشن و پایکوبی پرداختند و در حرکتی نمادین یک جوان تصویر رهبرکبیر انقلاب را به جای عکس شاه روی اسکناس قرار داد.
 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی