نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. دى 1396 - 17:27
مید جهان اسلام به نصرت الهی است که روزبه روز این رژیم غاصب، رسواتر می شود و آزادگان جهان در آمریکا، اروپا و عربستان ضد آمریکا، صهیونیسم و آل سعود، به پا می خیزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ نوار غزه با ۴۰ کیلومتر طول و ۱۰ کیلومتر عرض در کنار دریای مدیترانه واقع شده و با مصر و فلسطین اشغالی هم مرز است. در این منطقه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند.

این‌ منطقه‌ که‌ در پایان‌ جنگ‌ اعراب‌ و اسراییل‌ در سال‌ ‌1948‌ توسط مصر اشغال‌ شده‌ بود‌ در جنگ‌ شش‌ روزه‌ سال‌ ‌1967‌ به‌ اشغال‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ در امد و بالاخره‌ در سپتامبر ‌2005‌ با عقب‌ نشینی‌ نیروهای‌ رژیم‌ صهیونیستی‌ تحت‌ کنترل‌ حکومت‌ فلسطین‌ قرار گرفت‌‌.

مهم‌ ترین‌ بخش‌ نوار غزه‌ ‌ شهر غزه‌ است‌ که‌ حدود ‌300‌ هزار نفر جمعیت‌ دارد و از نظر تراکم‌ جمعیتی‌ متراکم‌ ترین‌ شهر جهان‌ است‌ رفح‌ و خان‌ یونس‌ از دیگر شهرهای‌ مهم‌ این‌ منطقه‌ است‌‌.

کشاورزی‌ و در حال‌ حاضر کمک‌های‌ بین‌المللی‌ مهم‌ترین‌ منابع امرار معاش‌ غزه‌ای‌هاست.

باریکه غزه از سال 1948 تا 1967 تحت سرپرستی مصر بود و در همین سال یعنی در جریان جنگ دوم رژیم صهیونیستی با اعراب و فلسطینیان، به اشغال نیروهای ارتش این رژیم درآمد.

اسراییل در مدت اشغال 38 ساله باریکه غزه در این منطقه اقدام به ساخت پایگاه ها و تأسیسات نظامی و امنیتی و شهرک های صهیونیست نشین کرد و سلطه نامشروع خود را بر این منطقه توسعه و تحکیم بخشید.

رژیم اشغالگر قدس پس از امضای «قرارداد اسلو» در سال 1993 یک بار در سال 1994 آن هم به شکل جزئی از باریکه غزه خارج شد اما شهرک های صهیونیست نشین را جمع آوری نکرد و از محور مهم فیلادلفیا یا همان محور صلاح الدین ایوبی خارج نشد.

رژیم صهیونیستی در اواخر سال 2008 جنگی تمام عیار برای نابودی جنبش حماس آغاز کرد که به مدت 22 روز به طول انجامید. این جنگ ۲۷ دسامبر سال ۲۰۰۸ آغاز شد و تا ۱۷ ژانویه سال ۲۰۰۹ ادامه داشت. این جنگ در اسرائیل با نام عملیات سرب گداخته و در میان اعراب با نام کشتار غزه یا جنگ 22 روزه یاد می شود. در این جنگ نابرابر، بیش از 1450 فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از 5 هزار نفر نیز زخمی شدند.

جنگ 22 روزه غزه یک واقعیتی بود که در عالم واقع در منطقه خاورمیانه رخ داد و ریشه در ناکامی های رژیم صهیونیستی در اهداف خود داشته است. در این جنگ برای اولین بار رژیم صهیونیستی با تمام توان و نیروهای خود و با حمایت قدرت های بیرونی مثل آمریکا در صدد حذف کامل حماس بود و برای اولین بار حماس نشان داد که توان ایستادن و مقاومت را در مقابل رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی دارد. (خبرگزاری قدس)

رژیم صهیونیستی هیچگاه و در هیچ مقطعی از تاریخ در مقابله با خشم فلسطینیان تا بدین اندازه احساس عجز و ناتوانی نکرده است. اولین نشانه آن، آمادگی نخست وزیر این رژیم برای مذاکره بدون پیش شرط با فلسطین است! تصمیم گیران این رژیم به خوبی آگاهند پشتوانه این قیام، مشت آهنین مسلحانه در غزه است که چندین مرتبه آنان را در جنگ های 22 روزه، 8 روزه و 52 روزه به زانو در آورده است و می دانند فشار بیش از حدّ به مبارزان، چشیدن دوباره طعم تلخ شکست را در پی دارد.

سردمداران عرب که شکم شان پر شده از دلار حرام صهیونیسم، غیرت مردان فلسطین و غزه را نمی فهمند؛ البته امید جهان اسلام به نصرت الهی است که روزبه روز این رژیم غاصب، رسواتر می شود و آزادگان جهان در آمریکا، اروپا و عربستان ضد آمریکا، صهیونیسم و آل سعود، به پا می خیزند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی