نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. بهمن 1396 - 9:35
امام خمینی(ره) در 12 بهمن 1357 پس از سال‌ها دوری و تبعید به کشور بازگشت. ایران اسلامی شاهد بزرگترین و تاریخی‌ترین استقبال بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ امام خمینی(ره) در 12 بهمن 1357 پس از سال‌ها دوری و تبعید به کشور بازگشت. ایران اسلامی شاهد بزرگترین و تاریخی‌ترین استقبال بود. حضور میلیونی مردم که صف مستقبلین را از فرودگاه تهران تا بهشت زهرا امتداد داده بود، حاکی از عشق و علاقه بی‌نظیر آنها به رهبر خویش بود. عکاسان به تبت این لحظه تاریخی پرداختند. که تعدادی از این عکس در زیر مشاهده فرمایید.

بالاخره روز ۱۲ بهمن در کمال ناباوری، بلندگو های فرودگاه مهرآباداعلام کردند که هواپیمای ایرفرانس حامل امام در حال نزدیک شدن به تهران است.

آن روز تلویزیون ایران لحظه ی ورود امام به فرودگاه مهرآباد تهران را پخش کرد.ولی گارد شاهنشاهی، رادیو تلویزیون را اشغال کرده وبا قطع برنامه ورود امام، شروع به پخش سرود شاهنشاهی نمودند و مردم را بیش از پیش عصبانی و خشمگین کردند .

هرطور بود خود را به نزدیکی های فرودگاه رسانده بودم.جمعیت موج می زد.یادم هست امام در فرودگاه از مردم ایران تشکر کرد و عامل پیروزی ملت را وحدت کلمه دانست.

همراه با دریایی از انسان های عاشق که همه جا موج می زد با اتومبیل حامل امام راهی بهشت زهرا شدم.اتومبیل در میان خیل عظیم مردم به کندی قادر به حرکت بود.

بعد از ساعت ها راهپیمایی وشور و هیجان، فاصله ی حدود ۳۰ کیلومتری – چیزی به اندازه ی فاصله ی داریون تا شیراز – پیموده شد. در میان اقیانوس ملت، ورود اتومبیل حامل امام به بهشت زهرا امکان پذیر نبود و به ناچار امام را توسط هلیکوپتر به بهشت زهرا منتقل کردند.این اتفاق یک بار دیگر نیز برای من در تهران و بهشت زهرا رخ داد.روز تشییع جنازه مطهر حضرت امام.

بالاخره امام در بهشت زهرا بر سر مزار شهدای انقلاب اسلامی فریاد تاریخی خویش را سر دادند که: « … من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می کنم.من تو دهن این دولت می زنم…»

با این کلام تاریخی امام، فریاد الله اکبر ملت ایران، بهشت زهرای تهران و با جرات تمام می گویم ایران را به لرزه انداخت.امام در بخشی از سخنان تاریخی خود، غیر قانونی بودن رژیم سلطنت پهلوی را اعلام و دستور کار دولت انتخابی خود را ترسیم نمودند.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی