نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. بهمن 1396 - 6:34
طی 39 سالی که از بهمن 57 می‌گذرد، هرچه به‌پیش رفتیم شاهد این هستیم که شهر یاسوج با پیشرفت خود عنوان مرکز استانی را به خود اختصاص داده و جمعیت 300 هزار نفری را در خود جای داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ پیش از پیروزی انقلاب اسلامی علی‌رغم میلیاردها دلار درآمد نفتی که از فروش روزانه تا 5 میلیون بشکه نفت به‌ویژه در 5 سال آخر رژیم پهلوی ایجاد شده بود، استان های جنوبی کشور پیشرفتی را به خود ندیده بودند و در محرومیت و فقر به سر می بردند.

اما بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی،این استان ها از حالت بی توجهی خارج شد و کم‌کم مورد توجه قرار گرفته و به‌فراخور امکانات، توسعه زیرساختهای  آنها آغاز شد.

یاسوج یکی از شهرهای لرنشین جنوب غربی ایران و مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است. این شهر همچنین مرکز شهرستان بویراحمد است و در شمال شرقی استان واقع شده‌است. پیش از ایجاد این شهر، در حدود ۶ کیلومتری آن، یک شهر قدیمی به نام «تل خسرو» قرار داشت که زمانی مرکز نفوذ خوانین بویراحمد علیا بوده‌است. اینک به جز تپه‌های پراکنده و یک روستا، اثری دیگر از آن باقی نمانده‌است. تل خسرو بیش از دو هزار سال قدمت دارد. لیکن احداث ابنیهٔ معاصر در پیرامون آن، بعد از سال ۱۳۰۹ خورشیدی شروع شده و تا سال ۱۳۲۳ ادامه یافت و پس از آن متروک شده‌است.

از همین سو تصاویری از یاسوج قبل از انقلاب و بعد از انقلاب جهت مقایسه این پیشرفت در زیر مشاهده می کنید.

تصاویر قدیم شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد

1

 

تصاویر شهر یاسوج در زمان حال

انتهای پیام

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی