نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. اسفند 1396 - 12:55
بی شک انتخاب نام تنگ گنجه ای برای این مکان بی دلیل نبوده است چرا که گنج خدادادی در میان این کوهها برای مردمان این سرزمین لحظات خوشی را به یادگار می گذارد چرا که طبیعت بکر و دست نخورده آن که در میان کوههای سر به فلک کشیده این منطقه همچون نگینی سبز رنگ خوش می درخشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ استان کهگیلویه وبویراحمد که با عنوان سرزمین چهارفصل در میان استان های کشور سرافزار ایران شناخته می شود، سرزمینی است که که با دارا بودن آب و هوای گوناگون، چشمه ساران ، دریاچه ها، رودخانه ها، تنوع پوشش گیاهی، کوههای پوشیده از جنگل های بلوط و ... توانسته است هر ساله سیل عظیمی از گردشگران و مسافران طبیعت دوستان ایران و جهان را به خود جذب کند و جلوه های شگفت انگیز از طبیعت خدادادی خود را در معرض دید آنان بگذارد.

پایتخت طبعیت ایران، لقبی است که به شهر سراسر زیبایی یاسوج نسبت داده اند که در فصل های مختلف جلوه های زیبایی را در زاگرس مرکزی به نمایش می گذارد و طبیعت وصف ناپذیر آن باعث شده است که نوروز هرسال موج عظیمی از گردشگران به این پایتخت طبیعت ایران مهاجرت کرده و از طبیعت دل انگیز آن استفاده کنند.

از شهر یاسوج به طرف سی سخت که خارج می شویم پس از 13 کیلومتر به دره ای در میان کوههای مرتفع دنا می رسیم که به "تنگ گنجه ای " معروف است و  نسیم خنک و هوای مطبوع آن توجه هر رهگذری را به خود جلب می کند.

بی شک انتخاب نام تنگ گنجه ای برای این مکان بی  دلیل نبوده است چرا که گنج خدادادی در میان این کوهها برای مردمان این سرزمین لحظات خوشی را به یادگار می گذارد چرا که طبیعت بکر و دست نخورده آن که در میان کوههای سر به فلک کشیده این منطقه همچون نگینی سبز رنگ خوش می درخشد، همچون آهنربایی مسافران و گردشگران را به سمت خود جذب می نماید و درختان سر به فلک کشیده چنار و بلوط آن سایه ای را ایجاد کرده است که میزبان گردشگران برای استراحت و تفریح است.

تنگ گنجه های حتی در فصل پاییز و زمستان نیز طبیعت بکر خود را از دست نداده و جلوه های زیباتری از ظرفیت خدادای خود را در معرض دید همگان قرار می دهد و جلوه ای از ترکیب رنگ های گوناگون که طبیعت هفت رنگ را در آن رقم می زنند را به نمایش می گذارد.

در این منطقه آسمان نمایان شده از لابه لای شاخه های گسترده و تنه های بالا بلند درختان چنار دیدنی است .وجود امکانات بهداشتی و تفریحی و آب لوله کشی در این تنگ باعث شده تا مسافران بیشماری در فصل های بهار و تابستان به دور از هیاهوهای شهر به تفریح در آن بپردازند.

وجود چشمه ساران و آب جاری با صدای شرشر ماندگار، گوش هر شنونده ای را به وجد می آورد و زیبایی دل انگیز و فرح بخشی را با ترکیب درختان سربه فک کشیده، کوههای استوار و چشمه ساران به نمایش گذاشته است که آن را همچون نگینی در پایتخت طبیعت ایران در مقابل دیدگان مسافران و گردشگران قرار داده است.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی