نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. بهمن 1397 - 8:10
استان کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران واقع شده که دارای جاذبه های گردشگری بسایر زیادی است که در شهر یاسوج می توان به تنگ کبوتری بهشت گمشده پایتخت طبیعت ایران اشاره کرد.

  به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ شهر یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد به پایتخت طبیعت ایران شهره بوده و دارای جاذبه های گردشگری و مناظر طبیعی و آب و هوای معتدلی است و به همین خاطر در طول ایام سال حتی در فصول سرد سال میزبان گردشگران بسایر زیادی است تا از زیبایی های این سرزمین شگفت انگیز در فصل سرد سال نیز لذنت ببرند.

 

 

در این گزارش به جاذبه گردشگری تنگ کبوتری شهر یاسوج اشاره می کنیم البته این نکته بماند که به دلیل بارش های چند وقت اخیر و سردی هوا نمی توان به قسمت های مختلف این تنگ رفت و به همین دلیل ناگزیر فقط به معرفی آن می پردازیم.

 

 

 در مسیر جاده یاسوج به کاکان  تنگه ای بسیار زیبا و سرسبز به نام تنگ "دو آب چشمه چنار"  قرار دارد . اگر از سمت چپ جاده به سمت بالا حرکت کنیم نهر خروشانی در آن جاریست که این نهر از قله های شرقی رشته کوه دنا سرچشمه می گیرد.

 

 

رسیدن به تنگه مستلزم چندین بار عبور از آب نهر خواهد بود چرا که با چند متر پیاده روی در هر سوی نهر، مسیر پیاده روی به صخره های مجاور نهر منتهی شده و ناگزیر به انتخاب سوی دیگر نهر برای پیاده روی خواهید بود و در ادامه به تنگ بسیار زیبایی به نام تنگ کبوتری می رسیم که عرض این تنگ به کمتر از ده متر می رسد.

 

در زیر می توان تصاویری زیبا از تنگ کبوتری را در فصل زمستان مشاهده نمود؛

 

---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---
---

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی