نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. ارديبهشت 1393 - 16:38
به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر انجام شد
حرکت جالب بسیج عشایر استان+تصاویر
به مناسبت گرامیداشت روز پدر و ولادت حضرت علی (ع) از 14 نفر از سربازان متأهل سپاه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیلی شد.

به گزارش چهار فصل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه فتح از یاسوج، از سربازان متأهل سپاه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور فرمانده سپاه عشایر استان، مسئول فرهنگی خانواده سپاه فتح و خانواده های سربازان وظیفه تجلیل شد.

در این مراسم که با مولودی خوانی و اجرای برنامه های شاد همراه بود از 14 سرباز متأهل این ناحیه تجلیلی به عمل آمد.

گفتنی است که یکی از این افراد که چند ماه است به خدمت سربازی در آمده دارای 6 فرزند می باشد.

حجت السلام مهدی بابایی در همایش تجلیل از سربازان متأهل اظهار داشت: ما باید فرهنگ غذایی و تنوع آن را در زندگی یمان را درست کنیم تا خیلی از مشکلات حل بشود.

این استاد حوزه و دانشگاه در خصوص اینکه فرهنگ ها ما در تغذیه غلط است تصریح کرد :این غذاها مثل سوسیس، کالباس، همبر از گوشت گاو تولید می شود و این خوردن این گوشت مکروه است و این خوردن زیاد آن باعث مشکلاتی از قبیل سرطان سینه، گوارشی، معده و ... می شود.

بابایی افزود: اگر مصرف این جور غذاها از قبیل پیتزاها و ساندویچ از زندگی ما حذف شود چقدر به در آمد خانواده کمک می کند، زندگی سالم تر و بهتر خواهد بود ما باید تنوع عذایی داشته باشیم که در چار مشکلات کلیوی و معده و این جور مرض ها نمی شویم.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان داشت: نمی‌شود دم از سبک زندگی اسلامی زد اما بی‌خیال احکام شرعی اسلام، خصوصاً احکام اجتماعی آن شد یا آنها را تنها در بایگانی رساله‌های عملیه و کتاب‌های احکام نگه داشت. چندی پیش نظرات فقهی جدیدی از رهبر انقلاب منتشر شد که محور برخی از آن مسائل فرهنگی و اجتماعی بود

وی افزود: خداوند به کسی رزق و روزی می دهد که تقوا داشته باشد، مگر می شود زنی که در مجلس عروسی جلوی نامحرم و با موهایی بیرون آمده رقص می کند بگویند تقوا دارد و یا کسانی که پای ماهواره می نشینند و فیلم های مستحجن نگاه می کنند تمام این کارها که خیلی ها آنها را کوچیک می شمارند بر روند زندگی، دین و دیانت ما تأثیر می گذارد.

بابایی به کارهایی که وهابیت در حال انجام آن هستند اشاره کرد و گفت: وهابیت اعلام کرده که وارد مکان مقدس بشوند و زمین اطراف حرم هایی شیعیان را خریداری کنند و هر کدام 20 فرزند تولید کند، آنها از این میترسند که جمعیت شیعه بالا برود و تعداد تولید فرزند از طریق سزارین را ترویج می دهند که لوله های رحم مادر را در حین عمل ببندند که شعیه فرزند کمتری به دنیا بیاورد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: در قرون وسطی و در فرهنگ غرب ساختار جسمی انسان اهمیت دارد بدون اینکه به اخلاقش توجهی داشته باشند و قدرت اقتصادی، ملاک ارزش‌گذاری افراد شده است و حتی دیدگاه‌های اجتماعی و سیاسی ما نیز تحت تأثیر سبک زندگی اجتماعی خواهد بود.

بابایی در پایان افزود: تقلید از غرب براى کشورهائى که این تقلید را براى خودشان روا دانستند و عمل کردند، جز ضرر و فاجعه به بار نیاورده؛ حتّى آن کشورهائى که بظاهر به صنعتى و اختراعى و ثروتى هم رسیدند مثل چین که بحران جمعیت دارد تعداد مردها زیاد و زن ها کم هستند و آینده ملی این کشور در خطر است.

 

 

 

انتهای پیام/گ

 

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا