نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. مرداد 1394 - 13:57
برای موفقیت غزل در کنکور سراسری برنامه ریزی داشتیم و از برنامه هایی که در تغییر روحیه و کاهش استرس تاثیرگذار بود نیز استفاده می شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، کرامت حبیبی پدر یکی از نخبگان کنکور سراسری استان کهگیلویه وبویراحمد اظهار  داشت: در مدتی که دخترم ( غزل حبیبی رتبه 93 کنکور 94 در رشته تجربی)  خود را برای کنکور آماده می کرد توقع کسب رتبه تک رقمی و پایین از وی نداشتیم و همواره شرایط را طوری برای وی فراهم می کردیم که به واقعیت و هدف گذاری که برای نتیجه گرفتن در کنکور پیش بینی کرده بود نزدیک شود.

 

وی بیان کرد: هدف گذاری و پیش بینی خانواده برای غزل و موفقیت وی در کنکور سراسری کسب رتبه 200 تا 300 بود اما با تلاش، پشتکار و توکل برخدا توانست رتبه 93 را بدست آورد.

 

حبیبی اظهار کرد: در مدتی که غزل برای کنکور درس می خواند از سوی خانواده شرایط و محیط آرامی برای وی فراهم شد و اینگونه به وی تلقین می کردیم که هراندازه تلاش کنی به همان اندازه نتیجه می گیری وغزل را برای اینکه حتما باید فلان رتبه را کسب کند تحت فشار قرار ندادیم.

 

وی افزود: توقع و هدفگذاری برخی دانش آموزان پشت کنکوری واقعی نیست و این موضوع باعث فشار روحی و روانی به آنها می شود.

حبیبی با اشاره به اینکه تحت فشار قرارندادن دانش آموز پشت کنکوری تا حدقابل توجهی می تواند زمینه را برای موفقیت وی هموار کند، افزود: هدف گذاری برای موفقیت در کنکور نیز باید از سوی خانواده ها واقعی تعریف شود و خارج از توانایی دانش آموز از وی انتظاری نداشته باشند.

 

وی لغو کردن مسافرت های غیر ضرور در مدت آماده شدن فرزندش برای کنکور را از دیگر عوامل موفقیت وی برشمرد و اظهار کرد: در این مدت محیط خانواده را نیز محدود به کنکور نکردیم و زندگی عادی در جریان بود.

 

حبیبی ادامه داد: برای موفقیت غزل در کنکور سراسری برنامه ریزی داشتیم و از برنامه هایی که در تغییر روحیه و کاهش استرس تاثیرگذار بود نیز استفاده می شد.

 

این کارشناس ارشد رشته مدیریت آموزشی توانایی و قابلیت داوطلبان کنکور را متفاوت دانست و گفت: نباید نسخه واحدی برای تمامی دانش اموزان پشت کنکوری پیچید و آنها را با یکدیگر مقایسه کرد.

 

حبیبی تاکید کرد: خانواده ها با توجه به توانایی فرزندان خود برای آنها برنامه ریزی کرده و از فشار بیش از حد برای کسب رتبه های تک رقمی و دورقمی به دانش آموزان جلوگیری کنند زیرا می تواند موجب شکست آنها و عدم موفقیت شود.

منبع :صبح زاگرس

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی