نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. بهمن 1394 - 0:29
محمد جهانبخش کاندیدای دهمنی دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام عصر روز گذشته دعوت پاتوق مطالبه گری انتخاباتی بسیج دانشجویی استان را پذیرفت و با حضور در این پاتوق به سوالات دانشجویان در حوزه های مختلف پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، محمد جهانبخش  در نشست  مطالبه گری بسیج دانشجویی کهگیلویه وبویراحمد با استقبال از برگزاری چنین نشست هایی اظهار کرد: ارزش ارتقاء بصیرت و فهم عمومی خیلی مهم است و این جلسات در جهت تحقق این هدف می باشد.

وی در ابتدا بیان کرد: با توجه به شناخت توانمندی خود از حیث گفتمان، نمایندگی و تسلط بر قانون اساسی احساس حضور و وظیفه کردم.

از نظر من دو قطبی اصلاح طلبی و اصول گرایی جعلی و مزخرف است

این کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جریان های سیاسی مرسوم که داعیه نمایندگی تفکرات توده های مردم را دارند، نمایندگی آنها حقیقی نیست و افراد هر دوطیف همدیگر را تخریب می کنند و برچشب هایی به هم منتصب می کنند اما در سبک زندگی وسیوه مصرف همسان اند.

 

وی در ادامه افزود: افرادی از هر دو طیف در شمال تهران در خانه های دیوار به دیوار هستند با هم ر ابطه قومی و خویشی دارند و در سطح نوادگان وصلت کرده اند، درغارت اموال عمومی، ارتشا واختلاس ها با هم هستند ولی در مباحث دیگر از هم فاصله می گیرند بنابراین از نظر من دو قطبی اصلاح طلبی و اصول گرایی مرسوم جعلی و منحرف است و مقلد حضرت آقا هستم ما باید اصلاح طلب اصولگرا باشیم چراکه اصلاح طلبی در روش یکی از شاخص های اصولگرایی است
 
 

امروز رای، رای ککاگری است و ما میراث دار تفکر اشتباه افراد مدعی هستیم

 

نامزد انتخاباتی حوزه انتخابیه چهار شهرستان کهگیلوئه، چرام، بهمئی و لنده گفت: امروزه بنا بر برنامه محوری نیست و سوال از قوت کاندیدا مطرح نمی شود و بیشتر به مساله وجود شاخص ها برای حضور در انتخابات توسط کاندیدا پیرداخته می شود.

وی با بیان  اینکه امروز رأی، رأی ککاگری و حمایت قومی و قبیله ای است افزود: امروز نقطه قوت کاندیداها رأی قوم و طایفه و قبیله وی می باشد و این نوع دیدگاه به خاطر رفتار اشتباه و ضعف گفتمانی است، زیراسبد اعتقادی و گفتمانی افراد سابق ضعیف بوده و آقایان چاره ای جزء متوسل شدن به این ابزار رأی آوری نداشتند.

 

جهانبخش وظیفه نماینده را طبق قانون اساسی کشور قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین دانست و گفت: معتقد به روش طایفه گرایی و قوم گرایی نیستم ولی متناسفانه فضایی در استان حاکم شده که همه ما میراث دار رفتار اشتباه 37 ساله آقایان در کل فضای استان بدلیل متوسل شدن به روش های نادرست رأی آوری هستیم.

 

وی حضور خود را برای تبیین گفتمان انقلاب دانست و گفت : ما باید دنبال انتخاب بهترین فرد باشیم و شرعاً مدیونیم بدون اینکه دیدگاه ها و برنامه های یک کاندیداهای انتخاباتی را بدانیم به آنها رأی دهیم.

وی با بیان بعضی اشتباهات در ساختار اصولگرایی شهرستان و خروجی شورای حکمیت اظهار کرد: ضعف بزرگ جریان های سیاسی استفاده از ظرفیت های قومی و قبیله ای صرف بدون داشتن گفتمان قوی است بر همین اساس انتخاب شورای حکم باید ضابطه مند باشد ولی عصاره جریان سیاسی و مردم در بخش های مختلف در چهار شهرستان مد نظر نبود و دنبال رای آوری کسی به اسم اصول گرایی بودند.

 

 

انتخابات لیله القدر جمهوری اسلامی است/ دهندگان وعده های دروغین هیچ فهمی از مردم سالاری دینی ندارند

وی فضای امروزی را فضای بیداری نداست و گفت: فضا امروزی فضای بیداری نیست زیرا برخی کاندیداهای انتخاباتی  با اتخاذ تصمیمات نادرست برای رأی آوری به وعده و وعید، قول دروغ دادن روی می اورند  و از طرفی هم نشان از این است که این افراد هیچ فهمی از مردم سالاری دینی ندارند و به ریا و دروغ پردازی دامن می زنند.

 

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر وجود فرهنگی حاکم بر رأی آوری به روش های نادرست در استان گفت: بین هدف و نتیجه درانتخابات تفاوت وجود دارد، برخی ها دنبال نتیجه هستند که پیروز انتخابات باشند اما هدف اصلی ایجاد فضای گفتمانی و روحیه مطالبه گری در مردم هست تا پایه و اساس انقلاب محکم باشد و کمک به عموم مردم کردن برای دریافت اصل رسالت در انتخابات است نه صرف تلاش برای اینکه رای بیاوریم.

 

جهانبخش افزود: افراد حاضر در جریانات سیاسی که مدیون جریان خود می شوند، نمی توانند چندان کاری برای مردم انجام دهند و انتظارات جریانی و سیاسی اجازه نمی دهد به رسالت اصلی خود برسند.

راه حل رفع اشتغال و بیکاری اقتصاد مقاومتی است

جهانبخش با اظهار این که راه حل مشکل بیکاری را سرمایه گذاری خارجی نمی دانم گفت: استان پر است از مزیت های اقتصادی اعم از منابع طبیعی و نیروی انسانی، امروز اگر می خواهیم مشکل اشتغال را حل بکنیم فقط با اقتصاد مقاومتی محقق می شود که در استان ما راه اندازی کارگاه های خرد و خانگی با تکیه بر مزیت های اقتصادی استان و حتی سایر استان های همجوار است.

این کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد مزیت اقتصادی یعنی هر ویژگی و هر خصیصه ای که در استان قابلیت تبدیل به پول را داشته باشد. بنده اعتقاد دارم مجلس باید دولت جمهوری اسلامی ایران را مکلف به شناخت مزایای اقتصادی استان ها و شهرستان های کشور بکند.

دبیر جریان عدالت خواه کهگیلویه وبویراحمد گفت: جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی هر دو اشتباهاتی داشته اند و در زمان خود با چالش هایی همچون مجلس ششم، به موزه رفتن اندیشه های امام، استخدام های غیر قانونی و رانت ها رو به رو بودند، ولی به هر حال جریان اصلاح طلبی شکاف زیادی دارد با حقیقت، هر دو تا فاصله دارند ولی طبیعی است فاصله آقایان اصولگرا کمتر است.

این کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هدف ما عمل به مطالبه مقام معظم رهبری است، افزود: بعضی گفتند رای نمی آوری، بنده گفتم ما موظفیم بیاییم با توده های مردم ارتباط برقرار بکنیم حتی اگر شکست بخوریم.

 

وی در پاسخ به شوال دانشجویی در رابطه با کار حزبی و تشکیلاتی تصریح کرد: بنده اعتقادی به کار حزبی به شکل غربی که عاشق کسب قدرت سیاسی است ندارم بلکه معتقد به حزبی هستم که در اوایل انقلاب وجود داشت و بنا به گفته رهبری کانال کشی فکری و هدایت آحاد جامعه را بر عهده داشت.

جهانبخش با اظهار اینکه نماینده باید به اولویت ها اهمیت بدهد، گفت: نماینده اولویت ها را رها کرده و به مسائل فرعی پرداخته و الان خود همان شخص مدعی حل مشکلات است، در حالی که 16 سال وقت داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برجام با آن سرعت در مجلس تصویب شد گفت: اول انقلاب ما آمدیم شعار مرگ بر آمریکا سر دادیم، شعار مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر حاکمیت قبیله ای، مرگ بر سرمایه داری، یعنی مرگ بر جریان زر و زور و تزویر، مرگ بر اینکه هر چیزی من بگویم صحیح است و بقیه حق فکر کردن ندارند، متاسفانه شعار مرگ برامریکا را ما نتوانستیم در جمهوری اسلامی ایران تبدیل به یک مدل در فرهنگ، اقتصاد، سیاست و اجتماع بکنیم ومرگ بر آمریکا در حد شعار باقی مانده است.

 

رأی دادن صالح مقبول در سالهای اخیر معضلی بزرگ برای گفتمان انقلاب بود

دبیر جریان عدالت خواه کهگیلویه وبویراحمد مشکل مجلس نهم را عدم شفافیت دانست وگفت: اصلی ترین مشکل مجلس نهم  این هست که شفافیت در این مجلس وجود ندارد، چون در سالیان گذشته به بچه حزب اللهی گفتند اگر  شما به اصلح رای بدهید رای شما حرام  می شود و به صالح مقبول رای بدهید که همه می شناسند او را، با این مدل فردا هم به ما می گویید به فاسد مقبول رای بدهید تا افسد رای نیاورد اما وظیفه ما و مشروعیت ما به تلاس برای مبارزه با فساد است و اشرافی گرایی است.

 

جهانبخش در پایان بیان کرد: وحدت باید کیفی باشد، مستند دینی اینکه شخص اصلح به نفع شخص صالح مقبول کنار برود کجاست؟ اگر بنده خودم را شخص اصلح می دانم که می دانم.  سطح فرهنگ عمومی باید بالا بیاید، اصل کار آگاهی های عمومی است، مگر برخورد با سران فتنه برای نظام از حیث اقتدار مشکلی دارد؟ خواص و نخبگان  باید کاری بکنند که توده های مردم  کیفرخواست اجتماعی صادر بکنند برای مجازات سران فتنه.


 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا