نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

8. مهر 1396 - 12:58
مراسم محرم به ویژه تاسوعای حسینی یکی از مراسماتی است که جوانان چرامی به فعالیت های مختلفی برای ارادت به اهل بیت(ع)می پردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل به نقل ازچرام؛حضرت عباس(ع)پسر علی بن ابی‌طالب و ام‌البنین و برادر کوچک‌تر حسین بن علی است که شهرت و محبوبیت ایشان نزد مسلمانان به ویژه شیعیان بیشتر به خاطر جنگاوری دلاورانه و همچنین وفاداریش نسبت به حسین بن علیدر نبرد کربلا است.

 

عباس بن علی طبق روایات شیعه به ادب معروف است و نمود اصلی ادب او سکوت و فرمان‌بری وی نسبت به برادر بزرگترش حسین بن علی بود. 

 

به عنوان یکی از شخصیت‌های محوری حاضر در کربلا، عباس به طور گسترده‌ای در مراسم عزاداری محرم گرامی‌داشته می‌شود.

 

این درحالی است که شیخ مفید در الاختصاص عباس را با صفت «سقا» به معنی آب‌دهنده توصیف می‌کند. 

اما مراسم محرم به ویژه تاسوعای حسینی یکی از مراسماتی است که جوانان چرامی به فعالیت های مختلفی برای ارادت به اهل بیت(ع)می پردازند.

یکی از این نوکران حضرت عباس(ع) که در حال آب رسانی به سینه زنان حسینی بود،در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار این پایگاه خبری عنوان کرد:ولایت پذیری مهمترین ویژگی شخصیت سقای کربلا است.

 

وی  محرم را فرصت مناسبی برای  یاد گیری معارف و احکام الهی و آشنایی با سیره ائمه معصومین(علیهم السلام) دانست و تاکید کرد: امروز که اسلام عزیز بیش از هر زمان دیگری در معرض تهدیدات و دسیسه های دشمنان است از هر زمان دیگری بیشتر به بالا بردن سطح آگاهی دینی مسلمانان نیاز است.

 

همچنین  شیعان در ماه محرم با مرور زوایای مختلف سیرت ائمه معصومین(علیهم السلام) آنها را برای خود الگو قرار دهند.

گفتنی است عباس بن علی نیز بواسطه بهره وافری که از زیبایی و جمال برده بود و قامتی رشید داشت، مشمول این سنت شد و او را به عنوان «قمر بنی هاشم» (ماه دودمان بنی هاشم) نامیدند.

 

لازم ذکر است آرامگاه عباس بن علی در کربلا و در همان رزمگاه واقعه کربلا است. 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی