نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. مهر 1396 - 19:53
حضور حیوانات و احشام در مناطق مسکونی شهر چرام علاوه بر شیوع بيماري هاي دامي و انتقال آن به انسانها، بوی نا مطبوعی نیز به خصوص در فصول مختلف سال، برای شهروندان بوجود می آورد.

به گزارش چهارفصل و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی چرام؛امروزه حفظ، گسترش و ارتقای سلامت در جوامع بشری در زمره کلیدی‌ترین سیاست‌ها برای ایجاد توسعه عدالت اجتماعی در کشورها تلقی می‌شود.

 

شهر 30هزار نفری چرام مرکز شهرستان چرام با وجود کارهای زیادی که تاکنون انجام شده، دارای مشکلات عدیده‌ای است که همت مسئولان را می‌طلبد.

 

از جمله این مشکلات حضور احشام و سگ‌های ولگرد در خیابان‌های اصلی شهر است که به عنوان یک معضل بزرگ، موجب نارضایتی مردم شده است.

 

 حضور حیوانات و احشام  در مناطق مسکونی شهر چرام علاوه بر شیوع بيماري هاي دامي و انتقال آن به انسانها، بوی نا مطبوعی نیز به خصوص در فصول مختلف سال، برای شهروندان بوجود می آورد.

 

موارد وجود احشام ،سگهای ولگرد،آلودگی محیط و آسیب به فضای سبز از جمله این مشکلات است.

 

مردم با نارضایتی و ابراز گلایه از مسئولان مربوطه می گویند تاکنون چه اقدامی صورت گرفته و آیا هنوز فکر روستا نشینی مد نظر دارند؟

 

مردم نیز باید بدانند که باتوجه به اهميت سلامتي مردم و غيرقانوني بودن نگه داري دام و طيور؛ طبق بند 20 قوانين شهرداري ها، ساکنان شهرستان چرام می توانند درصورت ديدن هرگونه تخلف مراتب را به سازمان ميادين شهرداری برای پیگیری، اطلاع رسانی کنند.

 

از طرفی طبق ماده 55 بند 20 قانون شهرداری‌ها، جلوگیری از ایجاد و تأسیس تمامی اماکنی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان شهر می‏‌شوند، در وظایف شهرداری‌ها گنجانده شده و شهرداری‌ها را مکلف کرده تا از تاسیس مراکز دامداری و به طورکلی تمامی مشاغلی که به نحوی برای ساکنان شهر ایجاد مزاحمت می‌کنند، جلوگیری کند.

 

اما باید دانست که در تاریخ 24خردادماه1395 مصوبه ای درخصوص بحث وبررسی احشام در سطح شهر چرام صورت گرفت که متاسفانه بوی عمل به خود نگرفت.(مشاهده خبر)

 

در پایان می طلبد که مسئولان با یک تدبیر مناسب به فکر و حل عوامل ایجاد مزاحمت برای شهروندان بوده و از بروز این مشکلات جلوگیری کنند.

گزارش وجود احشام در شهر چرام بارها مشاهده شده که پس از چندیدن مورد نشر داده شد و پایگاه اطلاع رسانی چرام درخصوص این گزارش هیچ مسئولیتی ندارد چراکه به درخواست مردم و شهروندان این گزارش را نشر داده است.

 

انتهای پیام/ک

 

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی