نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

28. ارديبهشت 1398 - 13:50
معمولا ورودی هر شهر باید از زیبایی بصری خوبی برخوردار باشد تا افرادی که وارد این شهر می شوند با اولین نگاه، تصویری جامع از جلوه های بصری آن شهر در ذهن او نقش ببندد اما در شهر یاسوج مرکز استان آن گونه که باید و شاید به این مسئله توجه نمی شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد  که در میان رشته کوه های زاگرس بنا شده است هر چند از نظر وسعت شهری در دهه های اخیر پیشرفت زیادی داشته اما از نظر ساختار و مبلمان شهری، به کندی مسیر پیشرفت و مدرنیته سازی را می گذراند.

البته انجام کار های موقت و زود گذر در عدم وجود مبلمان زیبای شهری در شهر یاسوج بی اثر نیست.

شهر یاسوج که عنوان پایتخت طبیعت را یدک می کشد یکی از شهر هایی است که در فصل تابستان پذیرای مسافران بسیاری از گوشه و کنار ایران است که خود را به مرکز استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد می رسانند تا  از این طبیعت زیبا و کم نظیر استفاده کنند.

 

یکی از مسیرهای ورودی شهر یاسوج به سه راهی مهریان معروف است که یکی از مسیرهای آن از سمت اقلید خواهد بود که به نوعی آن را می توان محور وصل کننده استان های شرقی به یاسوج دانست و مسیر دیگر نیز ورودی از سمت اصفهان است که این مسیر نیز روزانه شاهد عبور مسافران زیادی است.

معمولا ورودی هر شهر باید از زیبایی بصری خوبی برخوردار باشد تا افرادی که وارد این شهر می شوند با اولین نگاه، تصویری جامع از جلوه های بصری آن شهر در ذهن او نقش ببندد.

 

بعد از اینکه این پایگاه خبری در خبری که اینجا می خوانید در مورد وضعیت بد بلوار شهید زبیر بخشیان( بلوار رو به روی باغ بلوط) گزارش را تهیه کرد مسئولان بعد از گذشت دست به کار شدند و به اصلاح خارها و علف های هرز این بلوار پرداختند با این وجود نمی توان این کار را به عنوان راه حلی دائمی دانست و شهرداری باید اقدام به سنگ فرش این بلوار بزند تا برای همیشه از دست این علف های هرز خاص شود و هم به زیبای بصری این بلوار که در ورودی شهر یاسوج واقع است رنگ واقعیت ببخشد.

جالب اینکه سال گذشته نیز ما به این موضوع پرداختیم اما متاسفانه مسئولان شهری فقط به کوتاه کردن این علف ها به عنوان یک مسکن استفاده کردند  و همان طور که می بینید امسال نیز به همان منوال با این مشکل برخورد کردند.

 

آیا واقعا شهرداری یاسوج  توان سنگ فرش این بلوار را ندارد و یا اینکه فقط به دنبال پاک صورت مسئله است .

امیدواریم در آینده نزدیک شهرداری یاسوج برای این مشکل راه حلی اساسی و دائمی پیدا کند تا برای همیشه  بلوار شهید بخشیان بنسنجان از شر این علف های حرز خاص شود.

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی