نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

23. آذر 1400 - 12:41
اظهارات برخی فعالان به اصطلاح محیط زیستی در خصوص سد تنگ سرخ حکایت یک بام و صدهوایی آن ها را نشان می دهد که هر روز با مطرح کردن برخی موضوعات بدیهی به دنبال ایجاد حاشیه در استان هستند.

به گزارش چهارفصل سد تنگ سرخ شهرستان بویراحمد یکی از موضوعات داغ و چالشی هفته‌ها و ماه‌های اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد است که واکنش‌های مختلفی از سوی مسئولان و فعالان اجتماعی به همراه داشته است و البته حواشی زیادی را نیز در خود جای‌داده است.

                                                                 

یکی از هزاران مسئله‌ای که روز گذشته در خصوص سد تنگ سرخ مطرح شد؛ موضوع میزان درصد پیشرفت این سد است که برخی فعالان محیط زیستی و تعدادی از رسانه‌های حامی آن‌ها مطرح کردند.

 

یکی از فعالان محیط زیستی در توئیتی مدعی شد:در صفحه 153 لایحه بودجه 1401 که امروز منتشر شد، درصد پیشرفت فیزیکی سد تنگ سرخ فقط 17 درصد است. درحالی‌که برخی مدیران دولتی پیشرفت سد را 40 درصد عنوان می‌کردند. جالب این است که حداقل 7 درصد از این 17 درصد مربوط به تجهیز کارگاه سد است.

این در حالی است که میزان پیشرفت فیزیکی سد تنگ سرخ در بیان متولیان آن بیش از آن چیزی است که عنوان می‌شود؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در بازدیدی که به همراه معاون عمرانی سابق استاندار در تاریخ 19 مهرماه سال گذشته از این سد داشت، گفت: پیشرفت فیزیکی سد تنگ سرخ در شهرستان بویراحمد ۳۳ درصد است و از همه مسئولان استانی انتظار می‌رود برای ادامه احداث این سد همکاری بیشتری داشته باشند.

 

حدود هفت ماه بعد یعنی در روز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰آیین انحراف آب سد مخزنی تنگ سرخ در محل این سد با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون عمرانی استانداری و چند تن دیگر از مسئولین استانی در محل این سد برگزار شد.

 

رسول فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سد تنگ سرخ، اظهار داشت: سد تنگ سرخ را می‌توان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر  به شمار آورد. یکی از بهترین پروژه‌ها برای اشتغال‌زایی پایدار، تأمین ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب شرب و ... است. ساخت سد از سال ۹۶ شروع‌شده که تاکنون ۳۵ درصد رشد فیزیکی داشته است.

 

وی همچنین در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مطالعات سد تنگ سرخ از دهه ۷۰ آغاز، در سال ۱۳۸۹ مطالعات پایان یافت و بر اساس ماده ۲۱۵ که برای همه طرح‌های ملی موردنیاز است، با امضای وزیر وقت نیرو تائید و برای اخذ کد اجرایی به سازمان برنامه کشور ارسال و نهایتا پس از اخذ ردیف اجرایی در سال۹۰ وارد فاز عملیاتی شد و تا امروز در این قرارداد ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

به نظر می‌رسد دقیق‌ترین مرجعی که بتواند میزان پیشرفت فیزیکی سد تنگ سرخ را اعلام کند، شرکت آب منطقه‌ای باشد که در برهه‌های زمانی مختلف آن را اعلام کرده است؛ به‌طوری‌که از 33 درصد مهرماه سال 99 به 38 درصد در آبان ماه سال جاری رسیده است.

 

 اظهارات برخی فعالان به‌اصطلاح محیط زیستی در خصوص سد تنگ سرخ حکایت یک بام و صد هوایی آن‌ها را نشان می‌دهد که هر روز با مطرح کردن برخی موضوعات بدیهی به دنبال ایجاد حاشیه در استان هستند این در حالی است که خودشان غالباً خارج از استان هستند و از بیرون برای مردم کهگیلویه و بویراحمد نسخه می‌پیچند.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی