نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. مهر 1393 - 8:47
کارشناس مسایل خاورمیانه گفت: به زودی نشانه هایی از شکننده بودن این ائتلاف بروز می کند، از جمله این که کشوری مثل آلمان از این ائتلاف خارج شده است.

به گزارش چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس در هفته های پیشین واشنگتن، ایده خود برای تشکیل ائتلافی جهانی علیه داعش را رسماً عملیاتی کرد، هر چند باراک اوباما گفته بود دولتش راهبرد مشخصی برای مقابله با تروریست های داعش ندارد، اما طی هفته گذشته واشنگتن تلاش بسیاری کرد تا نظر مساعد دیگر کشورها برای همراهی در نبرد با داعش را جلب کند، تلاشی که اکنون با مشارکت کمتر از 40 کشور در ائتلاف یاد شده، بار دیگر خاورمیانه را در آستانه جنگی فراگیر قرار داده است.

 

شهرام مهدوی مطلق در گفت و گو با خبرنگار سیاسی صبح زاگرس در یاسوج، با اشاره به ائتلاف ضد داعش توسط کشورهای غربی و عربی اظهار داشت: مطرح کردن ائتلاف ضد داعش در وهله اول یک نوع فرافکنی، فریب دیپلماتیک و بازی جدید توسط جبهه استکبار در منطقه است که منظور و علت های متعددی دارد.

 

نشانه های ائتلاف شکننده غرب علیه داعش

وی ادامه داد: آن چه باید در مورد ائتلاف بیان کرد این است که اکنون و به زودی نشانه هایی از شکننده بودن این ائتلاف بروز می کند، از جمله این که کشوری مثل آلمان از این ائتلاف خارج شده و ثانیاً جو بایدن معاون اول رئیس جمهور آمریکا در دانشگاه هاروارد در جمع دانشجویان علوم سیاسی به صراحت اعلام کرد که متحدان منطقه ای مسئول مستقیم تشکیل و رشد گروه های تکفیری هستند.

 

این کارشناس سیاسی ابراز داشت: متهم کردن کشورهایی مثل عربستان، قطر، امارات و ترکیه در شکل گیری گروه های تکفیری به بهانه ساقط کردن حکومت بشار اسد و از طرف دیگر متحدان عربی و ترکی آمریکا در منطقه، سبب شده آن ها نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند و می گویند که جو بایدن باید عذر خواهی کند.

 

وی با بیان این که اصل ائتلاف نشان از شکننده بودن آن دارد، تصریح کرد: از یک طرف کشورهای منطقه ای آمریکا را مسئول رشد داعش می دانند و از طرف دیگر کشورهای منطقه می گویند، آمریکا برای شکستن جریان مقاومت و فشار آوردن به رئیس جمهور سوریه، ناشناخته به گروه های داعش کمک کرده و همین امر باعث اختلاف جدی بین ائتلاف غربی و عربی می شود.

 

مهدوی با اشاره به دیدگاه جمهوری اسلامی ایران درباره این ائتلاف نمایشی خاطر نشان کرد: از دیدگاه ایران، هر دو گروه (غربی و عربی) در تشکیل، رشد و پرورش گروه های داعش نقش دارند و این یک واقعیت است که کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده اند که گروه های تکفیری قابل کنترل نیشتند و هر لحظه خطری برای خودِ کشورهای حمایت کننده محسوب می شوند.

 

ترس جدی غرب از فرزند نامبارکش

وی یادآور شد: غرب هم اکنون در منطقه بالکان احساس خطر جدی می کند و زمینه در این منطقه برای مبارزه با غرب برای گروه های تکفیری فراهم است و در این که این گروه ها پروده همین ائتلاف هستند شکی وجود ندارد.

 

مسوول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حمله هوایی آمریکا به خاک سوریه بیان داشت: مبارزه هوایی با گروه های داعش نمی تواند آنان را متوقف کند زیرا این گروه ها چریک زمینی هستند و جنگ تن به تن انجام می دهند. آن چه در زمین بازی وجود دارد این است که عملاً ضربه ای به آن ها وارد نمی شود.

 

وی ادامه داد: تحلیل کارشناسان بر این است که چون این گروه ها یا وارداتی و یا هم اجاره ای هستند بنابراین از بطن مردم منطقه نیستند و خود مردم می توانند راحت تر این گروه ها را کنترل و حتی ریشه کن کنند.

 

حمله هوایی به سوریه، سرپوش گذاشتن به جنایات رژیم صهیونیست است

مهدوی تصریح کرد: از یک طرف هیچ ائتلافی خارج از منطقه غرب آسیا نمی تواند گروه های تکفیری را متوقف کند، از طرف دیگر حملات هوایی آمریکا به سوریه نادیده گرفتن تمامیت ارضی کشورهای منطقه است و یک نوع قانون شکنی بین المللی محسوب می شود و حریم هوایی هر منطقه توسط جنگنده های کشورهای غیر منطقه اشغال می شود که این خلاف قوانین بین الملل و عرف دیپلماتیک است.

 

این کارشناس سیاسی، یکی دیگر از اهداف آمریکا از حمله به سوریه را به حاشیه راندن جنایات رژیم صهیونیستی و شکست آنان در مقابل غزه دانست و افزود: وقتی رژیم صهیونیستی در منطقه و عملیاتی شکست می خورد غرب برای سرپوش گذاشتن و انحراف جوامع به یک بازی دست می زند، و به نظر می رسد که گروه های تکفیری بعثی با جریان غربی به کارهای دیگری دست بزنند.

 

مسوول بسیج دانشجویی استان یکی دیگر از اهداف تشکیل ائتلاف را توجیه مردم منطقه برای حضور نظامی غرب بیان کرد. وی اظهار کرد: در اول شکل گیری جریانِ (داعش – بعثی)، بارهای بار، کارشناسان و تحلیلگران جمهوری اسلامی ایران و برخی از کشورهای هم مرز ایران، این هشدار را داده بودند که گروه های تکفیری(داعش) برای منطقه و کشورها مشکل ساز هستند.

 

مهدوی به اثبات حقانیت ایران در مبارزه با گروه های تکفیری نسبت به کشورهای غربی اشاره کرد و گفت: حقانیت حرف جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروه های داعش هم برای غرب و هم برای متحدان منطقه اثبات شده و نمونه آن هم صحبت های معاون ریاست جمهوری آمریکا است که کشورهای منطقه را متهم و آن ها هم آمریکا را متهم می کنند.

 

آشکار شدن دست های پنهان یک فرصت برای ایران است

وی در ادامه به دست های پنهان در جریان ائتلاف اشاره کرد و بیان داشت: آشکار شدن دست های پنهان نه تنها یک فرصت برای  جمهوری اسلامی ایران است بلکه این مهم را می رساند که حقانیت ایران در عرصه دیپلماتیک به اثبات رسیده است.

 

مسوول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که ایران نمی تواند در ائتلاف نمایشی غرب علیه داعش تعریف شود ابراز داشت: ایران خود قربانی تروریسم و پرچم دار مبارزه با تروریسم واقعی در دنیا است و هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران از تروریست ضربه ندیده است.

 

تأکید ایران بر مسائل همگرا و وحدت ملت ها

این کارشناس سیاسی با بیان این که مبارزه با تروریسم به رهبری ایران امکان پذیر است، تأکید کرد: فشار لابی های صهیونیستی به آمریکا و سایر کشورها مانع بیان واقعیت ها درباره ایران می شود.

 

مهدوی، پرورش گروه های تکفیری را مبارزه با اسلام دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران چه در رفتارهای سیاسی، فرهنگی و چه اجتماعی که در کنگره عظیم حج دیده می شود با توجه به اختلافات مذهبی که وجود دارد همیشه روی مسائل مشترک کشورها و مسائل همگرا و وحدت در منطقه تأکید داشته و دارد.

 

وی تقابل با داعش را یک ضرورت برای تمام ملت بیان و تصریح کرد: ائتلاف برای ریشه کردن کردن داعش و سرکوب آن ها ضروری است اما این ائتلاف قابل تردید است، هر ملت و دولتی در عرصه بین المللی باید با داعش مبارزه کند.

 

مسوول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه یکی دیگر از اهداف آمریکا از حمله به سوریه را شکستن محور مقاومت بیان کرد و افزود: ملت های دیگر از این جریان غافلند که هدف آمریکا از حمله به سوریه سرکوب داعش نیست بلکه برای حمایت از رژیم صهیونیستی فعالیت می کنند.

 

رژیم صهیونیستی گروگان مقاومت است

وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی گروگان مقاومت است، بنابراین اگر آمریکا بخواهد بازی دیگری را در منطقه راه بیندازد نباید فراموش کند که رژیم صهیونیستی در یک عرض جغرافیایی محدود قرار دارد و گروگان مقاومت است و آمریکا با این عمل زمینه نابودی کامل رژیم صهیونیستی را فراهم می کند.

 

تجزیه سرزمینی در آینده

مهدوی با اشاره به نگاه رژیم صهیونیستی به ایران در جریان داعش، خاطر نشان کرد: اکنون برای خیلی از کشورها آشکار شده که ایران در عراق و سوریه جلوی تروریست ها را گرفته و با آن ها مبارزه کرده است.

 

وی در پابان به یکی دیگر از اهداف مهم ائتلاف اشاره کرد و گفت: پشت پرده این ائتلاف تجزیه سرزمینی کشورهای عراق، سوریه، ترکیه و مصر در آینده است.

انتهای پیام/ گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی