نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

19. مهر 1393 - 8:55
کارشناس علوم سیاسی گفت: ادعای مبارزه علیه داعش توسط کشورهایی که خودشان یک روز این گروه را به وجود آوردند مضحک است.

به گزارش چهارفصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس شکرالله امامی، کارشناس مسایل سیاسی در گفت و گو با به نقل از بویرخبر در یاسوج، با بیان این موضوع که ائتلاف آمریکایی ضد داعش در کل یک تز تبلیغاتی از سوی دولت مردان آمریکایی و هم پیمانانش در منطقه است، خاطر نشان کرد: ائتلاف آمریکایی ضد داعش در کل دروغی مضحک برای انحراف افکاری عمومی است.

 

http://boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1393/07/17/dsc02969_0.jpg

کشورهای ائتلاف کننده خودشان تروریست پرورند

کارشناس علوم سیاسی با اشاره به این موضوع که کشورهایی که در این ائتلاف حضور دارند، خودشان یک روزی داعش رابه وجود آوردند، گفت: امروز کشورهای به وجود آوردنده تروریست و به خصوص گروهک تروریستی داعش، برای رسیدن به دلیل ترس از غیرقابل کنترل شدن داعش و حضور نظامی در منطقه ادعای مبارزه با این گروه را دارند.

 

امامی ادامه داد: آمریکا امروز به دنبال خاورمیانه دلخواه خودش بوده و به دلیل به خطر افتادن منافع خود و حضور دوباره در منطقه مهم خاورمیانه، دست به تشکیل ائتلاف دروغینی به نام ائتلاف نابودی داعش زده و می خواهد با این عمل، چهره منفور خود در منطقه و جهان را ترمیم نماید.

 

ائتلاف آمریکایی ضد داعش ائتلافی محکوم به شکست است

فرماندار اسبق شهرستان چرام با اشاره به این موضوع که ائتلاف آمریکایی ضد داعش ائتلافی محکوم به شکست است، خاطر نشان کرد: ائتلافی که از نظر راهبری و استراتژیکی بدون برنامه و هدف خاص باشد، ائتلافی محکوم به شکست است.

 

امامی ادامه داد: با یک نگاه اجمالی می تواند فهمید که کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف، هیچ برنامه و شناختی از منطقه ندارند و بی پروا دست به انجام عملیات های هوایی نظامی در عراق و سوریه برای نابودی گروهک داعش زده اند.

 

داعش بهانه غرب برای ورود به منطقه خاورمیانه است

این کارشناس علوم سیاسی با تأکید بر این موضوع که کشورهای شرکت کننده در ائتلاف آمریکایی ضد داعش، امروز به دنبال حکمرانی در منطقه خاورمیانه و ساختن یک خاورمیانه جدید با مقاصد شوم خود هستند، ابراز داشت: آمریکا و هم پیمانانش امروز به دنبال نابودی گروه داعش نیستند، بلکه به دنبال رسیدن به اهداف خود است.

 

http://boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1393/07/17/dsc02968.jpg

 

نقشه غرب برای امنیت اسرائیل و تسلط بر سکوهای نفتی خاورمیانه

وی یکی دیگر از اهداف آمریکا و  کشورهای عضو ناتو برای مبارزه با گروهک ترویستی داعش را حکومت بر سکوهای نفتی کشورهای عراق،سوریه و خاورمیانه و ایجاد امنیتی خاص برای اسرائیل دانست.

 

شکست های پیشین آمریکا در ائتلاف ها

امامی با اشاره به شکست آمریکا در ائتلاف های گذشته خود برای مبارزه با طالبان و دولت بعث عراق، گفت: امروز مبارزه با گروهک تروریستی داعش از سوی آمریکا که خود پرورش دهنده ترویست های جهان از طالبانیسم تا داعشیسم است، یک توطئه تبلیغاتی و یک شوخی تلقی می شود.

 

هدف غرب مبارزه با بیداری اسلامی است

فرماندار سابق چرام بیان کرد: هدف غرب مبارزه با گروه های تروریستی نیست بلکه مبارزه با بیداری اسلامی و فروپاشی این بیداری در منطقه خاورمیانه است.

 

امامی گفت: کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش و به خصوص آمریکا امروز از ترس غیرقابل کنترل شدن فرزند نامشروعشان به دنبال محدودکردن این گروه تروریستی برای دیگر مقاصد خود در دیگر کشورهای است.

http://boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1393/07/17/dsc02965.jpg

غرب به دنبال زمین زدن اسد در سوریه است

وی در ادامه به هدف قرار دادن زیرساخت های سوریه به وسیله فانتوم های آمریکایی اشاره داشت و تأکید کرد: ما می بینیم که در ائتلاف آمریکایی ضد داعش، کشورهای عضو ائتلاف بیشتر از همه زیر ساخت های کشور سوریه را مورد هدف قرار می دهند و از همه مهم تر سعی بر زمین زدن اسد و نشاندن فرد دلخواه خود و جانب داری از گروهک مخالف النصره دارند.

 

این کارشناس ارشد علوم سیاسی ادامه داد: مقاومت های مردمی و ارتش کشور عراق و سوریه نشان داده اند که خودشان در حال دفاع از کشورشان هستند و نیاز به دخالت نظامی غرب ندارند.

 

امامی ادامه داد: امروزه ایران اسلامی تنها کشور مبارزه کننده با پدیده شوم تروریسم است اما چون این ائتلاف غربی نمایشی است هیچ گاه ایران حاضر به مشارکت در آن ندارد.

 

وی با تأکید بر این موضوع که ایران به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد می تواند از ظرفیت کشورهای عضو در زمینه مبارزه با تروریسم استفاده کند، خاطر نشان ساخت: تروریسم امروز بزرگترین چالش پیش روی جهان است و بحث امنیت تنها به کشورهای منطقه ختم نمی شود، بلکه امنیت جهانی مطرح است و تمام کشورها باید به ریشه کردن آن کمک کنند.

http://boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1393/07/17/dsc02963.jpg

 

وی در پایان گفت: آمریکا امروز به دنبال این است که با کمترین هزینه حکومت‌هایی را در منطقه به وجود آورد تا آنها بتوانند بدون حضور فیزیکی آمریکا، منافع این کشور را تامین کنند.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا