نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. آذر 1393 - 10:40
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از کارخانه قند یاسوج این صنعت را مهم‌ترین صنعت استان دانست و گفت: آغاز فعالیت این کارخانه با تولید شکر از چغندرقند، رونق‌بخش صنعت و کشاورزی استان را در پی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل به نقل از خبرنگار بویرخبر،سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز یکشنبه به همراه جمعی از مدیران اجرایی استان از کارخانه قند یاسوج بازدید کرد.

 

بنابراین گزارش ،وی در این بازدید از بخش‌های مختلف و خطوط تولید این کارخانه دیدن کرد و از نزدیک در جریان کار تولید شکر از چغندرقند پس از 12 سال راکد ماندن این کارخانه  قرار گرفت.

 

در حاشیه این بازدید ، نشستی با حضور استاندار، معاون برنامه‌ریزی استان، مدیرکل صنعت و معدن، مدیرکل جهاد کشاورزی و مسئولین کارخانه قند، مشکلات پیشروی این کارخانه موردبررسی قرار گرفت و استاندار دستوراتی برای رفع این مشکلات صادر گردید.

 

کارخانه قند یاسوج صنعت مادر استان

موسی خادمی در بازدید از کارخانه قند این  کارخانه را مهم‌ترین صنعت استان و نماد صنعت کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: این کارخانه تحولات زیادی را در طول عمر خود پس از انقلاب پشت سر گذاشته است به‌طوری‌که در سال‌هایی رونق داشته و در سال‌هایی دیگری تعطیل بوده و دوران بدی داشته است.

 

وی در ادامه بابیان اینکه  با همه فرازوفرودهایی که این کارخانه در دهه‌های اخیر داشته، اما به‌عنوان مادر صنعت در این استان مطرح بوده است؛ابراز داشت: این کارخانه طی سال‌های اخیر به دلیل سوء مدیریت مدتی تعطیل بوده و مدتی نیز به سمت تولید شکر از شکر خام  وارداتی رفت.

 

استاندار در ادامه بابیان اینکه خط تولید شکر از چغندرقند این کارخانه در سال‌های اخیر تعطیل بوده که باید با فعال شدن بخش کشاورزی استان این مشکل مرتفع  شود، اظهار داشت:کشاورزان استان با ایجاد بسترهای لازم از سوی مسئولین برای کشت چغندر در مناطق مختلف استان، زمینه تأمین خوراک این کارخانه از داخل استان فراهم کنند.

 

کارخانه قند یاسوج باید زنجیره کشاورزی و صنعت استان شود

خادمی در ادامه با اشاره به این موضوع که این کارخانه باید زنجیره‌ای از صنعت و کشاورزی باشد، گفت: باید بتوان با یک برنامه‌ریزی مناسب زنجیره قوی اقتصادی و ارتباط بین بخش صنعت و کشاورزی را در این واحد تولیدی افزایش داد.

 

تمرکز دولت روی بخش کشاورزی است

وی با تأکید بر این موضوع که دولت همه تلاش خود را برای تقویت زنجیره صنعت و کشاورزی در این کارخانه خواهد کرد،افزود:در این راستا تاکنون 47 هزار تن چغندرقند توسط این کارخانه از کشاورزان خریداری‌شده است که پیش‌بینی می‌شود این میزان تا روزهای آینده به 55 هزار تن نیز برسد.

 

معارضات کارخانه قند باید حل‌وفصل شود

مقام اجرایی دولت در استان در ادامه در مورد تأمین سنگ آهنگ برای گندزدایی این محصول ارکان یک در استان ،گفت: تأمین سنگ‌آهک از ضرورت‌های کارخانه قند است که این سنگ باید از منابع استان تأمین شود.

 

وی در ادامه ظرفیت اسمی این کارخانه را 100 هزار تن چغندرقند دانست و افزود: هم‌اکنون خوراک این کارخانه از دیگر استان‌ها تأمین می‌شود که  باید مسئولان استان تلاش کنند تا در سال‌های آینده خوراک کارخانه قند یاسوج از خود استان تأمین گردد.

 

خوراک کارخانه قند یاسوج به 100هزار تن برسد

خادمی مهم‌ترین برنامه آتی در خصوص این صنعت را توسعه و بازسازی آن دانست و گفت: بسیاری از تجهیزات کارخانه قدیمی و متعلق به 50 سال پیش است و نیاز به بازسازی داردکه باید مسئولان و سهامداران این کارخانه بازدهی و همکاری لازمی را با مسئولان این کارخانه داشته باشند.

 

استاندارتامین خوراک موردنیاز این کارخانه از داخل استان را در اولویت‌های کاری مسئولین استانی دانست و اظهار داشت: این کارخانه  باید به لحاظ فنی ظرفیت تولید 100هزار تن را داشته باشد.

 

مشکلات عوارضی کارخانه قند مرتفع خواهد شد

خادمی در ادامه در خصوص انتقاد مدیرعامل این کارخانه از عوارضات شهرداری در مورد این کارخانه تصریح کرد: معاون امور عمرانی استاندار  باید ظرف چند روز آینده جلساتی را برای حل این مشکل با کارخانه قند و شهرداری برگزار کند که با حل آن ایجاد صنایع جانبی در کنار کارخانه احداث می‌شود.

 

وی در پایان از آمادگی  دولت برای ایجاد ردیف اعتبار با ساخت‌وساز این کارخانه خبر داد و گفت: استاندار و دولت این آمادگی را دارد که از طریق صندوق توسعه ملی برای سرمایه در گردش و توسعه این کارخانه مبلغی را پیشنهاد به دولت و سهامداران پیشنهاد دهد.

 

لازم به ذکر است کارخانه قند یاسوج در سال 1344تأسیس و تا سال 82در حال فعالیت بود که به دلیل کمبود اعتبار و نبود منابع مالی تعطیل و در سال 92با فروش سهام آن به بانک‌های عامل مدیریت جدید حبیبی مدیرعامل سابق خودکار خود را از سر گرفت.

 

کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
کارخانه قند یاسوج
 
 انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی