نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. آذر 1393 - 0:50
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در بحث مذاکرات هسته ای و عدم اعتماد به امریکا گفت: برخی که از تجربیات گذشته درس نگرفته اند به دنبال این هستند که تاریخ دوباره تکرار شود .

به گزارش چهارفصل، دومین نشست و جلسه پرسش و پاسخ  دانشجویان در موضوع انقلاب اسلامی و استکبار ستیزی با استاد عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران شب گذشته در سالن حکیم جرجانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد.

 

این جلسه که با کمی تاخیر به دلیل سخنرانی  سلیمی نمین  در قبل از این جلسه دردانشگاه یاسوج  برگزار شده بود همراه بود.

 

جمهوری اسلامی کشور زورگو نیست

 

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در ابتدا به موضوع استکبار ستیزی ، جنگ طلب  و اهل ستیز نبودن نظام جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: تعبیری که ما در کشور به عنوان استکبار ستیزی مطرح می کنیم منظور مقابله و زیر بار ظلم نرفتن است نه ظلم کردن.

 

وی افزود: برخی ها طی ماه های اخیر اینگونه بیان می کنند که کشور ما خواهان ستیز با امریکا هست و این فرهنگ را به تاسی از مارکسیسیت ها دریافت نموده ایم که این حرفها حرف های پوچ و بی منطقی است.

 

زیربارظلم نرفتن یک فرهنگ برای انقلاب اسلامی

 

سلیمی نمین گفت: کشور ایران مقاومت در برابر زورگو را از قبل از پیدایش مارکسیست ها دنبال نموده و زیربار ظلم نرفتن یک فرهنگ برای انقلاب اسلامی است.

 

تسخیر لانه جاسوسی امریکا در جهت توقف و مقابله با زورگویی دشمن بود

 

وی در ادامه به تسخیر لانه جاسوسی امریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) اشاره کرد و گفت: لانه جاسوسی امریکا در ایران به دنبال نقض استقلال  انقلاب اسلامی بود که دانشجویان پیرو خط امام برای مقابله با زورگویی آمریکا در کشور با احترامی که برای مستشارنشان داشتند این مکان را تسخیر نمودند.

 

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران در ادامه به صحبت های عده ای در کشور مبنی بر اینکه شما با تسخیر لانه جاسوسی امریکا در کشور دشمن سازی نمودید ابراز داشت: تسخیر لانه جاسوسی امریکا در ایران حرکتی برای توقف دشمنی  و مقابله با زورگویی کشور امریکا در داخل بود.

 

وی درادامه تسخیر لانه جاسوسی  را یک حرکت دفاعی و عکس العملی برای مقابله و توقف دشمن دانست.

 

سلیمی نمین به بحث تمدید مذاکرات هسته ای اخیر اشاره ای  کرد و گفت: متاسفانه مذاکرات هسته ای با امریکا برای یک دوره دیگر تمدید شد .

 

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: ما در یک سال گذشته در بحث مذاکرات تنها زورگویی طرف مقابل و عمل به وعده ای آنها پیش از برآورده نمودن وعده رقیب خود را از تیم هسته ای کشورمان مشاهده نمودیم.

 

وی گفت : دولت یازدهم با توجه به اختیاراتی که مقام معظم رهبری به آنها داد ودنبال کردن کار خود طی یک سال گذشته در بحث مذاکرات تجربه بسیار خوبی را برای عدم اعتماد به امریکا کسب نمود.

 

دولت به خوبی از مذاکرات یک سال گذشته تجربه کسب نموده است

 

سلیمی نمین اظهارداشت: طی یک سال گذشته ما چه چیز هایی را دادیم و چه چیز هایی را درون کشور از جمله توقف نصب سانتیفیوژ ها، توقف آب سنگین عراق و موارد دیگر را از دست دادیم که دولت باید دیگر تجربه و هزینه نظام  در بحث مذاکرات را دریافت کرده باشد.

 

وی افزود: امریکا به هیج عنوان در بحث مذاکرات به دنبال این نیست که به برتری رژیم اسرائیل در منطقه خدشه وارد کند چنانچه که ما در طی یک سال اخیر بسیار شاهد این ماجرا بودیم.

 

برخی با نخواندن تاریخ گذشته به دنبال تکرار گذشته هستند

 

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: برخی که از تجربیات گذشته درس نگرفته اند  به دنبال این هستند که تاریخ دوباره تکرار شود .

 

وی افزود: عده ای در کشور منتظرند که وقتی مذاکرات هسته ای به هدف خود نرسد این را به یک جناح سیاسی نسبت دهند با توجه به اینکه خودشان در طی یک سال گذشته با اختیار کامل از مقام معظم رهبری این مذاکرات را دنبال می نمودند.

 

 

سلیمی نمین  گفت: برخی در کشور دشمن اصلی در بحث مذاکرات و زورگویی  رابه فراموشی می سپارند ودست به دامن جناح های سیاسی درون کشور می شوند که این کار درستی نیست.

 

شعار مرگ بر امریکا بر اساس یافته های قرآن کریم است

 

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران شعار مرگ بر امریکا را بر اساس یافته های قرانی  دانست و گفت: در قرآن کریم گفته می شود که اگر در جایی حکمی صورت می گیرد و ظلمی می شود حداقل کاری که می توان انجام داد نفرین است.

 

وی گفت: امریکا طی سال ها ظلم های زیادی را در حق مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده است که کشوری که این همه ظلم را به این مملکت نمود است باید نفرین شود.

انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی