نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

29. آذر 1393 - 14:44
صبح امروز در چهارمین شورای آموزش و پروش کهگیلویه وبویراحمد مشکل کمبود فضای آموزشی در شهرستانها و حاشیه شهرهای مهم استان، یکی از مهمترین موضوعاتی بود که بر روی آن بحث و تبادل نظر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل ، صبح امروز جلسه شورای آموزش ‌و‌ پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار با بررسی سه دستورکار برگزاری جشنواره امام‌شناسی، خرید زمین در شهر مادوان و پانزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری از دانش‌آموزان تشکیل شد.

 

مشکل فضای آموزشی اصلی ترین مشکل نهادهای آموزشی استان

 

در ابتدای این جلسه، هادی زارع‌پور، مدیر کل اداره آموزش و پروش استان به کمبود فضای آموزشی مناسب در بیشتر مناطق استان اشاره داشت و گفت: متأسفانه فضای آموزشی در بیشتر نقاط استان این نهاد را با چالشی جدید روبه ساخته است.

 

http://www.boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1393/09/29/dsc06393.jpg

 

نبود فضای آموزشی در شهر مادوان نگران کننده است

 

وی در ادامه به موضوع خرید زمین برای احداث فضای آموزشی در شهر مادوان اشاره کرد و افزود: به دلیل افزایش جمعیت در حاشیه شهرها خصوصاً شهر یاسوج با مشکلات فضای آموزشی در این مناطق روبه‌رو هستیم که این موضوع نمی تواند خبر خوبی برای دانش آوختگان ما باشد.

 

http://www.boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1393/09/29/img00134573.jpg

 

جمعیت دانش آموزشی یاسوج و مادوان از مرز 50هزار نفر گذشته است

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه به تراکم شدید جمعیت در منطقه مادوان و یاسوج به دلیل سیر عزیمت روستائیان به  این مناطق شهری و حاشیه های آن اشاره داشت و افزود:به دلیل تراکم جمعیت در شهر یاسوج امسال جمعیت دانش‌آموزی این شهر از مرز 50 هزار نفر گذشته و به حدود 53 هزار نفر رسیده که در همین خصوص بحث دو ناحیه شدن این شهر  را مطرح کرده ایم.

 

http://www.boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1393/09/29/ima222ges.jpg

 

هادی پور با بیان اینکه در شهر مادوان به عنوان یکی از شهرهای حاشیه یاسوج با کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم، اضافه کرد: تمام امکانات آموزشی در شهر  مادوان که چهارمین شهر پرجمعیت استان محسوب می شود، استیجاری است.

 

سکنا دادن دانش آموزش شهر مادوان در مدارس غیر انتفاعی

 

وی در ادامه هزینه تحصیل دانش آموزان این منطقه را از سوی دولت و آموزش پروش استان دانست و ابراز داشت: تاکنون آداره آموزش و پروش استان به وسیله بسته های حمایتی دولت، برخی از مشکلات را حل کرده و بالغ بر 200 دانش‌آموز را با هزینه دولت در مدارس غیرانتفاعی سکناه داده ایم.

 

http://www.boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1393/09/29/images.jpg

 

بهبود فضای آموزشی مادوان الزامی است

 

رئیس آموزش و پروش استان با بیان اینکه  انتظار داریم با خرید دو قطعه زمین در مادوان کار ساخت و ساز فضای آموزشی در این شهر مرتفع شود، ابراز داشت: امیدواریم با نظرات مسئولان استانی و همکاری نهاد نوسازی استان فضای آموزشی این منطقه را بهبود ببخشیم.

 

http://www.boyerkhabar.ir/sites/default/files/fullimages/1393/09/29/81404389-6107594.jpg

 

زارع‌پور در ادامه در خصوص پانزدهمین پرسش مهر ریاست جمهوری گفت: با توجه به کمبود آب و بحرانی که به این دلیل در آینده وجود دارد لازم است در خصوص آب و صرفه‌جویی این عنصر حیاتی تبلیغاتی زیادی انجام شود.

 

وی گفت: پرسش مهر ریاست جمهوری در دولت جدید از دانش‌آموزان در خصوص آب و راه‌های صرفه‌جویی در مصرف این مایع حیاتی است.

 

برگزاری جشنواره ملی جوادائمه(ع) در اریبهشت سال 94

 

زارع پور در ادامه  از برگزاری جشنواره استانی جوادالائمه دراردیبهشت ماه سال آینده در استان خبر داد و گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری و پیگیری وزارت آموزش و پرورش، امسال بحث امام‌شناسی را به بدنه آموزشی مدارس استان ترزیق کرده ایم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در مدارس استان به صورت عام در خصوص زندگینامه ائمه(ع) شناسنامه‌ای تهیه خواهد شد و در همین زمینه برنامه‌های مختلفی را برگزار خواهیم کرد،ابراز داشت:  اردیبهشت ماه سال آینده، جشنواره ای را در قالب 14 برنامه  در خصوص زندگینامه ائمه(ع) شناسنامه‌ای استان برگزار خواهیم کرد.

 

17فرودین 94آخرین مهلت برای ارسال تولیدات

 

زارع پور در پایان سخنان خود اهم برنامه های اجرا شده در این جشنواره را شامل، فیلم کوتاه پنج تا 30 دقیقه‌ای، نمایش‌نامه، مقاله، دل‌نوشته، سرود، خوشنویسی و مداحی دانست و ابراز داشت: شرکت کننده برای حضور در این جشنواره می توانند آثار مکتوب خود را به دبیر خانه این جشنواره تا 17فروردین ماه سال آینده ارسال کنند.

 

شورای آموزش و پروش استان کهگیلویه وبویراحمد
 
شورای آموزشو پروش استان کهگیلویه وبویراحمد
 
شورای آموزشو پروش استان کهگیلویه وبویراحمد
 
منبع: بویرخبر
انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی