نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. دى 1393 - 13:30
 کورش رضوانی فر
واکنش خواننده اهل بیت عصمت و طهارت هم استانی به یک خبر:
درخواست کنسرت مشترک با خوانندگان ضدانقلاب کذب است
می دانم این خبر براساس چه هدف یا اهدافی به نقل قول از اینجانب منتشر شد اما به علاقمندان و مردم ایران اسلامی بویژه مردم کهگیلویه و بویراحمد عرض می کنم چنین خبری صحت ندارد و کذب محض است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، خواننده اهل بیت عصمت و طهارت کهگیلویه و بویراحمدی نسبت به خبر منتشر شده در فیسبوک و برخی از سایت های محلی این استان واکنش تندی نشان داد و تاکید کرد که از طریق دستگاههای امنیتی ، انتظامی و قضایی تا حضول نتیجه پیگیرموضوع خواهد بود.

 
" کورش رضوانی فر " در گفت و شنود اختصاصی با عصردنا گفت: متاسفانه در چندروز اخیر خبری به نقل قول از اینجانب مبنی بر درخواست از خوانندگان ضدانقلاب برای برگزاری کنسرتی مشترک از فیسبوک و برخی از سایت های محلی کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد.
 
وی با کذب خواندن این خبر ، اظهارداشت: نمی دانم این خبر براساس چه هدف یا اهدافی به نقل قول از اینجانب منتشر شد اما به علاقمندان و مردم ایران اسلامی بویژه مردم کهگیلویه و بویراحمد عرض می کنم چنین خبری صحت ندارد و کذب محض است.
 
این استاد خوانندگی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ضمن تقدیر از تماس ها و صبوری تمام علاقمندان به اینجانب در کشور و استان ، به تمامی این عزیزان قول می دهم تا حصول نتیجه و مشخص شدن هدف و یا اهداف نشردهنده این خبر کذب از خود کوتاهی نشان نداده و براساس قانون پیگیر موضوع خواهم بود.
 
رضوانی فر با بیان اینکه نمی دانم دلیل این رسانه ها و عامل انتشار این خبر کذب در هنگامی که عده ای بی هویت بدنبال خدشه دار نمودن چهره پاک اسلام و نبی اکرم (ص) هستند چیست ؟ خاطرنشان کرد: افتخار این را داشته ام که بدون هیچگونه چشم داشتی برای صیانت از فرهنگ ناب عاشورایی و سایر مناسبات دینی در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و هستم.
 
خواننده اهل بیت عصمت و طهارت کهگیلویه و بویراحمدی افزود: از تمامی دستگاههای امنیتی ، انتظامی و قضایی مصرانه می خواهم در شرایطی که استکبار و حامیان آنها در منطقه بدنبال سرکوب نمودن فرهنگ شیعی هستند، اجازه ندهند عده ای بنابدلایلی که اینجانب نمی دانم آبروی هنرمندی که تمام زندگی خود را وقف هنر اسلامی ایرانی نموده خدشه وارد کنند.
 
رضوانی فر گفت: بعد از مشخص شدن دلایل مسببان این قضیه ، از طریق رسانه ها آن را به مردم اعلام خواهم نمود.
 
** نگاهی اجمالی به زندگی نامه رضوانی فر خواننده اهل بیت عصمت و طهارت **
 
کوروش رضوانی فر در 1350/7/27 در خانواده ای مذهبی در دهستان تلزالی از توابع شهرشتان بویراحمد(یاسوج) دیده به جهان گشود پدرش کارمند اداره نوسازی بود و مادرش خانه دار. و در سن 6 سالگی پا به مدرسه ابتدائی تلزالی گذاشت و برای اولین بار در صف صبحگاهی مدرسه با تشویق خانواده و معلمان شروع به خواندن صوت و لحن زیر نظر آقای فولادی معلم پرورشی آن زمان نمود تا اینکه با تشویق مربیان مدرسه در سال 1357 به گروه سرود مدرسه ابتدایی هدایت شد و با توجه به علاقه فراوان به آوازه خوانی، این هنر را به شکل تجربی زیر نظر آقای فتاحیان و آقای قاسمی که در آن زمان مسئول امور تربیتی و یکی از شاخه های آموزش و پرورش بودند شروع کرد. در سال 1359 به عنوان تک خوان گروه سرود مدرسه ابتدایی در سطح شهرستان بویراحمد به عنوان نفر اول برگزیده شد .
 
کوروش رضوانی فر از کودکی عشق و علاقه شدیدی به آواز خواندن داشت که حتی به قول خودش خانواده خصوصا پدر و مادرش تاکید زیادی روی درس خواندن وی داشتند اما او علاقه اش به آواز حتی از درس خواندن نیز بیشتر بود . بعد از ورود وی به دوره راهنمایی فعالیتش در حوزه سرود بیشتر شد و در سرود های انقلابی و تئاتر مدرسه نقش فعالی داشت ضمن اینکه در این سال به مداحی در هیئت های عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) نیز روی آورد و چندین لوح تقدیر در این چند سال از مدیر کل آموزش و پرورش و مدیر امور تربیتی دریافت نمود.
 
در سال 1361 در جشنواره سرود و آهنگهای انقلابی به عنوان مقام تک خوانی اول به جشنواره سراسری دانش آموزان در مازندان راه یافت و در آنجا به عنوان تک خوان برتر برگزیده شد. بدین ترتیب رضوانی فر فعالیت های خوانندگی، مداحی، مولودی، موسیقی و بازیگری را به صورت پاره وقت ادامه داد و به قول خودش مدتی در نانوایی به عنوان خمیرگر مشغول به کار شد و مدتی نیز در شهر به ذرت فروشی، اسباب و اساس فروشی و بیسکوییت فروشی، کارهای آرماتور بندی ساختمان و رانندگی مشغول بود؛ و از این طریق زندگی دوران مجردی خود را به صورت مستقل ادامه می داد. در سال 1373 با شاعر نام آشنای استان فریدون داوری آشنا شد که با راهنمایی های ایشان اولین کار مولودی با عنوان علی بی علی بی را به کمک محمد تاصینی و بهروز اسد پور که تار و دف می نواختند در استودیوی رادیو صداو سیما کهگیلویه و بویراحمد ضبط نمودند. در سال 1376 موسیقی های همه هلی، داینی و علی بی علی بی با اجرای وی به عنوان موسیقی کهگیلویه و بویراحمد از شبکه ملی پخش شد و بعد از آن به فعالیت حرفه ای اش در زمینه خوانندگی، بازیگری و تئاتر ادامه داد.
 
کوروش رضوانی فر در سال 1379 راهی خدمت سربازی شد و در آنجا نیز به عنوان قاری قرآن انتخاب شد و شروع به تشکیل گروه سرود کرد. بعد از اتمام دوره سربازی به همان کار آرماتور بندی ساختمان مشغول شد و بعد از ظهر ها نیز در کنار پدرش به شغل آهنگری مشغول بود. در این زمان هیچگاه از کار آواز دست برنداشت تا اینکه در سال 1385 با کمک حاج فریدون داوری شاعر نام آشنای استان آلبوم "ماه هاشمی" را تولید نمود و در محرم همان سال برای اولین بار نوحه های لری را تولید و پخش کرد که با استقبال شایانی در بین مردم جنوب کشور مواجه شد. کار اول و استقبال از آن به رضوانی فر انرژی مضاعف داد و همین امر سبب شد تا کار دومش را با عنوان "شیون افتو" با موضوع محرم آماده و در محرم سال 1386 روانه بازار کند.
 
اما وی در کنار این کارهای ارزشمند نگران موسیقی سنتی استان نیز بود که آلبوم سوم خود را با عنوان " ایل احساس" و با هزینه شخصی خود روانه بازار کرد. این اثر نیز مورد استقبال زیاد مردم قرار گرفت به طوریکه در کمتر از دوسال به دعوت از خواهر خواندگی اروپا به اصفهان کوروش رضوانی فر در کشورهای آلمان، سوئد، سوئیس، فرانسه و ایتالیا برای اجرای کنسرت به سرپرستی دکتر امید اقبالی راهی شدند که در اروپا نیز استقبال شایانی از این اثر صورت گرفت. وی در ادامه آلبوم هایی باز هم با موضوع محرم با نام های "یاس نینوا"، "مظلوم عالم"، "عامه زینب"، "رخش بی سوار" ، "دا"، "درد گرون" و "شرم او" را پشت سر هم تا سال 1391 راهی بازار نمود. کوروش رضوانی فر در ادامه با شرکت در آزمون علمی نشان درجه 1 صلاحیت تدریس آواز را دریافت نمود و بعد از آن عضو خانه موسیقی ایران گردید و دارای کارت عضویت موسیقی ایران و همچنین نشان درجه 3 هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. کوروش رضوانی فر سابقه اجرا های زیادی در جایجای ایران از جمله تهران، اصفهان، کرمان، بندرعباس، چهار محال و بختیاری، خوزستان، شبکه های 1 و 2و 3، جام جم، شبکه شما و .... داشته است و آهنگهای ایشان چند سال است به عنوان آهنگهای پیشواز ایرانسل در ایران استفاده می شود.
 
وی خواننده گی فیلم های سینمایی " کی لهراس" و "یک قدم تا دنا" و بازیگری در فیلم "خروس" و خوانندگی مستند "کپه" را نیز در کارنامه دارد. وی به تنهایی صاحب 10 آلبوم موسیقی و مداحی می باشد و دارای چند لوح سپاس از مقامات کشوری و استانی می باشد. در تهران و کرمان به عنوان تلاشگران عرصه فرهنگ از وی تجلیل به عمل آمد و در حال حاضر مشغول تولید دو آلبوم مداحی و موسیقی می باشد.
 
کوروش رضوانی فر در برنامه هفت ترانه 1393/2/28 مقام اول را کسب نمود و با خواننده هایی چون رسول نجفیان، محمد میرزاوند، ملک محمد مسعودی، کوروش اسد پور، نریمان فاضلی، علی تاجمیری، اسفندیار رنجبری، دیدار محمودی، پیام عزیزی و ... نوازندگانی چون علی حافظی، امید قبادی، حسن منصوری، کاوه معتمدیان، حبیب نعمت الهی، سعید مزدک و شهرام شاه ولایتی اجرای مشترک داشته است.
 
رضوانی فر در سال 1380 ازدواج کرد و اکنون صاحب دو فرزند به نام های کاوه و ابوالفضل می باشد. وی معتقد است هرچه را که به دست آورده از وجود و کرم خداوند و اهل بیت پیامبر اسلام(ص) دارد.
 
انتهای پیام/گ

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی