نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. ارديبهشت 1394 - 13:31
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد:
مراکز غیر مجاز عرضه گوشت در جاده دشتروم تعطیل و پلمپ شدند
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس مصوبه شورای سلامت و دستور دادستان یاسوج مراکز غیر مجاز عرضه گوشت در جاده دشتروم بویراحمد تعطیل و پلمپ شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، عبدالله بهمنش افزود: بر اساس مصوبه شورای سلامت و با دستور دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، عرضه دام به صورت غیر قانونی در منطقه تنگ گاری دشتروم بویراحمد جمع آوری شد.

 

بهمنش گفت: عرضه گوشت غیر بهداشتی در جاده تنگاری دشتروم از توابع شهرستان بویراحمد با مصوبه شورای سلامت و دستور دادستان محترم جمع آوری شد.

 

وی تاکید کرد: دام می بایست در کشتارگاه های مجاز و تحت نظارت دامپزشکی که هم کارشناس بهداشتی دامپزشکی حضورداشته و هم روحانی ناظر ذبح شرعی حضور دارد، کشتار شود اما متاسفانه برخی افراد سودجو و فرصت طلب،  دام را به صورت زنده در محل های غیراستاندارد نگهداری و در همین مکان کشتار و عرضه می کند.

 

وی افزود: با توجه به عدم بازرسی پیش از کشتار توسط دامپزشکی، امکان آلودگی محصولات گوشتی عرضه شده و ابتلای مصرف کنندگان به بیماری های مشترک انسان و دام زیاد بود و در نتیجه دستور جمع آوری این اماکن غیر مجاز صادر شد.

 

مدیرکل دامپزشکی استان تاکید کرد: متاسفانه فرهنگ غلطی در بین مردم ما وجود دارد که فکر می کنند اگر دام به صورت زنده و درحضورخود کشتار شود قطعا گوشت سالم است در صورتی که این چنین نیست.

 

وی افزود: به عنوان مثال لاشه مبتلا به تب مالت هیچگونه علائمی نداشته و مصرف گوشت تازه آن خطرناک خواهد بود در صورتیکه اگر همین دام در کشتارگاه کشتار شود، لاشه آن ۲۴ ساعت در سردخانه کشتارگاه نگهداری و شرایط خاصی در لاشه ایجاد شده که عامل بیماری در آن از بین رفته و خطری برای مصرف کننده نخواهد داشت.

 

وی در پایان از مردم استان خواست، گوشت مورد نیاز خود را از طریق مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

 

منبع: مهر

انتهای پیام/م.ن

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی