نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

16. خرداد 1394 - 12:25
این روز ها با نزدیک شدن به انتخابات بازار توهین به برخی از چهره ها و شخصیت ها در کامنت های برخی از رسانه ها نمایان شده است به گونه ای که نماینده ولی فقیه در استان توصیه های را به رسانه های استان در این زمینه بیان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، این روز ها با نزدیک شدن به انتخابات بازار  توهین به برخی از چهره ها و شخصیت ها و دفاع از شخصیت محبوب و سیاسی هر رسانه بیش از گذشته  در کامنت های برخی از سایت های خبری نمایان شده است.

 

این روند به گونه ای است که برخی از رسانه های استان با درج اخبار از برخی از شخصیت ها در قالب نظرات  سایت خود با درج و تایید کامنت های بعضا مدیریت شده اقدام به توهین به برخی از شخصیت های می کنندتا جایی که برخی از شخصیت ها با وجود این فضا از دادن هر گونه مصاحبه به رسانه ها خود داری می کنند.

 

این در حالی است که اخیرا بعد از انتقاداتی که نسبت به  برگزاری جشنواره مشک و ملار گچساران در نوع برگزاری  و استفاده از رقص مختلط در این جشنواره توسط امام جمعه گچساران، نماینده ولی فقیه در استان و برخی از چهره های فرهنگی استان صورت گرفت شاهد شروع فصل جدیدی از تهمت ها به  شخصیت ها در برخی از رسانه های وابسته به نمایندگان خاص در استان هستیم.

 

گفتنی است برخی از این رسانه ها با انتشار بیانات حضرت آیت الله  سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان در مورد این جشنواره و تایید  نظرات بعضا ساختگی و مخاطبان خیالی سعی در مخدوش کردن این چهره فرزانه، ولایی و بصیر استان را دارند.

 

این به گونه ای است که اکثر مسوولان استان در طول چند سال گذشته از درج کامنت های یک طرفه، مدیریت شده و بعضا درآمد زا توسط برخی از مدیران و سردبیران رسانه ها برای بالابردن بازدید  و کسب درآمد بیشتر به شدت گلایه کردند.

 

به طوری که در سال گذشته شورای تامین استان در این رابطه مصوبه ای مبنی بر نظارت بر کامنت های  سایت ها ی خبری تصویب شد که متاسفانه بعد از گذشت مدت ها هنوز هیچ اقدام جدی در این زمینه صورت از طرف مسوولان صورت نگرفته است.

 

این در حالی است که نماینده ولی فقیه در استان در گفت وگو با  خبرنگار یکی از رسانه های استان افزود:چنانچه نقد نظریه یا پاسخ به یک نظریه یا پاسخی در روزنامه باشد یا در حضور فرد، توهین به شخصیت انسان ها خلاف شرع است.

 

وی بیان کرد: نقد منصفانه نظرها، کار صحیحی است.

 

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بهمن سال گذشته نیز در نشست بصیرتی و تحلیلی با اصحاب بسیج رسانه و جمعی از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: برخی سایت های محلی کهگیلویه و بویراحمد با حساسیت و دقت خاصی نظرات را تایید کنند تا موجب تخریب شخصیت یا آبروریزی سایر افراد نشود.

 

متن زیر بخشی از بیانات حضرت آیت الله ملک حسینی به رسانه های استان در بهمن ماه 93 است:

 

آیت الله ملک حسینی در دیدار اصحاب رسانه بسیجی استان ساختار رسانه را شبیه شمشیر و خیر را در سایه آن دانست و افزود: شمشیر کلید بهشت و جهنم بوده که اگر در دست انسان صالح باشد، کلید بهشت و اگر در دست انسان ظالم باشد، کلید جهنم است.

 

وی با بیان این که رسانه اگر در جهت رشد و تعالی جامعه باشد، صلاح است و اگر در جهت تخریب بنیان جامعه باشد موجب فساد می شود، بیان داشت: هدف گذاری، ارائه راهها و شیوه فعالیت نشان می دهد که رسانه ای صالح یا فاسد است.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که صداقت و امانت دو گوهری است که انبیاء بر آن تاکید داشتند، عنوان کرد: فقدان این دو نشانه عدم ارائه واقعیت و معضلی برای بشریت بوده است.

 

آیت الله ملک حسینی وجود انبیاء را به عنوان رسانه ای رسا دانست و افزود: هیچ رسانه ای رساتر از نبوت نبوده است.

 

وی با بیان این که اگر انسان های مدعی راستگویی هدف را وارونه جلوه دهند، پشت کردن به حقیقت است، افزود: اگر انسان به عنصر صداقت دقت کند، در متن او صراحت و شجاعت سر می زند.

 

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری امانت را در کنار صداقت دانست و یادآور شد: اگر کسی به لحاظ سیاسی، بومی و محلی برخی حقیقت ها را گفت و در برخی دیگر سکوت اختیار کرد، آیا می تواند ادعای صداقت داشته باشد که قطعا جواب خیر است؛ زیرا کسی که امانت به دست او سپرده شده باید علاوه بر صداقت، امانتداری را نیز حفظ کند.

 

آیت الله ملک حسینی به آفت رسانه ها اشاره و اذعان کرد: رسانه های ما دروغ نمی گویند ولی همه راست را هم نمی گویند که این یک آفت محسوب می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: امانت، درایت و شرافت انسان می طلبد اگر قرار است با تبعیض مبارزه شود، این پرچم مبارزه باید به دست انسان های فهیم جامعه باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد سکان رسانه به دست گرفتن را یک ادعا دانست و اظهار داشت: رفتار، جایگاه و یا قلمی که به دست گرفته می شود باید مطابق ادعا باشد.

رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد اخلاق را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌های این استان اعم از نوشتاری، دیدار و سایت‌های محلی صداقت و امانت را مبنای فعالیت خود قرار دهند.

 

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک حسینی در نشست با اعضای بسیج رسانه کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بشر از زمانی که اجتماع را شکل داد به رسانه، اطلاع‌رسانی، تحلیل خبر و واکاوی نتایج خبر نیاز داشت.

 

 

وی با اشاره به اینکه ساختار رسانه شبیه شمشیر است، عنوان کرد: اینکه بگوییم هم‌اکنون تخریب و هجوم ابتدا با رسانه آغاز و بعد توپ و تانک به میان می‌آید ولی در گذشته چنین نبود زیرا در همیشه تاریخ چنین چیزی وجود داشته ولی در دنیای امروزی مدرن‌تر شده است.

 

ملک‌حسینی ابراز کرد: اگر اطلاع‌رسانی در جهت رشد و تعالی جامعه باشد این موضوع صلاح و فرد مصلح است و اگر در تخریب بنیان‌های فکری جامعه باشد این فساد اسد و رسانه منتشر کننده نیز مفسد می‌باشد.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه هدف‎‌گذاری‌ها و شیوه عبور نشان می‌دهد که یک رسانه صالح یا فاسد است، افزود: صداقت و امانت دوگوهری بوده که انبیاء بر آن تاکید کرده‌اند.

 

ملک‌حسینی عنوان کرد: بشر دوست دارد هدف را ببیند، بیابد و مسیر را بشناسد و از این مسیر درست عبور تا به هدف برسد و به طور حتم اگر صداقت از جامعه محو شود هدف‌های انسانی گم می‌شود.

 

وی با بیان اینکه هیچ رسانه‌ای رساتر از نبوت و امامت در طول تاریخ نبوده، خاطرنشان کرد: اگر انسان‌های مدعی راست‌ نگویند انسان پشت به هدف می‌رود.

 

ملک‌حسینی تصریح کرد: اگر انسان به عنصر صداقت دقت کند در ضمیر او شجاعت و صراحت موج می‌زند و انسان صادق خوفی از بیان صداقت ندارد.

 

اظهار نگرانی آیت‌الله ملک‌حسینی از تخریب افراد در برخی رسانه‌ها

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد از تخریب افراد در برخی رسانه‌ها اظهار نگرانی کرد و از آنها خواست تا صداقت و امانت‌داری را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

 

آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی اظهار کرد: خداوند هیچ پیامبری را برای هدایت نفرستاد مگر این که اصیل‌ترین پیام آن‌ها صداقت و امانت بود.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در طول تاریخ یک سری رسانه‌هایی بوده‌اند که نام رسانه بر خود گذاشتند و شرارت‌گری می‌کردند.

 

این استاد برجسته حوزه گفت: از جمله این رسانه‌های شرارت‌گر غول رسانه‌ای بنی‌امیه بود که اقدامات تخریبی آن‌ها گاه باعث شد برخی در نماز خواندن حضرت امیر (ع) شک کنند.

 

ملک‌حسینی سپس به هجوم رسانه‌ای بنی‌عباس اشاره کرد و گفت: آن‌ها نیز قداست اهل بیت را زیر سؤال می‌بردند و این‌گونه است که در دوره پیامبر و ائمه این رسانه‌ها شرارت‌گری می‌کردند.

 

وی شرارت‌گری و دوری از صداقت و پرهیز از امانت‌داری را مربوط به دوره و زمانه خاصی ندانست و گفت: در آن دوره هم چنین شگردهایی وجود داشت اما امروز این اقدامات مدرن‌تر و سریع‌تر شده است.

 

 

آیت‌الله ملک‌حسینی، رسانه را هنگامی مصلح دانست که در خدمت رشد و تعالی جامعه باشد و در همین خصوص اظهار کرد: اما اگر در راستای تخریب عمل کند سلاح فساد است.

 

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد خلا هر کدام از صفات صداقت و امانت را برای رسانه یک آفت دانست و افزود: بازگو کردن برخی اخبار و نگفتن برخی اخبار دیگر ناشی از همین خلا است.

 

این استاد حوزه با بیان این که اگر قرار است با تبعیض و بی‌عدالتی مبارزه کرد باید این پرچم به دست افراد فهیم سپرده شود، تصریح کرد: رسانه اگر بخواهد چنین ردا و لباسی را بر تن کند باید به سلاح شجاعت، امانت، صداقت و درایت خود را مجهز کند.

 

آیت‌الله ملک‌حسینی در ادامه با اظهار نگرانی از برخی اقدامات در رسانه‌ها تصریح کرد: این که کامنتی در خبری زده شود و عین فحش و ناسزا باشد و بعد برای توجیه این گونه گفته شود که این حرف دیگران است نه رسانه، کار نادرستی است.

 

کسب درآمدهنگفت برخی از سایت ها با درج نظرات یک طرفه

وی بیان داشت: برخی مواقع در رسانه‌ها فحش نوشته می‌شود و لذا کسی نمی‌تواند بگوید که مسئولیتی در قبال این خبر ندارم.

 

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: ایجاد نشاط اجتماعی را با فتنه خلط نکنیم زیرا ارتقای سطح فکری جامعه و ایجاد نشاط ساز و کار دیگری دارد.

 

امید است رسانه های بصیر استان کهگیلویه وبوراحمد با تبعیت از بیانات نماینده ولی فقیه در استان ونماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به جای دفاع ازبعضا یک منکر در جامعه جهت و روشی را در پیش بگیرند که در جهت رشد و توسعه استان  و بالابردن سطح آگاهی درجامعه باشد.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی