نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. مهر 1394 - 8:32
یک کارشناس مسائل سیاسی با بی کفایت خواندن خاندان آل سعود خواستار تشکیل شورایی از کشورهای اسلامی برای مدیریت مناسک حج شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، حسین کنعانی مقدم در گفتگویی با دانا با اشاره به فاجعه خونین امروز سرزمین منا گفت: نگاه مسئولان آل سعود به مناسک حج نگاه امنیتی و اقتصادی است؛ عدم مدیریت و کنترل صحیح جمعیت زائران در رمی جمرات باعث ایجاد این فاجعه شد.

 

این کارشناس مسائل خاورمیانه افزود: حوادث خونین مسجد الحرام و سرزمین منا و سابقه گذشته آل سعود در برگزاری مناسک حج نشان می دهد که دولتمردان آل سعود در اداره و مدیریت اعمال حج ناتوان هستند و بایستی یک عقل و خرد جمعی و شورایی از کشورهای اسلامی برای اداره مناسک حج تشکیل شود تا اعمال حج و مناسک آن از حالتی که به مناقصه می گذارند تا به دست شرکت های آمریکایی و گاها اسرائیلی مدیریت شود خارج گردد.

 

مسئول کمیته سیاسی جبهه ایستادگی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب در روز عرفه مبنی بر اینکه خاندان آل سعود باید امنیت مناسک حج و حجاج را تامین کند و اقدامات اینچنینی که باعث بروز فجایع خونین می شود قابل اغماض نیست گفت: پیام رهبر معظم انقلاب در واقع یک مطالبه از خاندان آل سعود بود.

 

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: متاسفانه در اطراف خانه خدا برای تصرف اراضی مکه یک رقابت و مسابقه ای در بین شاهزاد های سعودی وجود دارد که در راستای نابودی آثار اسلامی که متعلق به همه کشورهای اسلامی است و با هدف ترویج تفکر وهابیت صورت می گیرد.

 

وی تصریح کرد: این نگاه منفعت طلبانه و نژادپرستانه شاهزادهای سعودی نسبت به مسائلی که در خانه خدا اتفاق می افتد باعث ایجاد دغدغه های جدی می شود. نمی شود که آل سعود خود را کلیددار کعبه بداند، خادم الحرمین بداند و هیچ کس را هم اجازه دخالت در مدیریت مناسک حج ندهد و بعد از اینگونه فجایعی خودش را مبرا بداند و با پرداختن یک مبلغی به عنوان دیه سر و ته قضیه را هم بیاورد.

 

کنعانی مقدم گفت: وزارت خارجه به لحاظ اینکه باید از حقوق مردم ایران دفاع کند باید مسئولان سعودی را به پاسخگویی مجاب کند.

 

وی گفت: به نظر می رسد سازمان هایی مثل سازمان کنفرانس اسلامی و مجامعی که مسئولیت پرداختن مسائل جامعه اسلامی را به عهده دارند باید یک تصمیم جدی بگیرند تا مناسک حج و مدیریت اعمال حج را بدست یک مجموعه مدیریت کارا بدهد و آل سعود به عنوان یک عضو شورای مدیریت مناسک حج که هماهنگی های داخلی عربستان را انجام می دهد شرکت داشته باشد تا این طور نشود که یک شاهزاده که نه کفایت و نه لیاق اولیه مدیریتی را ندارد هر طور که دلش بخواهد و هر کاری که دلش بخواهد با خانه خدا و آثار اسلامی در مکه بکند.ما تجربه تلخ کشتار و قتل و عام بی رحمانه حجاج ایرانی را توسط شرطه های آل سعود داشتیم ، خاطره ای که هیچگاه از اذهان پاک نخواهد شد.الانم شاهد جنایات وحشایه عربستان در یمن هستیم .

 

وی افزود: باید هر چه زودتر جلوی ساخت و سازهای اطراف مکه و مدینه و تخریب نشانه های اسلامی را بگیرند و این ساخت و سازها مدیریت شود.

راه دانا

انتهای پیام/م.ن

 
 
 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی