نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. آذر 1394 - 14:41
نبود دستگاه زلزله‌نگاری در کهگیلویه و بویراحمد
خسارت به ۱۰۰ هزار هکتار از درختان بلوط استان
نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران امروز به ریاست پژمان نیک‌اقبالی و به منظور برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری برنامه‌های هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، در نشست هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد بر برنامه‌ریزی مناسب دستگاه‌های استان برای مقابله با بلایای طبیعی تأکید شد.

 

در ابتدای این نشست سید علی وفایی‌مقدم با بیان اینکه ایران جزء ۱۰ کشور بلاخیز در سطح جهان است، گفت: از مجموع ۴۴ بلای طبیعی در سطح جهان ۳۳ بلا طبیعی در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد رخ می‌دهد.

 

مدیرکل بحران کهگیلویه و بویراحمد خواستار برگزاری مانورها و برنامه‌های متعددی در راستای کاهش اثرات بلایای طبیعی شد و افزود: برگزاری این مانورها موجب هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها در مواقع بحرانی می‌شود.

 

لزوم اختصاص اعتبارات بحران برای مبارزه با بیماری تب برفکی

در ادامه مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بحران تنها شامل سیل و زلزله نمی‌شود گفت: نظارت مواد غذایی از مزرعه تا سفره بر عهده دامپزشکی است و اگر جایی بحرانی رخ دهد جان مردم به خطر می‌افتد.

 

عبدالله بهمنش بیان کرد: با توجه به درپیش بودن فصل سرما و احتمال شیوع بیماری تب برفکی، نیازمند اختصاص اعتبار برای خرید واکسن و واکسینه کردن دام هستیم.

 

این مسئول تصریح کرد: بیماری ‌VHS میلیاردها تومان به مزارع پرورش ماهی در استان خسارت زد و موجب تعطیلی مزارع پرورش ماهی شد اما فقط توانستیم ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از سازمان مدیریت بحران بحران بگیریم.

 

* خسارت بیماری سوسک چوب‌خوار به ۱۰۰ هزار هکتار از درختان بلوط

عزت‌الله بهشتی‌فر مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تغییر اقلیم، ریزگردها و خسارت ناشی از آلودگی هوا را از بحران‌های جدی خواند و افزود: اعتبارات اختصاص یافته به ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد توجیه پذیر نیست.

وی تصریح کرد: ۱۰۰ هزار هکتار از درختان بلوط استان دچار بیماری سوسک چوب خوار شدن که برای مقابله با این بحران یک ریال اعتبار اختصاص داده نشده است.

 

این مسئول در ادامه با اشاره به پدیده ریزگردها و آلودگی هوا افزود: پدیده ریزگردها و همچنین آلودگی هوا باعث ایجاد بیماری‌ها و خطراتی شده است.

بهشتی‌فر اضافه کرد: ۴۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان در حال بیابانی شدن است که در این خصوص هم اعتباری در نظر گرفته نشده است.

 

* نبود دستگاه زلزله‌نگاری در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره کل بحران راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نبود دستگاه زلزله نگاری در استان یک خطر جدی است.

وی عدم وجود سیستم هشدار سریع در مواقع بحرانی را از دیگر نیازمندی‌های ستاد بحران استان دانست و تصریح کرد: در سایر استان‌ها این سیستم با مشارکت ستاد بحران‌ استانداری‌ها خریداری و نصب شده اما این سیستم در استان وجود ندارد.

محرابی با اشاره به امن نبودن سازه‌های مدارس غیر انتفاعی افزود: سازه‌های مدارس غیر انتفاعی امن نیست و مدارس غیرانتفاعی ضوابطی از نظر سازه‌ای ندارند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه مشاور پل اول بشار سال ۹۲ در خصوص استفاده از این پل هشدار داده بود، گفت: باید درجه سلامتی پل اول بشار سنجیده و اطلاع‌رسانی شود.

 

این مسئول ساخت و ساز در کنار رودخانه و دره‌ها را بحرانی جدی دانست و افزود: اگر در استان سیل رخ دهد به دلیل همین ساخت و سازهای غیر مجاز دچار بحران و خسارت خواهیم شد.

* اجرای طرح زمستانی پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد

رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح زمستانی پلیس از ۲۳ آذر تا ۲۳ اسفند خیر داد و گفت: در این مدت ۱۳ طرح زمستانی توسط پلیس راه استان استان اجرا می‌شود.

عبدالمطلب مرتضویان تصریح کرد: این طرح‌ها به صورت یک هفته‌ای با حضور ۵ تیم در گردنه‌های مله شوره، مارگون، کاکان و چند محور دیگر استان برگزار می‌شود.

 

* مقاوم‌سازی ۱۰۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد

جهان محرابی مدیرکل نوسازی مدارس از تخریب و بازسازی مدارس استان برای جلوگیری از اثرات بلایای طبیعی خبر داد و یادآور شد: در سال‌های اخیر ۳۰۰ مدرسه در استان تخریب و بازسازی شد.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۱۰۰ مدرسه در استان مقاوم سازی شد، ضمن اینکه از آبان سال گذشته تاکنون سیستم گرمایشی ۲۵۰ مدرسه که دارای سیستم نفتی و گازی بودند به وسیله سیست موتورخانه و پکیج استاندار سازی شدند.

* برنامه‌ریزی دستگاه‌ها برای جلوگیری از حوادث طبیعی

پژمان نیک‌اقبالی با بیان اینکه کشور با جنگ، تحریم‌ها و مشکلات زیادی مواجه بود، گفت: با برنامه‌ریزی درست و اصولی می‌شود از بروز حوادث و خسارات ناشی از بلایای طبیعی پیشگیری کرد.

 

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هفته کاهش بلایای طبیعی از ۳۰ آذر تا ۵ دی افزود: مدیران در این هفته کنفرانس‌های خبری، برنامه رادیو وتلویزنونی و تبلیغات محطیی را در سطح شهر انجام و مردم را نسبت به این موضوع حساس کنند.

منبع:کبنا

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی