نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. ارديبهشت 1395 - 11:58
در مجموعه تحلیل‌ها در نقد عملکرد دولت «حسن روحانی» آمده است؛ توافق هسته‌ای در حال از دست دادن شفافیت خود است و عدم تحقق برخی وعده‌های رئیس‌جمهور مبدل به شرمندگی برای دولت او شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، دکتر «شهرام اکبر زاده » استاد خاورمیانه و آسیای مرکزی «دانشگاه دیکن» در ملبورن استرالیا که از جمله مراکز آموزش عالی معروف این کشور است، در یادداشتی در زمینه ‌آینده سیاسی «دکتر حسن روحانی» رییس جمهور ایران به صراحت نوشت: دوره ماه عسل حسن روحانی پایان یافته و او با مخالفت‌های در حال ازدیادی در داخل کشورش مواجه می‌شود و باید دید که چگونه به این چالش‌ها واکنش نشان می‌دهد.

 

از دیدگاه نویسنده، زرق و برق توافق هسته‌ای نوامبر 2015 که برخی تحریم‌های بین‌المللی ایران رفع شد در حال از دست دادن شفافیتش است و منتقدان حسن روحانی در رد توافق هسته‌ای کشورشان به عنوان «سازش بی‌دلیل» جسور‌تر شده‌اند به طوری‌که مدیر مسئول روزنامه «کیهان»، نشریه ویژه اصولگرایان ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه فواید حاصل از توافق هسته‌ای حسن روحانی را به چالش کشیدند. روزنامه کیهان مدام توافق هسته‌ای را کیفی از قول و وعده‌های بی‌اساس خطاب می‌نماید به ویژه بعد از این‌که رییس بانک مرکزی ایران اعلام کرد هنوز به 100 میلیارد دلار دارایی‌های مسدود شده ایران در ‌آمریکا دست نیافته است.

 

در ادامه این مطلب آمده است: روحانی آشکارا از شکل‌گیری توفانی علیه خود آگاه است و تلاش کرده تا مخالفان خود را کنترل نماید. رویکردی که بی‌میلی او را در زمینه رسیدگی به موضوعات داخلی آینده کشور با منتقدان آشکار ساخته و حتی او به آهستگی رسیدگی به موضوع آزادی برخی (سران فتنه) را که از شعارهای انتخاباتی‌اش در سال 2013 بود، کنار گذاشت. به نظر می‌رسد فاصله گرفتن از وعده‌های انتخاباتی بر اساس این فرضیه باشد که بدین وسیله منتقدان عمل متقابلی را انجام داده و به وی فرصتی را برای پیشبرد توافق هسته‌ای می‌دهند. صرف نظر از چگونگی توافق هسته‌ای به زبان آورده نشده، عدم تحقق برخی مبدل به شرمندگی برای دولت روحانی شده باشد.

 

نویسنده در ادامه نوشت: مواضع بین‌المللی دولت روحانی نیز دیگر در امنیت نیست و صدور بیانیه ضد ایران در نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی در استانبول ترکیه در 16 آوریل ضربه ای تحقیرکننده به سازوکار روحانی بود. رییس جمهور ایران سعی دارد روابط با همسایگان را به عنوان راهبرد جامع و از بین برنده تصور گسترده از ایران به عنوان کشور غیر منطقی ، عادی سازد. روحانی و «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه در پی معرفی ایران به عنوان عاملی مسئولیت پذیر و برقرار کننده ثبات در منطقه هستند اما مشکل آشکار دولت روحانی این است که این تصور جدید قانع کننده نیست.

 

نویسنده در ادامه با اشاره به بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی و اتهام زنی به ایران در زمینه ادعای مداخله در امور سوریه و یمن که انعکاس دهنده نارضایتی دولت اوباما رییس جمهور آمریکا درباره حمایت ایران از برخی نیروهای منطقه و نیز نگرانی واشنگتن از آزمایش‌های موشکی بالستیک ایران است، نوشت: حتی با توافق هسته‌ای و بیان مدام تلاش برای اتحاد بین مسلمانان منطقه، جایگاه منطقه‌ای و بین‌المللی روحانی به شدت ضربه خورده است و بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی آشکارترین سند از دست برتر عربستان سعودی، رقیب منطقه‌ای ایران در چرخه دیپلماتیک است. حسن روحانی نه تنها در متقاعد کردن دولت آمریکا در زمینه این که کشورش حامی تروریسم نیست شکست خورده است، بلکه او حتی در پیروزی بر دیگر کشورهای مسلمان نیز ناتوان مانده است. این بیانیه ضربه‌ای شرم آور به شخص حسن روحانی بود.

 

 

نویسنده در خاتمه می‌نویسد: اما همه چیز برای روحانی تمام نشده است و مجلس جدید این کشور در حالی در ماه مه 2016 تشکیل جلسه می‌دهد که اردوگاه و روحانی موفق به کسب اکثریت آرا در مجلس جدید شد. این امر می‌تواند منجربه اصلاحات اقتصادی در جهت جلب سرمایه‌های خارجی و روان کردن تجارت بین‌المللی شود. این‌که چگونه دولت روحانی می‌تواند به سرعت مزایای ملموس از توافق هسته‌ای را نشان دهد بستگی به این دارد که چگونه به سرعت نظام حقوقی دست و پا گیر ایران برای حفاظت از منافع اقتصادی خارجی اصلاح شده است. انتخاب مجدد حسن روحانی بسته به توانایی وی در احیای اقتصادی کشورش دارد.

 

وبگاه شبکه خبری «بی. بی. سی» نیز در تحلیلی ضمن اشاره به عدم پیروزی گسترده جناح میانه روها در انتخابات مجلس عنوان ساخت: زمان به نفع جناح میانه‌روها نیست و آن‌ها باید به سرعت برای سود جستن از وضعیت ایجاد شده تلاش نمایند.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وبگاه شبکه خبری یی.بی.سی در گزارشی با عنوان «ضرورت شتاب میانه‌روهای ایران در بهره‌وری از شرایط پیش آمده ناشی از نتایج انتخابات پارلمانی» نوشت: بسیاری از ناظران توافق هسته‌ای را به نشانه خاتمه سال‌های سخت ناشی از تحریم‌های بین‌المللی می‌دانند. نتایج این دور انتخابات برای کسب 68 کرسی از 290 کرسی مجلس در این 13سال پیروزی بزرگی برای میانه روها بود. هرچند نتایج انتخابات پیروزی گسترده برای هواداران «حسن روحانی» رییس جمهور ایران محسوب نمی‌شود اما با توجه به هجمه‌های تبلیغاتی ضد دولتی، این پیروزی حیرت آور بود.

 

 

بی بی سی در توجیه مطلب خود نوشت: در ایران رسانه‌های دولتی هرگز نگاه برابری به پوشش رسانه‌ای فعالیت نامزدهای انتخاباتی نداشتند و تنها برخی نامزدهای انتخاباتی هوادار دولت از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای بیان پیام‌های خود به به ویژه با تمرکز بر جوانان و زنان استفاده کردند.

در ادامه این مطلب آمده است: پیروزی اصلاح طلبان باید منجر به شکل‌گیری مجدد مجلس ایران شده و بیشتر حامی حسن روحانی باشد اما به به هیچ وجه به مصائب رئیس جمهور در زمینه تحقق وعده‌های انتخاباتی وی پایان نمی‌دهد. توافق هسته‌ای نیز در مسیر اجرا با مشکلاتی مواجه شده است.

بی. بی. سی نوشت: جدای از مخالفت‌های داخلی اصولگرایان ایران در مجلس و برخی دیگر، هنوز موانع بسیاری در خارج از ایران وجود دارند که باید بر آن‌ها غلبه یافت. بانک‌های بین‌المللی هنوز با ایران ارتباطی برقرار نکرده‌اند و در آمریکا کنگره و محافظه کاران این کشور هر آن‌چه را که در توان دارند برای از دور خارج ساختن توافق با ایران انجام می‌دهند.

این شبکه خبری در بخشی دیگر از این گزارش به صراحت می‌نویسد: تاخیر بیشتر در اجرای برجام و لغو تحریم‌ها به برنامه‌های اصلاحات اقتصادی روحانی لطمه زده و زمینه را برای اصولگرایان و شکل دهی مجدد انتقاد از دولت فراهم می‌دارد.

در خاتمه این گزارش تحلیلی آمده است: زمان به نفع جناح میانه‌روها نیست و اگر مشوق‌های اقتصادی آشکار نشوند، فضای تازه به تدریج محو می‌شود.

انتهای پیام/م

 

 

 

 

 

 

http://fna.ir/U1HIOQ

اخبار مرتبط

‌آمریکا ناوهایش را برای مقابله با موشک‌های ایران ارتقا داده است۹۵/۰۲/۱۴ - ۱۹:۴۸کانادا: بستن سفارت در تهران اشتباه بود/ ایران هنوز حامی تروریسم است۹۵/۰۲/۱۴ - ۱۶:۵۱سپاه، بازیگر قدرتمند خاورمیانه است/ ایران در نبرد نیابتی عربستان را در منطقه گیر انداخته۹۵/۰۲/۱۴ - ۰۰:۰۳عُمان گذرگاه ورود ایران به بازارهای جهانی است۹۵/۰۲/۱۳ - ۱۱:۲۲ناامیدی «شیرین عبادی» از «تغییر» در ایران/ در دوره اصلاحات هم اتفاقی نیفتاد۹۵/۰۲/۱۲ - ۰۰:۳۲

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

 
برادر
۰۲:۰۹ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
دولت روحانی به دلیل عقلانیت و صداقت و تدبیر همواره در اوج و مورد تمجید مردم فهیم!
یاسر
08:18 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
انتخابات نشان داد که دولت 4ساله است,اولین دولتی که نتوانست مجلس را تماما با خود همسو کند,روحانی هم این را خوب میداند,
نام و نام خانوادگی
09:19 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
زهی خیال باطل ،انشاالله که 24ساله است .دولت روحانی بهترینه
نام و نام خانوادگی
09:58 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
برای مردم معمولی که اصلا خوب نبوده, یک قلم ١.٧٠٠.٠٠٠ کیلو سیب زمینی را از گلوی مردم گرفتند و چال کردند... کاری به ١٠.٠٠٠.٠٠٠ کیلو پرتقال هم نداریم !

اما واسه کاسبان تحریم و صرافان و پورسانت بگیران, خیلی خوب بوده

صابر
08:38 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
عدم صداقت در گفتار نقطه ضعف این دولت است . اگر روراست صحبت میکردند حمایت بیشتری میشدند . در عوض همش درحال تلاش هستند که در لفافه به شایعات دامن بزنند.
نام و نام خانوادگی
08:54 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
1-دیپلماسی لبخند
2-سرکوب کردن دیگران بدون اینکه خود برنامه ای داشته باشه
3-صد روزه
4-....
پروژه های شکست خودخورده تدبیر و امید.
نام و نام خانوادگی
09:49 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
شکست در انتخابات 92 ، 94 یادت نره
نام و نام خانوادگی
10:31 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
94 رو از کجا آوردی؟
حجت
09:04 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
بنده به عنوان یک شهروند دعا میکنم رای نیاره
نام و نام خانوادگی
10:16 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
تا صداقت چه معنایی بدهد آیا سه بار در سه سال وعده رونق اقتصادی دادن و خبر گذشتن از رکود هم صداقت و شفافیت معنا می دهد؟
نام و نام خانوادگی
10:42 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
صداقت رو خوب اومدی
ما از رکود عبور کردیم.... خخخخخ
ناشناس
11:26 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
من خودم به روحانی رای دادم و دوستانم رو به رای دادن به ایشون ترغیب کردم اونم به خاطر وعده های زیبایی که داده بود ولی الان پشیمونم بد جور دوستامم دارن هی شماتتم میکنن که چرا به ایشون رای دادم. از همینجا ازشون عذر میخوام امیدوارم تو سال 96 من و همه کسانی که این اشتباه تاریخی رو مرتکب شدیم جبران کنیم. جبران!
نام و نام خانوادگی
۰۵:۵۷ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
روحانی دیگر تمام شد...
نام و نام خانوادگی
07:53 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
خواب ببینین راحت باشین
وعده های پوچ
09:29 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
انشاالله به عمل تبدیل میشود.
نام و نام خانوادگی
09:55 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
پس از "سان دیدن" جناب رییس جمهور از کارگران و مهندسان شرکت مپنا از درون ماشین در حال حرکت, بنده مطمینم ارتباط و تعامل ایشان با "برجام" هم از درون محفظه ای بسته و صرفا توسط مشاوران صدیق ایشان! برقرار است, والا هیچ دلیلی وجود ندارد که آدم خسارتها و جسارتهای برجام را نبیند و فقط از آن به تعریف و تمجید موهوم بپردازد...
چه زود ،دیر میشود
09:53 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
از تحقق وعده ۱۰۰روزه تغییرات تا قول چرخش چرخ اقتصاد کشور وآوردن آب و نان بر سر سفره مردم و... بیش از ۱۰۰۰ روزش به سرکوب دولت قبل و منتقدان و بزرگنمایی دستاوردهای برجام گذشت! برای انجام وعده های عمل نشده و پوچ فقط یکسال فرصت است ،فقط یکسال.
خشایار
08:31 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
96 ثابت می کنیم که نه تنها تمام نشده بلکه آغاز کار هست ، همانطور که تو اسفند 94 و اردیبهشت 95 ثابت کردیم.
نام و نام خانوادگی
11:31 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
خواب دیدی خیر باشه
نام و نام خانوادگی
08:49 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
اشکالی نداره چون می تونید این جمله رو در سال 1400 هم برای عارف بزنید.
نام و نام خانوادگی
09:19 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
بازم با دادن وعده های الکی میتونه مردم را سرکار بگذاره
ایمان
09:54 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
چه فایده!! با کارهایی که تو همین 4 سال کردند کشور رو حداقل 10 سال به عقب برگردوندند و این یعنی باز مردم باید هزینه بدن...
نام و نام خانوادگی
10:13 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
احمدی نژاد شروع شد؟
نام و نام خانوادگی
10:18 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
روحانی یا هرکس دیگه بیاد همینه ، ولی امیدوارم این دولت چهارساله باشه
وحید
11:06 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
چهار سال اومد باجی به غربی ها داد که حالا حالاها دامنگیرمون شده و بعدشم میزاره میره و مردم میمونن و کلاه گشادی که سرشون رفته!!
نام و نام خانوادگی
۰۸:۲۰ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
هر چی هست بهتر از دولت احمدی نژاد هستش
نام و نام خانوادگی
08:55 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
نه خیر
برعکس گفتین
احمدی نژاد هرکی باشه از روحانی بهتره
نام و نام خانوادگی
10:33 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
احمدی نژاد من یقین دارم تحت هیچ شرایط رای نمیاره
واقعا دوران ایشون و.یران کننده بود
تورم بالا
رکود کم بود اما در سایه نابودی کشور
رکود بمونه اما کشور نابود نشه من راضیم
امیر
09:02 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
مطمئنی؟!
نام و نام خانوادگی
09:08 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
نظر خيلي از مردم برخلاف نظر شماست
hadi
09:49 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
برای مرفهین بی درد ،آره.
نام و نام خانوادگی
10:00 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
چرا این قدر جناح بندی می کنید, چرا به فکر امنیت و منافع ملی نیستید. احمدی نژاد یا روحانی و یا هرکس دیگری که بتواند باعث سرافرازی و در تامین امنیت و منافع ملی موفق تر باشد دستش را می بوسیم
وحید
11:07 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
باور کن زمان احمدی نژاد کار بود گرونی هم بود ولی الان کار نیست ولی گرونی هم هست!
نام و نام خانوادگی
۰۸:۲۸ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
همینجوری هم دوست داریم.
فراز ایرانی
۰۸:۳۲ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
شما خوشحال باش که روحانی موفق نبوده...
ولی منصف باشیم؛ با محدودیتهائی که روحانی داشته، به نظرم من خیلی عالی کار کرده...
بطور کلی، عقل و تدبیر همیشه جواب داده.
ان شاءالله اینبار هم همین است...
نام و نام خانوادگی
10:56 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
اگه با تدبیر رفتار میکرد جلوی عربستان اینقدر کوتاه نمی آمدند یا باعث اینقدر توهین و تهدید از جانب آمریکایی ها نمیشدند
نام و نام خانوادگی
10:57 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
کدام تدبیر - بباد دادن ۲ میلیارد دلار سرمایه مملکت با غارت اموال مردم توسط دولت آمریکا که ایشون رئیس جمهورش را باهوش و با ادب معرفی کردند.
نام و نام خانوادگی
۰۸:۴۱ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
روحانی بدون سبک و سنگین کردن مسائل بین‌المللی اقدام می کند. کوتاهی در مقابل عربستان سعودی, رفتن به اجلاس اسلامی در ترکیه که علیه ایران موضع‌گیری کردن.و پاسخ ندادن به اردوغان به موقع یا موضع‌گیری بسیار ضعیف وزارت خارجه تحت امرش. ..
نام و نام خانوادگی
10:35 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
کوتاهی رو روحانی نکرد
عزیزان شما حمله کردن به سفارت عربستان
وگرنه . نه کشوری سفیر رو بیرون میکرد و نه اتفاقی میافتاد . مردم اگاه هستن بحمدالله همه چیز رو میفهمن . فارس هم این تحلیل هاش نتیجه نمیده . اگه میداد که وضع دو انتخابات با این هجمه اخیر اینجوری نمیشد
sherko
۰۸:۵۲ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
متاسفانه در فضای پیش انتخاباتی، انواع وعده ها رو شنیدیم، حتی یادمه گفتن بجای اینکه دولت به مردم یارانه بده، کاری میکنم ملت به دولت یارانه بدن و اونقدر وضعشون خوب بشه که همه توی رفاه باشن ولی متاسفانه از بد، به بدتر شدیم، بیکاری بیشتر شد، ازدواج کمتر شده، اقتصاد مقاومتی فقط روی قشر ضعیف جامعه اثر داره وگرنه دولمتردان و قشر مرفه با اقتصاد مقاومتی، وضعشون بهتر شده و مرفه تر شدن
نام و نام خانوادگی
09:24 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
ایشون منطقشون دادن وعده های الکی و سرکار گذاشتن مردم بوده
حق
۰۸:۵۷ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
کدام یک از وعده ها یتان عملی شده بجز قطع یارانه بنده نیازمند بازنشسته با زن و فرزند محصل و حقوق دریافتی یکمیلیون و پنجاه هزار تومان در انتخابات آتی پشت دستم داغ گذاشتم دیگر به جنابعالی و همفکرانت رای ندهم تا مبادا الباقی زندگیم را نیز صرف پیشا برجام ، برجام و پسا برجامتان نشود .
محمد
۰۹:۰۰ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
عربستان هرگز دست برتر دیپلماسی را در برابر ایران نداشته است و این موضوع در تعامل با ترکیه و پاکستان برای عدم دخالت آنها در یمن کاملا آشکار است. اما چیزی که در کنفرانس اسلامی در ترکیه آشکار شده است انفعال دیپلماسی ایرانی است. ما باید به جای منفعل بودن و تاثیرگرفتن از اوضاع به جایگاه قدرتمند تاثیرگذار بودن خود در سیاست خارجی برگردیم.
نام و نام خانوادگی
09:28 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
این نیازمند عقل و تدبیر است تا جلوی دشمن محکم بایستند. این توانایی را اینها تا حالا نداشته اند.
کوتاه آمدن در برابر اقدامات کشورهای متخاصم خارجی - پیگیری نکردن محکومیت آل سعود برای کشتار چند صد ایرانی و زانو زدن جلوی امیر کویت و زیر سم اسب قاتل تاریخی مردم ایران نشستن آیا نتیجه اش بجز تحقیر و خوار شدن کشور و ملت بوده است؟
نام و نام خانوادگی
۰۹:۴۹ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
روحانی چه موفق بشه چه نشه همیشه دوست داشتنی و محبوب ما خواهد ماند....
نام و نام خانوادگی
09:55 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
عزیز دلم ما با شخص خود روحانی و احمدی نژاد مشکل نداریم, مشکل در اداره امور کشور هست و تامین منافع ملی وبس
نام و نام خانوادگی
10:08 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
واسه چی دقیقا؟! کسی که هیچ دستاوردی در کار نداشته و عملا در تحقق وعده ها رفوزه شده, چرا محبوب قلوب شماست ؟!

کسی که عملا سخن نادرست به خورد مردم میدهد (گشایش ١٠٠٠ ال سی, عبور از رکود, فروریختن تحریمها و ...), چرا باید دوست داشتنی باشد؟!

نام و نام خانوادگی
10:59 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
حتماً برای این محبوب جنابعالی هست که شجاعت قبول اشتباهاتش رو نداره و همه اشتباهات و ناتوانایی هایش رو گردن بقیه می اندازه - اعتماد بدشمن به صلاح منافع کشور نیست
وحید
11:12 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
اینم از منطق شما معلوم میشه منافع ملی براتون اصلا مهم نیست فقط دنبال حزب بازیتون هستید و این بازی هزینشو مردم ضعیف جامعه باید پرداخت کنند.
hadi
۰۹:۵۱ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
برجام ازعهدنامه ترکمنچای بدتربود.آیندگان عمق فاجعه رابهترخواهندفهمید.فعلانمیذارندعموم مردم ازواقعیت آگاه شوند.
مهدی
۰۹:۵۸ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
روحانی فقط سخنرانی میکند و وعده میدهد و برای توجیه ضعفهای خود دیگران را متهم میکند و فرا فکنی مینماید.
نام و نام خانوادگی
10:41 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
روحانی یکی از راستگوترین مردان ایران هست مردم هم می بینیم که حرفاشو قبول دارن
نام و نام خانوادگی
11:34 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
وعده های 100 روزه یادت نره
نام و نام خانوادگی
11:00 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
هنر مدیریت کشور را برخی آقایان مدعی تدبیر ندارند.
نام و نام خانوادگی
۱۰:۰۶ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
بر جام مانند افتاب تا بان در غرب می در خشد و مردم انجا از پو ل های ما بهره فرا و ان می برند !
نام و نام خانوادگی
11:01 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
آفتابه برجام که الان معلوم شده پوسیده هم هست
نام و نام خانوادگی
۱۰:۰۷ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
فعلا گزینه ای بهتر از روحانی وجود نداره.
نام و نام خانوادگی
10:40 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
قحطی رجال که نیامده بهتر از ایشان هم هست اگر ایشان صندلی قدرت را رها کنند و به کار تعلیم و تربیت مشغول شوند بهتر است
نام و نام خانوادگی
11:02 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
برای چی؟ برای دادن وعده های الکی دیگه
نام و نام خانوادگی
۱۰:۱۵ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
گرفتاریای ما از زمانی شروع شد که احمدی نژاد روی قضیه ی هولوکاست دست گذاشت. واقعاً لارم بود این کار؟
نام و نام خانوادگی
11:32 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
درست می گی احمدی نژاد 2تا کاره اشتباه کرد که باعث شد از چشم مردم بیفتد 1هدفمند کردن که باعث بالا رفتن هزینه زندگی فقرا شد چون توی ایران قیمتها قابل کنترل نیست2-تقیه نکردن در مورد اسراییل که باعث ایجاد اجماع جهانی بر ضد ما و موفقیت آمیز بودن طرح آمریکا برای تحریم ها شد
حمید-1
۱۰:۱۸ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
۱۰۰ روز به ۱۰۰۰ روز رسیدوپایان ۱۴۶۰ روز نزدیک است.
شق والقمر وفتح الفتوح ۱۴۶۰ روز روحانی به اتمام می رسد .نگاه به غرب و امید ونگاه به بیرون از ایران
نام و نام خانوادگی
۱۰:۱۹ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
دوستان با وجود دولت روحانی ، چپاول عده ای قطع شده است
نام و نام خانوادگی
11:16 چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395
ولی چپاول دولت آمریکا از اموال ایران شروع شده
نام و نام خانوادگی
۱۰:۴۰ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
چهار سال بسشه فقط شعار و لبخند و مشکلات اساسی مردم همچنان باقیست
سلام
۱۰:۴۳ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
روحانی آشکارا از شکل‌گیری توفانی علیه خود آگاه است و تلاش کرده تا مخالفان خود را کنترل نماید.
به نظرتان خودش داره کنترل میکنه
نام و نام خانوادگی
۱۱:۰۲ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
دوره ماه عسل حسن روحانی پایان یافته و او با مخالفت‌های در حال ازدیادی در داخل کشورش مواجه می‌شود و باید دید که چگونه به این چالش‌ها واکنش نشان می‌دهد.
واقعن شما مردم رو دست کم گرفتین
مدت زیادی نگذشته از رأی مجدد و قاطع مردم به آقای دکتر روحانی در مجلس خبرگان رهبری
هیچ چیزی قدرتمندتر از اراده مردم نیست
سامان
۱۱:۳۶ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
سلام
من با شما کاملا موافقم که دولت روحانی به وعده هایش جامه عمل نپوشاند، شاید دلیلشم این بود که عنوان سال های قبلی اقدام وعمل نبود!
اما ی چیز نباید فراموش شود که پیشتر کسانی نهاد دولت را در اختیار داشتند که جدای از اینکه به مردم وعده ای ندادند، حتی سفره ناچیز مردم را هدف قرار دادند و خاکستر جایگزینش کردند.
نام و نام خانوادگی
۱۱:۳۷ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
طور دیگه هم میشه گفت
اینکه دولت روحانی تازه داره متولد میشه
پایان ماموریت برنامه اتمی
و هیئت هایی که پشت سر هم به ایران می آیند
نام و نام خانوادگی
۱۱:۳۹ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
دفعه دیگه با احمدی نژاد میریم ماه عسل انشاله
نام و نام خانوادگی
۱۱:۴۳ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
««عدم تحقق برخی وعده‌ها موجب شرمندگی دولت شده است»»
چرا شرمنده! کسی باید شرمنده بشه که دلار 1000 تومانی 4000 تومان شد.
کسی باید شرمنده بشه که بانک مرکزیش سکه را یک میلیون و پانصد هزار تومان پیش فروش می کرد.
کسی باید شرمنده بشه که قیمت شیر و لبنیات در صبح با شب در یک مغازه دو قیمت مختلف بود.
این موارد و مخصوصا مورد آخر نقل قول نیست دوستان تندروی عزیزم. عین مشاهده عینی من به عنوان یک ایرانی است.
من به نوبه خودم به ایشان افتخار می کنم. حداقل ثباتی در قیمت ها ایجاد شد. دلار 600 تومان و سکه پانصد هزار تومان پایین آمد.
به قوانین بین المللی احترام می گذارند (قطعنامه شورای امنیت را قبول دارد که کاغذ باطله نیست)
قبول دارند که اقتصاد یک علم است و پول یک مملکت هویت آن مملکت است. پس با چاپ اسکناس بدون پشتوانه هویت و موجودیت کشور را زیر سوال نمی برند و خیلی موارد دیگر
کمیل
۱۱:۴۶ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
روحانی به وعده هایش عمل نکرد..نه اینکه عمل نکند..نتوانست عمل کند..چون هیچ برنامه ای تو کارش نداشت..واین دولت 4سال آخرش خواهد بود..بازم دم دولت قبلی رو گرم که خیلی بهتر ازاین دولت بود
نام و نام خانوادگی
۱۱:۴۷ چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
نویسنده در خاتمه می‌نویسد: اما همه چیز برای روحانی تمام نشده است و مجلس جدید این کشور در حالی در ماه مه 2016 تشکیل جلسه می‌دهد که اردوگاه و روحانی موفق به کسب اکثریت آرا در مجلس جدید شد.........خوب شما که مطلب را از موضع تایید منتشر کردید بالاخره پذیرفتید که در انتخابات حامیان روحانی اکثریت را بدست آوردند. پس انهمه رقم سازی و خبر سازی روزهای قبل چه بود؟

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی