نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

26. خرداد 1395 - 14:03
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد میهمان پاتوق مطالبه گری دانشجویی دانشجویان استان شد و به طور شفاف و رو در رو به سوالات دانشجویان پاسخ گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، دیروز میهمان پاتوق مطالبه گری دانشجویی دانشجویان استان و سایت مردم بود تا به طور شفاف و رو در رو به سوالات دانشجویان پاسخگو باشد.

جعفر گوهرگانی در این نشست با شاره به تأثیر کشاورزی بر اقتصاد مقاومتی در استان گفت: این ظرفیت در استان وجود دارد که در خیلی از بخش ها کار کرده و برای بهبود اقتصاد استان و فعال کردن چرخه تولید تلاش کرد.

بیشترین شایعه استخدام طایفه ای را به بنده زدند/ همه مستندات استخدامی را ارائه می کنم

وی افزود: استان از نظر تولید ماهی در بدترین سال تولیدی اش، با ۲۰۲ مزرعه تولید ماهی، مقام سوم کشور را کسب کرد و با توجه به نیاز استان به سالانه ۸۰ هزار تن گندم، تا امروز ۵۷ هزار تن فقط ازمزارع گرمسیری استان خریداری کردیم که نشان می دهد امسال می توانیم از نظر تأمین گندم مورد نیاز استان به خوکفایی ۱۰۰ درصدی برسیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در بخش دیگری از سخنانش به شایعات استخدام فامیلی، طایفه ای و حزبی درباره خود پاسخ داد و گفت: بیشترین اتهامات را در این خصوص به بنده زده اند اما برای استخدامی های دوران مدیریت بنده همه مستندات موجود است و آنها را ارائه می کنم.

 

۱۶۰ نفر در دو سال استخدام کردم / ۱۶۰ نفر سهمیه دولت قبل بود

وی افزود: از بدو ورودم به جهاد کشاورزی استان، ۱۶۰ فارغ التحصیل را ظرف ۲ سال استخدام کردم که این استخدام ها به صورت رسمی – پیمانی است و برگشتی در کارشان وجود ندارد.

گوهرگانی ادامه داد: نزدیک ۵۰ نفر نیز در اولویت استخدام داریم که تا پایان سال به مجموعه جهاد کشاورزی اضافه می شوند.

وی تصریح کرد: در استخدام ۱۶۰ نفر، نه سفارش استاندار، نه سفارش مجمع نمایندگان و حتی سفارش گوهرگانی هیچ تأثیری در روند جذب نیرو ها نداشت و کل کار از برگزاری آزمون تا اعلام اسامی بر عهده یک تیم ملی و استانی بود.

این مقام مسئول، استخدام این نیروها را مربوط به مصوبه دولت قبل دانست و گفت: این استخدام مربوط به یک بند قانونی مصوب در دولت قبل بود که باید در سال های 90 تا 91 این افراد جذب و به کارگیری می شدند.

وی افزود: برخی مراجعه کرده و پی گیر شدیم تا توانستیم ۱۶۵ نفر را برای مجموعه جهاد کشاورزی جذب کنیم که از این تعداد ۱۰ نفرشان در منابع طبیعی به کارگیری شدند.

گوهرگانی به لزوم ساماندهی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: افرادی در جهاد کشاورزی بودند که تا ۳۵ و ۳۷ سال هم سابقه فعالیت داشتند و تصور می کردند اگر از جهاد کشاورزی بروند، کل جهاد معطل می ماند.

وی افزود: به ازای هر ۱۰ نفر بازنشسته یک نفر جذب و به کارگیری می شود که متأسفانه برای خروجی های چهار سال قبل، مجوز استخدام نگرفتند.

این مقام مسئول به برگزاری آزمون استخدامی جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: برای برگزاری این آزمون سازمان بازرسی استان، دیوان محاسبات استان، بازرسی استانداری، بهزیستی، بنیاد شهید، نهاد های امنیتی و دو مدیرکل از وزارت جهاد کشاورزی اقدام کرده اند و نتایج آزمون را به ما دادند و بنده، آنها را در روزنامه منتشر کردم.

 

می خواهند از فارغ التحصیلان باج بگیرند / نمی گذارم مجتمع فرودگاه تعطیل شود

گوهرگانی در بخش دیگری از سخنان خود به جریان خبری مبنی بر تعطیلی احتمالی مجتمع گلخانه ای فرودگاه اشاره کرد و گفت: با این قضیه به شدت مخالفم و با مدیر فرودگاه در این خصوص بحثم شد. می خواهند از فارغ التحصیلان باج بگیرند و من اجازه نمی دهم.

وی افزود: خدمت دادستان و رئیس دادگستری رسیدم که تولید را حمایت کنند و اجازه ندهند این واحد تعطیل شود.

گوهرگانی تصریح کرد: البته اگر بنده روز اول رئیس سازمان بودم، در یک ملک اجاره ای این کار را نمی کردم و می توانستیم بخشی از زمین های مراتع را به این موضوع اختصاص بدهیم.

وی به نبود صنعت بسته بندی در استان اشاره کرد و گفت: اگر در بحث بسته بندی سیب و مرکبات کسی بتواند در استان سرمایه گذاری کند، ضریب بازگشت سرمایه اش یه به مراتب بیشتر خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به جذب ۱۵۰ نفری در جهاد کشاورزی گفت: هیچ کدام از این افراد در سه شهرستان بزرگ استان مشغول به فعالیت نیستند.

منبع: سایت مردم استان

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی