نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

1. تير 1395 - 11:20
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه افزایش قیمت ها در ماه رمضان امری عادی بر طبق روال سالهای گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به بازار عرضه و تقاضا در ماه رمضان، این موضوع یکی از دلایل افزایش قیمت ها در ماه رمضان به صورت هر ساله میباشد. عوامل دیگری نیز در افزایش قیمت ها در ماه رمضان دخیل هستند ولی علت اصلی افزایش قیمت ها در این ماه بازار عرضه و تقاضا است زیرا بعد از اتمام ماه رمضان شاهد اُفت قیمت ها در این بخش می شویم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، قاسمعلی حسنی، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی؛ در خصوص افزایش قیمت مواد غذایی در آستانه ماه رمضان گفت: از دی ماه سال 94 تا کنون افزایش 15 تا 16 درصدی در قیمت برنج داشتیم، در بخش قیمت روغن نیز ثبات رویه تا کنون داشتیم و هیچگونه افزایش قیمت در این بخش از مواد غذایی نداشتیم. در بخش چای هم تنها 10 درصد افزایش قیمت داشتیم. بر این اساس افزایش قیمت هایی که در ماه رمضان با آن روبرو شده ایم ارتباطی با شروع ماه رمضان ندارد و اغلب  افزایش قیمت ها قبل از شروع ماه رمضان رخ داده است.

 

وی در ادامه در خصوص افزایش قیمت خرما گفت: قیمت خرما با توجه به افزایش صادرات آن به کشورهای دیگر و اقبال این کشور ها برای دریافت خرما از کشور ما افزایش چشم گیری را در داخل کشور داشته است. با توجه به این مسئله ما در کشور شاهد افزایش 60 درصدی در قیمت خرما بودیم.

 

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در ادامه با بیان اینکه افزایش قیمت ها در ماه رمضان امری عادی بر طبق روال سالهای گذشته بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به بازار عرضه و تقاضا در ماه رمضان، این موضوع یکی از دلایل افزایش قیمت ها در ماه رمضان به صورت هر ساله میباشد. عوامل دیگری نیز در افزایش قیمت ها در ماه رمضان دخیل هستند ولی علت اصلی افزایش قیمت ها در این ماه بازار عرضه و تقاضا است زیرا بعد از اتمام ماه رمضان شاهد اُفت قیمت ها در این بخش می شویم.

 

حسنی در پایان اظهار داشت: با توجه به این که در آستانه ماه رمضان شاهد افزایش قیمت ها در بخش مواد غذایی بودیم، بر این اساس تا پایان ماه رمضان دیگر تغییراتی در قیمت اقلام غذایی نخواهیم داشت و ثبات قیمت در بخش مواد غذایی خواهیم داشت.

راه دانا

انتهای پیام/

  • مواد غذایی

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی