نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

14. مهر 1396 - 8:56
امیداست که مسئولان محترم در آبفای روستایی به جای توجیه کردن نقایص کار خود در فکر سلامت و کیفیت آب شرب روستاها باشند و منابع و سرچمشه تامین آب روستاها را بهسازی نمایند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ جمعی از مردم روستای ده بر آفتاب با ارسال متنی نسبت به جوابیه آب و فاضلاب روستایی واکنش نشان دادند که متن آن به شرح زیر می باشد:

"  باسلام و ادب احترام 
ما مردم روستای شهید پرور ده برآفتاب چند نکته را یاد آور می شویم:
 روستای ده برآفتاب با جمعیت روستایی حدود 304 خانوار که در خود روستا ساکن هستند این حق بر آنها واجب است که از تمام امکانات روز چه از نظر رفاهی، بهداشتی و فرهنگی بهره مند باشند 

 اما متاسفانه شاهد بی توجی مسئولان در زمینه های مختلف در رفع مشکلات این روستا هستیم.

این موضوع را به آب آشامیدنی روستا اختصاص می دهیم
روستای ده برافتاب که در 15 کیلومتری یاسوج قرار دارد و جمعیت روستایی حدود 1200 نفر می باشد متاسفانه گلایه های پی در پی در خصوص عدم بهداشت آب آشامیدنی دارند که با توجه به همت اهالی روستای منبع آب که مملو از انواع حشرات موزی و گل و لای بود لابه برداری گردید که مستندات موجود می باشد .

 متاسفانه آب روستا حدود 80 درصد از رودخانه که در تنگ گنجه ای روان می باشد تامین می شود که این جای تاسف دارد که در اولین نگاه عدم بهداشتی بودن این آب را مد نظر داشته باشیم که انواع حشرات و خزندگان می توانند در آب روان به منبع ذخیره نفوذ کرده و در لوله های آب وارد شود که این امر باعث بیماری های ناشناخته می شود .

به همین جهت در چند روز اخیر که شاهد وجود موجود زنده ای شبیه مار در خروجی لوله آب یکی از خانه ها روستا بودیم در جلسه ای که در روز عاشورا و حضور 99 درصدی مردم تشکیل گردید قرار بر این بود که چند نفراز معتمدین روستا جهت اعتراض در آبفا روستایی حضور پیدا کنند که در صبح روز 96.7.12  با حضور مسئولان آبفا تشکیل گردید که اعتراضات نمایندگان روستا مطرح گردید که از سمت آبفاروستایی اعلام کردید که منبع آب روستا به دلیل عدم بهداشتی بودن باید بهسازی و جهت ایمنی و رعایت بهداشت محدوده حصار کشی گردد.

تامین آب که هم اکنون  که حدود80 درصد از رودخانه تامین میگردد، از سرچشمه تامین گردد ومنافذ منبع ذخیره آب باید مسدود شود تا از ورود خزندگان به منبع جلو گیری گردد.

 

 تانکر آب جهت سهولت و تامین آب کاملا بهداشتی در روستا بصورت موقت در نظر گرفته شد تا اتمام کار پروژه آب رسانی بهداشتی از سرچشمه به اتمام برسد.

 شایان ذکر است خبر منتشر شده در خصوص موجود زنده(مار) در آب که به رویت بهیار روستا رسید ما آمادگی لازم را داریم که صحت موضوع را تایید نماییم.

 و این آمادگی را اعلام میداریم که با حضور مسئولان، کارشناسانو خبر نگاران تمامی لوله های ورودی به منازل را باز و از وجود انواع حشرات و خزندگان مستند ارائه دهیم.

 امیداست که مسئولان محترم در آبفای روستایی به جای توجیه کردن نقایص کار خود در فکر سلامت و کیفیت آب شرب روستاها باشند و منابع و سرچمشه  تامین آب روستاها را بهسازی نمایند."

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی