نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

20. مهر 1396 - 8:57
در ابتدای کار این پایگاه اطلاع رسانی خبری مبنی بر "خروج شیء عجیب از لوله آب آشامیدنی روستای ده بر آفتاب یاسوج+تصاویر" در سایت خود درج کرد که آب و فاضلاب روستایی این موضوع را صحیح ندانسته بود که مستندات ارسالی صحت این موضوع را نمایش می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ در ابتدای کار این پایگاه اطلاع رسانی خبری مبنی بر "خروج شیء عجیب از لوله آب آشامیدنی روستای ده بر آفتاب یاسوج+تصاویر" در سایت خود درج کرد که آب و فاضلاب روستایی با ارسال جوابیه ای این موضوع را صحیح ندانسته بود؛ که متن این جوابیه به شرح زیر است:

به گزارش روابط عمومی آبفار، متن این جوابیه به شرح زیر است؛

"احتراماً در پاسخ به مطلب با تیتر ” خروج یک شیء عجیب از لوله آب آشامیدنی روستای ده بر آفتاب یاسوج+تصاویر ”در سایت خبری چهارفصل شایسته است نسبت به درج جوابیه حاضر مطابق با قانون رسانه‌ها و مطبوعات در همان صفحه و یا همان تیتر جهت تنویر افکار عمومی اقدام فرمایید .

 

ابتدائاً بر خود لازم میدانیم ضمن قدردانی ازهمه دلسوزان و فعالان عرصه خدمت رسانی به مردم و به خصوص قدردانی از توجه ویژه رسانه ها به مشکلات روزمره مردم و پیگیری آنها، نکاتی را جهت تنویر افکار عمومی مردم و به خصوص روستائیان عزیز یادآور شویم .

آب و فاضلاب روستائی کهگیلویه و بویراحمد به واسطه وظایف و خط مشی های تعریف شده و همچنین رسالت ذاتی در قبال تهیه حیاتی ترین نیاز روستائیان، همانطور که در اساسنامه این شرکت نیز به صراحت آمده و تمامی مدیران و کارکنان شرکت نیز به آن پایبند هستند، خدمت لحظه ای و با کیفیت به مردم را وظیفه ذاتی خود میداند و تا کنون کمبودها بهانه ای نشده تا خدمت گذاران مردم در آبفار استان لحظه ای از تلاش صادقانه دست بکشند .

در بخشی از خبر منتشره به آلودگی آب روستا و خروج شی عجیب از لوله آب درده برآفتاب پرداخته شده، که لازم است نکاتی را جهت استحضار مردم شریف به خصوص روستائیان گرانقدر یادآوری کنیم .

 

همانطور که در تصاویر مشخص است این شی به هیچ نحو امکان خروج از لوله آب را ندارد و این اقدام قطع به یقین با غرض ورزی بوده است چرا که هیچ گزارشی در این خصوص نه از طرف اهالی روستا و نه مرکز بهداشت و دهیاری روستا به این شرکت ارائه نشده است.

 

در ثانی منابع آب این روستا و کل روستاهای استان به صورت مستمر بررسی، کلر زنی و تست سلامت می شوند و عملا امکان وجود و زنده ماندن موجود زنده در آبی که به صورت مستمر و بهداشتی کلر زنی می شود نمی ماند.

 

ثالثاً صبح امروز در جلسه ای با اهالی همین روستاها که مستندات آن نیز موجود است هم تصاویر و هم ویدئو ها، اتفاقاً از خدمات آبفای روستایی استان تقدیر نیز شد.

در پایان یادآور می شود رسالت خطیر رسانه ها در فرهنگ سازی و کاهش معظلات، آسیب ها و نواقص بر کسی پوشیده نیست، بنابراین انتظار می رود ضمن رعایت اخلاق و اصول حرفه ای روزنامه نگاری، و همچنین مطالعه و آگاهی از صحت و سقم اخبار واصله با هماهنگی و مراجعه به استنادات دستگاه های مربوطه و نظرخواهی از مردم به انتشار اخبار و گزارشات اقدام نمایند"

 اما پس از پس از گذشت اندک زمانی اهالی روستای ده بر آفتاب شهرستان بویراحمد با ارسال متنی نسبت به جوابیه سازمان آبفار واکنش نشان دادند که متن آن به شرح زیر است:

جمعی از مردم روستای ده بر آفتاب با ارسال متنی نسبت به جوابیه آب و فاضلاب روستایی واکنش نشان دادند که متن آن به شرح زیر می باشد:

"  باسلام و ادب احترام 
ما مردم روستای شهید پرور ده برآفتاب چند نکته را یاد آور می شویم:
 روستای ده برآفتاب با جمعیت روستایی حدود 304 خانوار که در خود روستا ساکن هستند این موضوع را حق  خود می دانند که از تمام امکانات روز چه از نظر رفاهی، بهداشتی و فرهنگی بهره مند باشند 

 اما متاسفانه شاهد بی توجی مسئولان در زمینه های مختلف در رفع مشکلات این روستا هستیم.

این موضوع را به آب آشامیدنی روستا اختصاص می دهیم
روستای ده برافتاب که در 15 کیلومتری یاسوج قرار دارد و جمعیت روستایی حدود 1200 نفر می باشد متاسفانه گلایه های پی در پی در خصوص عدم بهداشت آب آشامیدنی دارند که با توجه به همت اهالی روستای منبع آب که مملو از انواع حشرات موزی و گل و لای بود لایه برداری گردید که مستندات موجود می باشد .

 متاسفانه آب روستا حدود 80 درصد از آب رودخانه که در تنگ گنجه ای می باشد تامین می گردد که جای تاسف دارد و در اولین نگاه نیاز است بهداشتی نبودن این آب را مد نظر داشته باشیم که انواع حشرات و خزندگان می توانند در آب روان به منبع ذخیره نفوذ کرده و در لوله های آب وارد شود که این امر باعث بیماری های ناشناخته می شود .

به همین جهت در چند روز اخیر که شاهد وجود موجود زنده ای شبیه مار در خروجی لوله آب یکی از خانه ها روستا بودیم در جلسه ای که در روز عاشورا و حضور 99 درصدی مردم تشکیل گردید قرار بر این بود که چند نفراز معتمدین روستا جهت اعتراض در آبفا روستایی حضور پیدا کنند که در صبح روز 96.7.12  با حضور مسئولان آبفار  تشکیل گردید که اعتراضات نمایندگان روستا مطرح گردید که از سمت آبفا روستایی اعلام گردید که منبع آب روستا به دلیل عدم بهداشتی بودن باید بهسازی و جهت ایمنی و رعایت بهداشت محدوده حصار کشی گردد.

تامین آب که هم اکنون  که حدود80 درصد از رودخانه تامین میگردد، از سرچشمه تامین گردد ومنافذ منبع ذخیره آب باید مسدود شود تا از ورود خزندگان به منبع جلو گیری گردد.

 

 تانکر آب جهت سهولت و تامین آب کاملا بهداشتی در روستا بصورت موقت در نظر گرفته شد تا اتمام کار پروژه آب رسانی بهداشتی از سرچشمه به اتمام برسد.

 شایان ذکر است خبر منتشر شده در خصوص موجود زنده(مار) در آب که به رویت بهیار روستا رسید  اعلام می دارد که ما آمادگی لازم را جهت تایید صحت موضوع داریم.

 و این آمادگی را اعلام میداریم که با حضور مسئولان، کارشناسانو خبر نگاران تمامی لوله های ورودی به منازل را باز و از وجود انواع حشرات و خزندگان مستند ارائه دهیم.

 امیداست که مسئولان محترم در آبفای روستایی به جای توجیه کردن نقایص کار خود در فکر سلامت و کیفیت آب شرب روستاها باشند و منابع و سرچمشه  تامین آب روستاها را بهسازی نمایند."

اما نتایج نظرسنجی از مردم درباره  سازمان آب و فاضلاب روستایی در استان نتایج قابل توجهی  را در برداشت که نیاز است مسئولین این سازمان نسبت به بررسی و برنامه ریزی نتایج این نظرسنجی  در موضوع پیگیریهای مشکلات مردم اهتمام ویژه ای داشته باشند و گامی در جهت جلب رضایت مردم استان انجام دهند.

اما امروز فیلمی به دست ما رسید که خروج کرم 25 سانتی متری از لوله آب آشامیدنی اهالی روستای ده بر آفتاب را به نمایش می گذارد و مردم این روستا خواستار پیگیری جدی این موضوع از طرف مسئولین استانی شدند:

 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی