نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. آذر 1396 - 12:14
طایفه‌گرایی به عنوان معضلی که در بدنه شورای شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد رسوخ کرده، روز به روز این پارلمان محلی را از انجام وظیفه اصلی خود دورتر کرده تا این روزها مردم این استان به شدت از خدمات شهری ناراضی باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ هر روز صبح سایت های مختلف خبری استان خبر تازه ای از انتصابات درج می کنند. در این میان همه به دنبال انتصاب افراد شایسته و حذف مدیران ضعیف طایفه ای هستند و به این امید خبرها را دنبال می کنند، اما متاسفانه در خبر باز هم بوی انتصابات طایفه ای می دهد.

 

 شوراها بر اساس اصل یکصدم قانون اساسی با هدف تسریع در انجام برنامه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و از این قبیل از طریق مشارکت و همکاری مردم جهت اداره امور در نقاط مختلف شهر و روستا تشکیل گردید که با رای مستقیم مردم برای خدمت به مردم انتخاب می شوند.

 

شورای اسلامی شهر طبق قانون دو وظیفه اصلی در پارلمان شهری عهده دار می باشد که بررسی لوایح شهرداری و تصویب آنها و نظارت بر عملکرد شهرداری است که  به دلیل اهمیت نقش و مشارکت مردم در حل مسایل و مشکلات شهری و با توجه به آنکه یکی از علت های مهم شکست برنامه ها در مدیریت شهری عدم توجه به خواسته ها و تمایلات کسانی است که ما برای آن ها طرح و برنامه ریزی انجام می دهیم و شوراها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان دستگاه های اجرایی و انتقال دهنده نیازمندی های آنان به مسوولان است.

 

طایفه‌گرایی به عنوان معضلی که در بدنه شورای شهرهای مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد رسوخ کرده، روز به روز این پارلمان محلی را از انجام وظیفه اصلی خود دورتر کرده تا این روزها مردم این استان به شدت از خدمات شهری ناراضی باشند.

 

با پشت سر گذاشتن پدیده قوم‌گرایی، شایسته سالاری جای فامیل سالاری را می‌گیرد و با انتخاب افراد کارآمد و متخصص، نیروی انسانی مناطق شهری و روستایی باانگیزه بیشتری برای توسعه شهر خود تلاش می‌کنند. 

 

مسعود خوبانی در روزهای اخیر با اظهاراتی طی چند روز اخیر در پاسخ به این سوال که آیا معاونان جدید شهرداری توسط اعضای شورا به شهردار معرفی شده‌اند اظهارداشت: علی شجاعی‌پور معاونت خدمات شهری معرفی شده از سوی فرشید احمدی کیش یکی از اعضای شورای شهر، سالم نوروزی معاون عمرانی و امورزیربنایی منسوب به کیوان آشنا عضو شورای شهر، رمضانی معاون شهرسازی از بستگان سید هدایت اکبری عضور شورای شهر یاسوج و  سید هیبت الله عبدی‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری نیز به نوعی با نظر اکثریت انتخاب شده است.

 

خوبانی با بیان اینکه شهردار یاسوج قول داده هدایت راد از بستگان من را نیز به سمت مدیر حقوقی و املاک شهرداری منصوب کند، افزود: مثل اینکه فعلا  دهرابپور و نگین تاجی دو عضو دیگر شورای شهر یاسوج در زمینه انتصاب‌ها اقدامی انجام نداده‌اند.

 

 سید هدایت اکبری صبح امروز نیز نسبت به انتصاب معاونین شهردار واکنش نشان داد و گفت: آقای رمضانی معاون جدید شهرسازی شهردار یاسوج که تازه انتصاب شده،پسر دایی بنده است و حکم وی قبل از شهردار شدن نستهین مقدم صادر شده است.

 

وی افزود: حکم رمضانی در دوره نستهین مقدم صادر نشده و شهردارجدید نقشی در آن ندارد.

 

محمد رحیم دهراب پور در پاسخ به این سوال که اعضای شورای شهر در انتخابات معاونان جدید شهرداری دخالتی داشته اند؟، اظهار داشت: در جریان کارهای شهردار یاسوج نیستم و به هیچ عنوان سهم خواهی را قبول ندارم.

 

این عضو شورای شهر یاسوج با تاکید بر اینکه از ابتدا با مطرح کردن " نستهن مقدم" به عنوان شهردار مخالف بودم، بیان کرد: هم اکنون نیز با رویه کاری وی موافق نیستم و آن را قبول ندارم.

 

وی با بیان اینکه از موضوع سهم خواهی اعضای شورا هیچگونه اطلاعی ندارم، عنوان کرد: اگر چنین مسئله‌ای صحت دارد بروی اعتماد مردم معامله کرده‌اند  و این فرهنگ بدعتی نادرست است.

 

این اظهار نظرها نشان می دهد که شورای جدید شهر یاسوج اسیر طایفه گرایی شده است و انشقاق و دوگانگی که از لحظه انتخاب شهردار جدید یاسوج کلید خورد همچنان ادامه دارد و کار این شورا را از مسیر اصلی خود با چاشنی طایفه گرایی خارج کرده است و در این بین مردم هستند که دود این طایفه گرایی و انشقاق در شورای به چشمشان می رود.

 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد درآبان ماه امسال گفت: خودزنی ها و دامن زدن به طایفه گرایی و مسایل قومی و قبیله ای در کنار تخریب های زیست محیطی از اهم چالش های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

حدود دو روز قبل از این انتصابات پایگاه خبر چهارفصل گزارش با عنوان "مبارزه با پارتی بازی اصلی ترین خواسته مردم / استاندار مرهمی برای این زخم بیابید" را در سایت خود درج کرد و به مسئولان استانی یکی از بزرگترین معضلات این استان را گوشزد کرد. اما می بینیم که در کمتر از دو روز این موضوع دامن گیر استان کهگیلویه وبویراحمد شده است و شهروندان یاسوجی به انتظار نشسته اند که ببینند مسئولان استانی خصوصاً استاندار نسبت به این موضوع چه موضع گیری خواهند داشت؟

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا