نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

22. اسفند 1396 - 6:44
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار در استان طرح مطالعاتی خرس قهوه ای با ارائه در شورای پژوهشی یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایتخت  طبیعت ایران، یکی از مناطق جغرافیایی منحصر بفرد کشور است که درای زیست گاههای بکر حیات وحشی است که اگر به درستی مورد توجه قرار گیرد می تواند زیستگاه جانوارانی باشند که این روزها  نسل آنها در حال انقراض قرار دارند.

زیستگاههایی که با تنگ تر شدن دامنه و گستره آنها مجال نفس کشیدن را از حیوانات گرفته است و هر ساله این رشته های سرسبز زاگرس طعمه حریق عواملی می شوند که در خاکستر زمانه می سوزد. حال که مسئولان کهگیلویه و بویراحمد تصمیم گرفته اند که خرس قهوه ای که از خانه خود قهر کرده را به خانه خود برگردانند آیا برای حفاظت و صیانت از این پروژه تدابیر لازم اندیشیده اند و باز آیا به این مهم دست یافته اند که هرساله چه تعداد نیروهایی از محیط بانان در اثر حفاظت از زیست گاههای محیطی دچار مشکل و. دردسر می شوند؟

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار در استان طرح مطالعاتی خرس قهوه ای با ارائه در شورای پژوهشی یک میلیارد و 600 میلیون تومان اعتبار گرفت.

 

سید اسدالله هاشمی در نشست شورای پژوهشی این اداره کل ضمن گرامیداشت یاد و خاطره جان باختگان سانحه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج که باعث جان باختن 66هم وطن از جمله مرحوم هادی فهیمی فعال زیست محیطی و شخصی که برای گونه خرس سیاه زحمت فراوانی کشیدند، افزود: این اداره کل دغدغه حفاظت و حراست از خرس قهوه ای که نماد جانوری استان است را برای نخستین بار در کشور و استان به شورای پژوهشی و کارگروه برنامه ریزی استان برد.

وی اظهارکرد: با دید مثبت و خوب مسئولان برنامه و بودجه استان موفق شدیم یک میلیارد و 600میلیون تومان برای این پروژه اعتبار بگیریم و این برای نخستین بار است پروژه ای زیست محیطی در سطح استان این مبلغ اعتبار گرفته و این فرصت خوبی است که اساتید جانورشناس دانشگاه یاسوج اندوخته های علمی خود را عملی کنند.

در این نشست که سومین جلسه شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بود، اساتید دانشگاه یاسوج و کارشناسان معاونت آموزش و پژوهش این اداره کل به بیان دیدگاهها و نظرت خود پرداختند.

به هرحال؛ اکنون با تامین اعتباری که برای امر پژوهشی خرس قهوه ای در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد صورت پذیرفته است، باید ببینیم بستر کار و زمینه این پروژه تا چه حد موفق خواهد بود و آیا زیست گاههای استان می تواند مامن و پناهگاه خوبی برای این جانوری باشد که این روزها به همراه دیگر از موجودات گریزان از طبیعتی باشد که رو به نابودی و زوال می باشد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی