نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

15. آبان 1399 - 9:46
دبیرنهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: شبکه ملی اطلاعات به اندازه‌ای برای کشور ما نیاز است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه‌ای که با هیئت دولت داشتند به این موضوع اشاره کردند.

به گزارش خبرگزاری چهارفصل از یاسوج زهرا داوودی اظهار کرد: اینترنت امروزه یک جزء جدایی ناپذیر در زندگی یک جامعه است، اختلال چند ساعته در اینترنت بدون شک باعث ایجاد مشکلاتی در سطوح مختلف می شود، وابسته بودن به اینترنت جهانی نیز یک هشدار جدی محسوب می شود، گاهی ممکن است یک حمله سایبری اختلال شدیدی را در سیستم های اداری ما ایجاد کند، پس این وابستگی یک هشدار است.
وی بیان کرد: با وجود اینکه بحث شبکه ملی اطلاعات از سال 84 تا کنون در کشور مطرح شده است اما هنوز آن گونه که باید زیرساخت های آن  مهیا نشده است، اما سوال اینجاست که چرا با وجود گذشت این مدت، هنوز پیشرفت قابل توجهی در اجرایی کردن شبکه ملی اطلاعات مشاهده نمی‌شود.
دبیرنهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی ها بر این تصور هستند که اینترنت ملی داشتن به معنای محدود کردن اطلاعات یا کنترل اطلاعات  است در حالی که به هیچ وجه چنین چیزی مطرح نیست، داشتن اینترنت ملی  به معنای این است که همه اطلاعات در پهنای باند داخلی رد و بدل می شوند و حتی باعث می شود که بسته های اینترنتی  که من و شما با هزینه های زیادی خریداری می کنیم به نصف قیمت در دسترسمان قرار بگیرد.
داوودی عنوان کرد: پیام‌رسان‌ها بومی سازی شدند و حتی با کیفیت بسیار بهتری در اختیار مردم قرار داده شد، اما متاسفانه نبود زیرساخت قوی و عدم حمایت قاطع دولت باعث شده است که آن گونه که باید مورد حمایت قرار نگیرند، اینکه برخی می گویند مردم تمایلی به ورود به شبکه‌های داخلی را ندارند حرفی است که مسئولان در دهان مردم گذاشته اند.
وی افزود: چه کسی است که تمایل نداشته باشد بسته اینترنت را نصف قیمت امروز خریداری کند، چه کسی تمایل ندارد که سرعت اینترنتش چند برابر امروز باشد، مسئولان وزارت ارتباطلات و دولت زیرساختها را مهیا کنند بعد بگویند مردم حمایت نمی‌کنند.
دبیرنهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد  بیان کرد: نبود شبکه ملی اطلاعات باعث می شود که ما با دستان خودمان اطلاعاتمان را در اختیار سایر دولت ها قرار دهیم، کاربران  ایرانی در شبکه ملی اطلاعات امنیت بسیار  بالاتری خواهند داشت، خانواده های ایرانی با وجود شبکه ملی اطلاعات دیگر  نگران ممو ها و نهنگ های آبی نخواهند بود.
داوودی گفت: منفعت  برخی‌ها از نبود شبکه ملی اطلاعات در کشور باعث شده است که موانع بسیار زیادی را ایجاد کنند، و یا آن گونه وانمود کنند که اجرایی شدنش به این آسانی ها نیست، در حالی خیلی از کشورهای دیگر به راحتی شبکه اطلاعات خود را راه اندازی کردند.
وی بیان کرد: وزارت ارتباطات از یک طرف  اهمیت وجود شبکه اطلاعات و پیام رسان های بومی را مطرح می کند و از طرف دیگر در عمل آنگونه که باید برای اجرایی شدنش تلاش نمی کنند، شبکه ملی اطلاعات از نیازهای ضروری کشور ماست.
دبیر نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات باید به یک مطالب عمومی در سطح جامعه تبدیل شود، مردم باید این موضوع را از مسئولان امر مطالبه کنند که به نتیجه قابل قبولی در این بخش برسیم.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی