نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

25. فروردين 1400 - 10:56
اعزام اکیپ های آوار برداری به روستاهای زلزله زده شهرستان دنا و اختصاص تسهیلات زلزله به سی سخت مسائل مهم و اولویت داری بودند که در نشست ستاد بازسازی سی سخت با حضور معاون بنیاد مسکن کشور مطرح شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری چهارفصل؛ به نقل از صبح زاگرس صبح امروز نشست بازسازی شهر سی سخت با حضور معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور، استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی در ساختمان دولت برگزار شد.

 
مدیر کل بنیاد مسکن در این نشست گفت: در جلسات با مدیران شعب بانک های مختلف در بحث قرارداد بازسازی شهرستان دنا، پیگری های زیادی صورت گرفت.
 
جنتی با بیان اینکه بانک هایی که در شهر سی سخت شعبه ندارند از طریق کانکس به فعالیت خود ادامه می دهند، گفت:  مدیران شعب شهرستان اعلام کردند در اخذ قرار دادها همکاری بیشتری خواهند داشت.
 
 
وی بیان کرد: تعداد زیادی از واحد ها در بحث مالی متوقف شدند و ادامه روند انها کند شده است و در این راستا بانک های عامل با تلاش بیشتر در رفع مشکلات مردم  مشارکت  داشته باشند.
 
 
این مسئول گفت: بالغ بر ۳۵۰ واحد‌ در شهر و روستا پی کنی و بازسازی شده و  مصالحی مانند میلگرد و بتن و آجر در اختیار کسانی که بازسازی راشروع کردند قرار داده شده و خواهد شد. 
 
معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور در این جلسه با اشاره به اینکه بخش عمده ای از کارها مانند صدور پروانه توسط دهیاری صورت می گیرد،و در صدور پروانه و مقدمات ساختمان های شهر پیچیدگی هایی وجود دارد گفت: سیستم تهیه طرح و ارجاع به نظام مهندسی و شهرداری از سرعت مطلوبی برخوردار نیست برای این امر به یک جمع بندی جهت حل مشکل دریافت پروانه رسیدیم.
 
مهدیان با بیان اینکه حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ واحد احداثی در زمستان باید سقف آنها تکمیل شند، افزود: در بحث اعتبارات برای واحد‌های تخصیص نیافته  مقدمات کار مانند مصوبات دولت، تامین اعتبار انجام شده است در این راستا در استان و شهرستان و منطقه باید در روند بازسازی ها تلاش کنند.
 
 
وی با بیان اینکه صدور پروانه و تهیه نقشه مهم است، ادامه داد، گفت:  مهمترین مشکل مردم  نقدینگی است در این راستا باید اعتبار در دست مردم باشد.
 
این مسئول به آمادگی برای کمک به بانک‌ ها در ابعاد اضافه کار و نیرو و مطالبات آنها برای تسریع در بازسازی ها اشاره کرد و گفت: زمان بندی برای بازسازی باید ۱۲ درصد باشد اما از زمانبندی عقب هستیم و بیشترین مشکل در بازسازی ها،  همکاری بانک ها در خصوص  تسهیلات بانکی است.

 

شهردار سی سخت در ادامه جلسه گفت: در بخش پروانه  با اخذ تعهد نامه کتبی از حق شهرداری برای سرعت کار منصرف شدیم،‌ از طرفی از مازاد پرداخت  متراژ ۱۰۰ متر بنیاد مسکن منصرف شدیم همچنین پروانه هایی که صادر شده مازاد بر تعهد بنیاد مسکن است زیرا در این راستا متقاضی وجود دارد. 
 
علی فرد در ادامه با بیان اینکه ۲۰۰ واحد‌اصلاحی، و بالای ۱۰۰ واحد‌ نیازمند تسهیل، و ۶۰۰ واحد‌ مجوز صادر شده است، گفت: در حوزه شهرسازی نیازمند جذب چند نفر هستیم که عاریه ای نباشند تا در بحران ها  بتوانند در روند نظارت ها، صدور پروانه  همکاری کمک کنند.
 
وی در ادامه به ۲۰۰ واحد‌ نظارت میدانی برای ساخت و ساز ها اشاره کرد و گفت:  در بحث نظارت عالیه ۷۰ واحد نظارت صورت گرفت.
 
وی ادامه داد: در شرایط حاضر به دلیل حجم کار،  بالای ۲۰۰ پروانه صادر می شود، در این راستا در شهرداری همکاران سه شیف کار می کنند.
 
رئیس نظام مهندسی استان گفت :  نظام مهندسی ۴۵۰ طراحی نقشه را به شهرداری اعلام کرد، از طرفی نظارت عالیه در شهر سی سخت دنبال شد.
 
وی در ادامه گفت: دفتر مقررات ملی خطر زلزله را در یاسوج و سی سخت به زیاد و خیلی زیاد افزایش داده است.
 
 

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی