نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

9. ارديبهشت 1400 - 0:17
مشکل بوی بد فاضلاب باعث آزار بسیاری از شهروندان ساکن در شهرک های جهاد، امام علی(ع) و امام حسین (ع) شده است و مسئولان آبفا که تا این لحظه اقدام خاصی صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی چهارفصل  مدت هاست که انتشار بوی شدید فاضلاب در بخش‌های زیادی از شهر یاسوج (شهرک امام علی (ع)، شهرک جهاد، شرف آباد، شهرک امام حسین(ع) و دولت آباد باعث ایجاد نارضایتی و اعتراضات شدید ساکنین این مناطق از شهر یاسوج شده است و به نظر می رسد این مشکل قصد تمام شدن ندارد.

 

 بروز این مشکل سبب ایجاد اختلالات و مشکلات حاد بهداشتی، روانی و عصبی برای ساکنین این مناطق شده است، انباشت این مشکلات و عدم رسیدگی فوری به این مشکل و نبود اراده ای برای رفع آن نگرانی جدی شهروندان یاسوجی است.

 

عدم توانایی شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد و به خصوص شهر یاسوج در برطرف کردن مشکل بوی بد فاضلاب در مناطق ذکر شده یکی از مهمترین موضوعاتی است که شهروندان یاسوجی از آن گلایه دارند.

 

یکی از اهالی شهرک جهاد در تماس با صبح زاگرس از بوی تعفن فاضلاب در ساعات شب تا صبح تصفیه خانه اظهار گلایه کردند و گفتند: متاسفانه در ساعت ۱۰ شب بوی بد تصفیه خانه فاضلاب شهر یاسوج که در پایین دست این مناطق واقع شده است به شدت ما را اذیت می کند و مدت هاست که بوی بد این تصفیه خانه باعث شده که حتی نتوانیم از خانه خارج شویم.

 

وی همچنین گفت: بارها در برنامه های مختلف از مسئولان شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد خواسته ایم این مشکل را برطرف کنند اما پس از گذشت سال ها از این ماجرا، هیچ چاره ای برای آن انجام نشده است.

 

شهروند دیگری که ساکن شهرک امام علی است با اشاره به این که نزدیکی تصفیه خانه  فاضلاب شهر یاسوج به شهرک امام علی(ع) باعث شده است بوی بد آن بیشتر احساس می شود که انتظار داریم مسوولان برای رفع این مشکل راه چاره ای بیاندیشند، تاکنون چندین بار در رسانه ها این مسأله پیگیری شده اما متاسفانه هیچ مسئولی صدای ما را نشنید.

 

این در حالی است که رئیس آبفای شهرستان بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص بوی بد فاضلاب در شهر ک امام حسن (ع) و شهرک جهاد گفت: با گرم شدن هوا بوی فاضلاب در این شهرک ها احساس می شود و در این رابطه درصددیم  با نصب پمپ اس پی مشکل ایجاد شده را برطرف کنیم.

 

وی با بیان اینکه با گرم شدن هوا و وزش باد به سمت شهرک های اقماری این بو احساس می شود، بیان کرد:  اگر در ساخت و سازها  ۵۰۰ متر شعاع  قانونی رعایت می شد شاهد این موضوع نبودیم.

 

به هر حال مشکل بوی بد فاضلاب باعث آزار بسیاری از شهروندان ساکن در شهرک های جهاد، امام علی(ع) و امام حسین (ع) شده است و مسئولان آبفا که تا این لحظه اقدام خاصی صورت نگرفته است.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی