نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

12. ارديبهشت 1400 - 13:35
اعضای شورای شهر و شهردار به جای پیام های تبریک خشک و خالی توضیح دهند که چه کاری برای پرداخت حق حقوق کارگران شهرداری انجام داده اند؟

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی چهارفصل یازدهم اردیبهشت ماه به عنوان روز کار و کارگر نامگذاری شده است تا حداقل به این بهانه کارگران هم به دید مسئولان بیایند و به فکر مشکلات و گرفتاری های این قشر زحمتکس بیافتند.

 

از جمله کارگرانی که شاید روزانه با ان ها رو به رو می شویم کارگران شهرداری هستند که حق و حقوق قشر زحمت‌کش و کارگر شهرداری به ویژه در این شرایط که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، باید در اولویت قرار گیرد.

 

در ماه های اخیر که ویروس کرونا سایه خود را بر همه فعالیت ها انداخته است قشر ضعیف جامعه یعنی کارگران به مشکلات مضاعف تر و سخت تری دچار شده اند و باعث سخت شدن معاش و کوچک شدن سفره معیشت آنها شده است.

 

مشکلات اقتصادی و اثرات سوء آن روند ثباتی به خود ندید بلکه شاهد افزایش این مشکلات در نقط مختلف کشور خصوصا کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج بودیم.

 

در چند ماه گذشته موضوع  حقوق معوقه کارگران شهرداری یاسوج در رسانه های مختلف شنیده شد، این موضوع در حالی  قشر کارگر را دچار مشکلات معیشتی کرده است، که وضعیت پرداخت حقوق معوقه آنها بدون تعیین و تکلیف رها شده است.

 

در روزهایی که شورای شهر و شهرداری در گیر و دار اختلافات و حواشی بر سر هم می زدند همه روزه شاهد تجمع کارگران شهرداری یاسوج در مقابل ساختمان ادارات مختلف بودیم تا از این طریق بتوانند به حقوق عقب افتاده خود برسند.

 

شورای شهر یاسوج در پنجمین دوره خود فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرد و اتفاقات مثبت و منفی نسبت زیادی را در خود جای داد که در این مقال نمی گنجد.

 

این شورا  که در ابتدای کار امید می رفت بتواند با توجه به ترکیبی که در اختیار دارد عملکرد مثبت و درخشانی از خود بر جای گذارد اما نتیجه عملکرد این سه سال و اظهارات مردم و مسئولان مختلف نشان از ان دارد که شورای شهر یاسوج در پنجمین دوره خود توفیق چندانی به دست نیاورده است و بیشتر درگیر حواشی و جدل با شهرداری بوده است.

 

امروز روز کارگر بود و اعضای شورای شهر و شهردار به جای پیام های تبریک خشک و خالی توضیح دهند که چه کاری برای پرداخت حق حقوق کارگران شهرداری انجام داده اند؟ آیا معوقات چند ماهه کارگران شهرداری پرداخت شده است؟ چه تسهیلاتی برای روزهای سخت کرونایی کارگران شهرداری در نظر گرفته اید.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی