نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

21. شهريور 1403 - 15:18
سرپرست سابق آموزش و پرورش بویراحمد مطرح کرد:
مدیریتم نمایشی و پرستیژی نبود
سرپرست سابق آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: خدا را شاکرم که در این مدت نگاهم پرستیژی و نمایشی نبود، اکثر بعدازظهر و شبانه در محل کار بودم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «چهارفصل» آئین تکریم و معارفه مدیران آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ظهر امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه در سالن اجتماعات آموزش و پرورش بویراحمد برگزار شد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با بیان اینکه حضرت علی علیه السلام می فرماید: «مدیریت ها ابزار سنجش افراد است» در آموزش و پرورش مدیریت ها متفاوت است و برای تدریس در کلاس درس استخدام شدیم.

جابجایی یک مدیر امری طبیعی است

محمد جمالی افزود: جابه‌جایی یک امر طبیعی است که همکاران پست بندی و ساماندهی می‌شوند، ما در سند تحول بنیادین ما جهت خروجی مثبت ۴۰ صفت معرفی شده است، دانش آموزشی که باید تحویل داده شود باید مزین به این ۴۰ صفت باشد.

وی با بیان اینکه معلم باید منزلت خود را بداند و شأن و جایگاه معلم شأن خدایی است و مناعت طبع او در هیچ صنفی وجود ندارد ادامه داد: خروجی ما باید سبب افتخار باشد زیرا قرار است ذیل ۶ ساحت کار کنیم، نباید احساسی و هیجانی عمل کنیم و عقلانیت باید حاکم باشد و جابه‌جایی ها طبیعی است.

وی افزود: آقای داستار از خانواده معظم شهدا هستند و از زحمات و تلاش‌های وی تشکر می‌کنیم.

نیازمند یک دید فرا قومی، جناحی و فرا سیاسی

جمالی افزود: ۴۰ درصد دانش آموزان استان با تنوع قومیت ها در بویراحمد است و نیازمند یک دید فرا قومی، جناحی و فرا سیاسی است و تاکید ریاست جمهوری بر این موضوع یعنی وفاق و حضور همه نگاه ها است.

سرپرست آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:آموزش و پرورش با یک قوم و فکر و سلیقه اداره نمی‌شود بلکه آموزش و پرورش باید معجونی از همه طوایف قوم و سلایق باشد.

این مسئول ادامه دارد: چندین بار از آقای رضایی خواستیم این مسئولیت را بپذیر اما ابا داشت و گفت: رضایی سوابقی مختلفی دارد و از جمله معاون آموزش متوسطه در کارنامه او است.

وی با اشاره به اینکه خدمات مختلفی آقای داستار داشتند و این راه باید ادامه پیدا کند گفت: صدور اوراق، توزیع کتب و ساماندهی و... از جمله آنهاست و باید نگاه سیستمی در آموزش و پرورش شهرستان داشته باشید تا سر جمع تلاش ها خروجی مثبت برای آموزش و پرورش بویراحمد باشد.

نگاه بهرامی به انتصابات نگاهی فراجاحی  و شایسته سالاری است

این مسئول در پایان گفت: با آقای بهرامی دیداری داشتم و وی گفت؛ آقای جمالی بین خود و خدا سعی کنید افراد شایسته را حاکم کنید و از موضوعات قومی و قبیله‌ای پرهیز کنید و نگاه وی نگاه جزئی نگری نیست و با توجه به مسئولیتی که در کمیسیون دارند امید داریم بتوانیم از سهم مسئولیت های اجتماعی  خدمت کنیم.

سرپرست سابق مدیریت آموزش و پرورش بویراحمد در این جلسه با بیان اینکه شما از قاطبه فرهنگیان این شهر و سرمایه عظیم این شهرستان هستید گفت: اگر غیر بویراحمدی وجود دارد جای ایراد نیست، دغدغه برای بویراحمد دارد.

آموزش و پرورش بویراحمد تازیانه شدید خورده است

صالح داستار گفت: هیچ مخالفی نسبت به من نخواهد گفت در طول مدت خدمت سلیقه ای عملکرد کرده است؛ در طول دوران خدمت ازموضوع ساماندهی نیروی انسانی غافل نبودم و به دنبال کیف سازی بودم.

وی ادامه داد: با همه کیفیت بویراحمد، اما آموزش و پرورش بویراحمد تازیانه‌های شدیدی به خود دیده است، در طول مدیریت این جایگاه، حداکثر طول مدت خدمت ۲ سال و برخی یک سال بودند.

از جیب شخصی خودم به رضایی جایزه میدهم

داستار افزود گفت: آقای رضایی یکی از استندبای‌ترین گزینه های آقای بهرامی برای این مسئولیت است و باید دید چه اندازه برای این مسئولیت دوام دارد و اگر دوام آورد و خودش به سختی ها اعتراف نکرد، از جیب شخصی جایزه می دهم.

وی با بیان اینکه مقایسه این آموزش و پرورش با دیگر آموزش و پرورش در سراسر استان مقایسه یک ساختمان یک طبقه با چند طبقه است گفت: آنجا محوطه سازی و فضا و... دیده شده است.

مدیریتم نمایشی و پرستیژی نبود

داستار گفت: خدا را شاکرم که در این مدت نگاهم پرستیژی و نمایشی نبود، اکثر بعد ازظهر و شبانه در محل کار بودم و برخی نیروهای چنان خسته بودند که وقت رسیدگی به خانواده نداشتند. راننده من می گفت با این شدت کار نمی‌‌توانم کار کنم.

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم از همه دلسوزان که به آموزش و پرورش کمک کنید و بدانید این شهرستان ظرفیت نیرو ندارد ادامه داد: در این سازمان سامانه الکترونیک فله‌ای نیست که نیرو تزریق شود بلکه کد دارد.

سرپرست سابق آموزش و پروش بویراحمد ادامه داد: توسعه فناوری را دنبال و نیروهایی را در این بخش به صورت آزمونی اعمال کردیم تا روزی بتوانیم درصورت سفر ریاست جمهور نیروی فناور معرفی کنیم.

وی ادامه داد: از لحاظ کمی آمارها افزایش پیدا کرد اما از لحاظ کیفی این موضوع مشاهده نشده و همه ما از جمله نماینده بویراحمد باید این بخش را حمایت کنیم‌

وی با توضیح اینکه زیر ۵ سال سابقه را برای جوانان در حوزه مدیریت ممنوعیت کردیم تا کسب تجربه کنند، گفت: آقای جمالی گواهی می دهند کار در آموزش و پرورش در کشور و خصوصا بویراحمد چند برابر شده و سامانه ها و پایش ها توسط وزیر رصد می شود. 

وی ادامه داد: در توزیع کتب درسی ۶۲ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام‌کتاب، سازماندهی ها دنبال و در روزهای آینده تمام می شود، در دفاع از املاک از گوشه تا دیگر مناطق اقدام کرده اما ساختمان ها فرسوده و در شأن فرزندان شما نیست.

اهل تعریف نیستم

داستار افزود: اهل تعریف نیستم اما اگر امثال من هزینه نظام نشود چه کسی باید هزینه شود و دل خوشی به این مسئولیت نداشتم جز اینکه خدمت کنیم.

داستار با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مکانی نیست که نیروی دلسوز نداشته باشد بنابراین نیروها را تغییر ندادم و نیروهای خوبی در قد و قامت مدیر کلی هستند گفت: ما اگر جسارت و کوتاهی یا برداشتی اشتباه از سخنانمان شد حلال کنید.

به هیچ شخص سیاسی وابسته نیستم

وی با اشاره به اینکه فردی روستازاده بودم و ما را مهدوی زاده حمایت کرد گفت: بسیار خوشحالم که متوسل به هیچ شخص سیاسی نبودم. یک ساعت خدمت نماینده فعلی بودم و متعهد همان یک ساعت بودم و گزارشی که خدمت او دادم استقبال کرده و متاثر شد.

سرپرست جدید آموزش و پرورش بویراحمد در ابتدا بابت تاخیر در برگزاری این جلسه پوزش خواست و گفت: به همه فرهیختگان عرصه فرهنگ و دانایی عرض سلام و خیر مقدم دارم. از شما و کسانی که خارج از آموزش و پرورش حضور دارید تشکر می کنم.

ایوب رضایی از حسن اعتماد سرپرست آموزش و پرورش تشکر کرد ‌و گفت: از نماینده محترم شهرستان بویراحمد، دنا و مارگون تشکر دارم، از آقای داستار تقدیر و تشکر دارم و از همکاران بنده هستند و با هم در ارتباط بودیم و از زحمات و تلاش های تشکر می کنیم.

آموزش و پرورش یک ابر سازمان است

وی ادامه داد: این سازمان مهم تربیت نهاد از جنبه ماموریت است و وظیفه تربیت دارد و یک سازمان اثرگذار است و دارای بزرگترین ساختار در بین وزرات خانه ها و ابر سازمان است و هیچ سازمان  تعلیمی، تاسیسی، تکمیلی و تحلیلی که این ویژگی‌ها راداشته باشد، وجود  ندارد.

رضایی با بیان اینکه هیچ نهادی در توسعه‌های‌ سیاسی و فرهنگی و اجتماعی به پای آموزش و پرورش نمی رسد گفت: فارغ از قوانین حاکم بر آموزش و پرورش و میزان هزینه ها در این سازمان‌، اگر یک نگاه سیستمی حاکم باشد آموزش و پرورش موفق خواهد بود.

باید همانند انیشتن تفکر سیستمی داشته باشیم

وی ادامه داد: انیشتن تفکر سیستمی داشت، انیشتین بیان می کند: «عاقل ها مشکل را حل می کنند و عاقل تر ها نمی گذارند مشکلی رخ دهد» و این نکته معرفی کننده تفکر سیستمی است.

جمالی ادامه داد: دو نوع نگاه وجود دارد در نگاه مدیریتی از بالا تا پایین اگر نگاه تجویزی باشد و بخواهد مشکلات را بعد از آمدن آن حل کند این نگاه تجویزی است اما زمانی مدیری قبل از ایجاد مشکل و جلوگیری از آثار آن پیشگیری می کند این نوع نگاه سیستمی و پیشگیری است.

وی با بیان اینکه با بازگشایی مدارس باید دید کتاب ها توزیع، کلاس‌بندی و کیفی سازی دنبال شده و چگونه است گفت: اگر نگاه سیستمی پیش بینی شده است سبب تحولات مثبت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد دانش آموزان در این شهرستان است گفت: اگر شاخص های درون‌دادی و برون‌دادی خوب باشد آموزش و پرورش استان خوب خواهد بود.

با اصرار این مسئولیت را پذیرفتم

رضایی افزود: چندین بار از من خواستند این مسئولیت را بپذیرم و با اصرار این مسئولیت را پذیرفتم، اولین برنامه‌ام حاکم کردن نگاه سیستماتیک از اداره تا سطح مدارس است، امروز پروژه مدارس را داریم و اولویت ما است و حق نداریم بگوییم کلاسی معلمی ندارد، کتابی توزیع نشده و یا ابلاغی صورت نگرفته است بر این اساس به عنوان اولویت اول پروژه بازگشایی مدارس در دستور کار است.

سرپرست جدید آموزش و پرورش بویراحمد ادامه داد: شورای آموزش و پرورش تشکیل می شود و در دو شیفت مشکلات را احصا تا پویایی در اول مهر مشاهده شود.

خط قرمز برای خود دارم

وی گفت: نکته تاکیدی بنده رعایت اخلاق در سیستم ادارای شهرستان است خط قرمز من زمانی است که معلمی وارد آموزش و پرورش بویراحمد شود و رفتاری دون شان با وی شود، از دورترین نقاط، معلم برای من اولویت است، اینجا دستگاه فرهنگ استان است و انتظار تکریم است.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت بخشی را دنبال خواهیم کرد و باید دید چه رویکردی در ژاپن دنبال شد و سبب کیفی سازی شد و این رویکردها باید دنبال شد گفت: زمانی ذی‌نفعان ما از ما راضی باشند واین موضوع  ملموس بود یعنی کار  را به خوبی انجام دادیم.

وی ادامه داد: با دریافت وضع موجود آموزش و پرورش بویراحمد در این جایگاه قرار گرفتم، همکاران تلاش کردند و با خروج از حوزه معاونت در حوزه هسته گزینش مراجعه کردم اما به قدری تجربه کسب کردم زیرا دارای هدف و برنامه و تا پاسی از شب خدمت داشتند.

تفکرات گارسیایی آقای مدیر

رضایی گفت: گابریل گارسیا مارکز بیان دارد: «دنیایی که بهت تحویل دادند باید بهتر تحویل دهیم، وقتی از وجود تو بتوانند بهتر نّفس بکشند یقین بدان فردی موثری خواهی بود.

تصاویر را در زیر مشاهده کنید.

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی