نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

7. مهر 1392 - 21:29
نبود راه ارتباطی مناسب وعدم توجه مسئولان استانی و شهرستان چرام به جاذبه های گردشگری روستای تاریخی و خوش آب و هوای طسوج ، باعث ناشناخته ماندن این منطقه شده است.

به گزارش چهارفصل، روستای طسوج یکی از روستاهای زیبا و گردشگر پذیراستان کهگیلویه وبویراحمد وشهرستان چرام است  که در فاصله ی 50 کیلومتری و درسردسیرترین نقطه ی شهرچرام قراردارد.

آنچه که این روستا را ازسایرروستاها متمایز می کند وجود چشمه ها وجویبارهایی است که به وفور یافت می شود و با جاری شدن در جای جای روستا باعث به وجودآمدن باغ های زیبای گردو، سیب، انگور و غیره شده است.

همچنین وجود بقعه متبرکه امامزاده گلبهار(ع) در دل روستا که از احترام خاصی نزد اهالی روستا برخوردار است همه ساله درفصل های بهار و تابستان گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند.

علاوه براین، آبشار زیبای الوان در دامنه کوه ساورز و وجود درختان سربه فلک کشیده و کهنسال چنار زیبایی این روستا را دو چندان کرده است.

از دیگر جاذبه های این روستا وجود قلعه تاریخی عمارت هشت وسنگ در این مکان است که نوشته کتیبه ای قدیمی حکایت از این دارد که روستای طسوج در اواخر دوره قاجار و درفصل های بهاروتابستان مرکزحکومت احتشام الدوله بوده است.

تنوع آب وهوا در این منطقه باعث شده است که اهالی این روستا به فکر کاشت انواع درختان و محصولات کشاورزی افتاده و به پرورش حیوانات اهلی روی بیاورند.

اما با وجود این همه حُسن و قابلیت های فراوان گردشگری در این روستا، متأسفانه روستای طسوج شهرستان چرام  با بی مهری مسئولان آن چنان که باید و شاید توسعه یافته و شناخته شده نیست.

یکی از مشکلات عمده و اساسی مردم روستای طسوج عدم وجود راه ارتباطی مناسب است که طبق ادعای مردم این روستا با وجود درخواست های مکرر برای رفع مشکلات راه ارتباطی آن، تلاش چندانی صورت نگرفته است و با گذشت سالیان دراز همچنان بخش زیادی از این جاده، خاکی ودارای شیب های تند و خطرناک است.

با توجه به اینکه شغل بیشتر مردم این روستا باغداری و کشاورزی است، احداث راه ارتباطی مناسب سبب انتقال راحت  و آسان محصولات این روستا به شهر می شود.

به نظر می رسد با احداث راه ارتباطی روستای طسوج، ابتدایی ترین امکانات گردشگری در این روستا فراهم شده و با توجه به قابلیت و جاذبه های طبیعی، مذهبی و تاریخی ذکر شده، روستای طسوج می تواند به یکی از قطب های گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد تبدیل شود.  

منبع:صبح زاگرس

انتهای پیام / گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی