نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

30. دى 1392 - 9:55
مدیر فرش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متأسفانه چندسالی است که هویت فرهنگی فرش استان به نام سایر شهرستان های کشور به بازار عرضه می شود.

به گزارش چهار فصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، مهرداد کاویانی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خبر لنده به مشکلات حوزه فرش استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: فرش شهرستان لنده هم به لحاظ کیفیت و هم نوع بافت دارای جایگاه ارزنده ای است که متاسفانه به نام تاجران و شرکت های خصوصی سایر شهرستان های کشور و با از بین بردن هویت آن به فروش می رسد.

وی افزود: اشتغالزایی تاجران بخش خصوصی در حوزه فرش شهرستان لنده از عملکرد خوبی برخوردار است ولی متاسفانه دستمزد کم و عدم پوشش بیمه بافندگان فرش عاملی است که پایداری شغل را همراه ندارد.

مدیر فرش استان تصریح کرد: صنعت فرش بافی در استان ما به چندین سال قبل بر می گردد و اکنون  فرش استان از جایگاه مناسبی برخوردار است.

وی بیان داشت: کیفیت و مرغوبیت بافت فرش شهرستان لنده برای بازار های داخلی و خارجی شناخته شده و دارای جایگاه مناسبی است.

کاویانی تأکید کرد: فرش لنده می تواند برند مناسبی برای استان و کشور باشد که در چندسال گذشته تمام تولیدات این شهرستان به نام بافنده فرش و شهرستان لنده و استان به بازارهای داخلی و خارجی ارسال می شود.

وی در ادامه یادآورشد: طی بازدید های صورت گرفته از کارگاه های قالی بافی شهرستان لنده، مشخص شد که برخی از این کارگاه ها فاقد مجوز از اداره صنعت، معدن و تجارت هستند که با پیگیری های لازم برخورد قانونی خواهدشد.

مدیر فرش استان در پایان گفت: مشکلی که در شهرستان لنده با آن روبرو هستیم نبود مکان مناسب جهت ساخت سوله استاندارد و بهداشتی است ولی با این وجود تولیدات خود را در سطح شهر لنده و روستا های تابعه  توسعه خواهیم داد تا مشکل مکان حل شود.  

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا