نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

3. بهمن 1392 - 10:25
در حاشیه انتخاب فرماندار شهرستان باشت تشریح شد
ملاک انتخاب فرمانداران از دید معاون سیاسی استاندار
معاون سیاسی و امنیتی استانداری شرایط و ملاک های انتخاب فرمانداران کهگیلویه و بویراحمد را تشریح کرد.

به گزارش چهار فصل به نقل از پایگاه خبری تحلیلی خامی، فتاح محمدی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانداران قدیم و جدید شهرستان باشت در مورد علت تغییر و تحولات در فرمانداری های استان اظهار داشت: همان طوری که مردم  واقف هستند و آگاهی دارند معمولاً هنگامی که تغییر و تحول در کشور ایجاد می شود به تبع آن تغییرات متعارفی در سطح کشور، استان ها و شهرستان ها نیز انجام شده و قطعاً دولتمردان به دنبال آن هستند که با دقت و حساسیت شرایط را ارزیابی کنند و متناسب با شرایط منطقه و توانمندی هایی که در حوزه نیروی انسانی در منطقه وجود دارد را شناسایی و ارزیابی می کند.

وی با بیان این مطلب که انتخاب فرماندارن یک فرایند چند منظوری و چند بعدی است، افزود: نهادهای مختلف از مراجع استانی تا ملی در انتخاب فرماندارن نقش داشته و انجام تشریفات آن قطعاً مدت زمانی را می طلبد و انتخاب فرمانداران در یک فرایند طبیعی و قانونی صورت می گیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شهرستان بعدی جهت معرفی فرماندار مشخص شده یا خیر، ابراز داشت: هنوز نه، اما احتمال دارد که هر لحظه ابلاغیه ای از وزارت کشور به دست ما برسد و اقدام کنیم.

هیچ فرمانداری تمدید نشده است

محمدی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر انتخاب فرماندار جدید برای شهرستان گچساران نیز بیان داشت: در حال حاضر فرماندار گچساران در سمت خود به عنوان مدیریت ارشد شهرستان کارها و وظایف محوله فرمانداری را انجام می دهد.

وی در خصوص زمزمه های تمدید یکساله فرمانداری گچساران افزود: ما هیچگونه تمدیدی برای فرمانداری های استان انجام نشده است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری در خصوص آخرین  وضعیت تعیین فرماندار جدید شهرستان بویراحمد گفت: فعلاً بنده به عنوان سرپرست و با حفظ سمت در استانداری در خدمت مردم بویراحمد هستم، در عین حال افرادی مطرح شده اند و در حال ارزیابی هستند.

بومی بودن یکی از ملاک های انتخاب فرمانداران است

وی در خصوص اولویت و ملاک های انتخاب فرمانداران نیز اظهار داشت: اولین اولویت ما استفاده از نیروهای انسانی است که در حوزه سازمانی وزارت کشور مشغول به فعالیت و خدمت هستند.

محمدی ادامه داد: البته  به این معنی نیست که از سایر سازمان ها استفاده نکینم و امکان دارد در یک شرایط خاص  به این نتیجه برسیم که از دیگر عزیزانی که در دیگر سازمان ها وجود دارند استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: اولویت اول انتخاب با  مجموعه نیروها و پتانسیل هایی است که در حوزه وزارت کشور  فعالیت داشته و بومی آن منطقه هستند.

منعی برای انتخاب فرماندار غیربومی وجود ندارد

محمدی در خصوص استفاده از فرمانداران غیربومی در استان بیان داشت: به اندازه کافی نیروی انسانی بومی وجود دارد ولی در شرایطی اگر ضرورت پیدا کند، منعی برای این کار وجود ندارد.

 

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی