نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

4. بهمن 1392 - 16:06
ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به دعوت بان کی‌مون از ایران برای شرکت در ژنو اشاره کردند.

به گزارش چهار فصل به نقل از صبح زاگرس   خبرگزاری فارس از یاسوج نوشت، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ماه بهمن برای ملت ایران تا همیشه تاریخ عزیز و گرامی خواهد بود.

خبرگزاری فارس: استقلال ایران دشمنان را به وحشت انداخته است

امام جمعه موقت یاسوج افزود: این ماه تبلور آزادی و استقلال ملت ایران است که با رهبری داهیانه امام راحل توانستند ریشه حکومت فاسد و موروثی پهلوی را از جا درآورند.

موسوی‌اعظم با تبریک این ماه به همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، به سالروز بسته شدن فرودگاه تهران برای ورود امام راحل به کشور توسط بختیار اشاره کرد و گفت: ملت با همه توان در برابر رژیم ایستادگی کرد تا این که مجبور شدند در برابر این اراده سر تعظیم فرود آورند.

خطیب جمعه شهر یاسوج از ایران اسلامی به عنوان مستقل‌ترین کشور منطقه یاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی برای مردم و کشور استقلال و آزادی واقعی به ارمغان آورد.

موسوی‌اعظم به نوع اداره کشورهای منطقه از جمله کشورهای عربی اشاره کرد و گفت: آزادی و استقلال در بسیاری از این کشورها وجود ندارد.

خبرگزاری فارس: بازپس‌گیری دعوت از ایران نشانه استقلال نداشتن سازمان ملل است

 حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه دهدشت، با اشاره به بازپسگیری دعوت سازمان ملل از ایران برای شرکت در اجلاس ژنو 2 این اقدام را نشانه دشمنی استکبار از ملت ایران و نبود استقلال سازمان‌های بین‌المللی دانست.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: سازمان ملل ابزاری برای اجرای منویات استکبار بویژه آمریکای جنایتکار است.

حسینی کشتار مسلمانان بی‌گناه در سوریه و سکوت سازمان ملل در برابر این جنایت را متذکر شد و افزود: اقدام سازمان ملل در دعوت از کشورمان برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 و پس گرفتن آن تحت فشار آمریکا نشان داد که این سازمان گوش به فرمان استکبار است و استقلال لازم را ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه در بخش دیگری از سخنانش، نسبت به حذف سخنرانی مذهبی در مجالس ترحیم در سطح شهرستان هشدار داد و ابراز داشت: متأسفانه برخی در مجالس ترحیم دعوت از روحانیت برای موعظه را حذف و یا از افراد شخصی برای سخنرانی دعوت می‌کنند.

خبرگزاری فارس: ژنو 2 با هدف فشار به سوریه و تقویت رژیم صهیونیستی برگزار شد

امام جمعه گچساران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نشست ژنو 2 بیان کرد: دعوت از ایران اسلامی توسط بان‌کی‌مون و پس گرفتن این دعوت از طرف وی بر اثر فشارهای آمریکا نشان از متزلزل بودن شخصیت رئیس کل سازمان ملل بود و این‌که سازمان ملل نقش اصلی و بی‌طرفانه خود را زیر سئوال برد.

حجازی تأکید کرد: برگزاری این نشست بدون حضور ایران، با هدف اعمال فشار بیشتر بر دولت سوریه برای پذیرفتن شرایط مخالفان به رهبری استکبار همچنین تقویت رژیم جعلی اسرائیل بود.

امام جمعه گچساران خاطرنشان کرد: بدون حضور مقتدرانه و مدبرانه ایران اسلامی نمی‌توان برای ملت و دولت سوریه تصمیم‌گیری کرد و این نشان از اهمیت و نقش کلیدی ایران در تحولات منطقه است.

خبرگزاری فارس: مسئولان استانی اداره محیط زیست باشت را دریابند

  امام جمعه باشت در سخنان خود در خطبه دوم به نشست بزرگ ائمه جمعه با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار اشاره کرد و از عمده‌ترین مصوبات این جلسه را ممنوعیت جدی تیراندازی در مراسمات و تالارها و مجالس عروسی نام برد.

وی به اجرای گام نخست نشست ژنو پرداخت و اذعان کرد: تاکنون که هر دو طرف به توافق‌های خود متعهد و پا برجا بوده‌اند اما لازم است یادآور شویم که اگر غرب در هر مرحله‌ای قانون شکنی کرده و بر تعهدات خود نماند ایران در کمتر از یک روز فعالیت هسته‌ای خود را از سر خواهد گرفت.

وی در ادامه به مذاکرات ژنو 2 اشاره کرد و گفت: غیبت ایران سایه‌ای سنگین بر این نشست افکند به گونه‌ای که خودشان به این موضوع اقرار کردند.

وی در پایان به نداشتن قدرت تصمیم گیری دبیرکل سازمان ملل اشاره کرد و آن را مایه شرم دانست.

خبرگزاری فارس: اعتبار سازمان ملل با اقدام بان‌کی‌مون زیر سوال رفت

امام جمعه لنده خاطر نشان ساخت: امروزه جریان تکفیری همان خوارج زمان علی بن ابیطالب بوده که با خروج خود و کشتار مسلمانان و شهادت حضرت علی (ع) ضربه‌های بسیاری را بر پیکره اسلام وارد ساختند.

کیانی‌اصل با اشاره به ضرورت وحدت مسلمانان گفت: مهمترین وظیفه نخبگان علمی و دینی و سیاسی در شرایط کنونی تبیین مسأله وحدت و پرهیز از اختلاف و تفرقه است.

وی آغاز اجرای گام نخست توافق ژنو را یاد آور شد و افزود: ما همچنان بر تعهدات خود پایبند هستیم ولی به غرب و سران استکباری آن هیچ اعتمادی نداریم.

کیانی‌اصل در ادامه به دعوت بان کی‌مون از ایران برای شرکت در ژنو 2 اشاره کرد و گفت: بان‌کی مون بزرگترین ضربه را به اعتبار سازمان ملل وارد ساخته چرا که تحت تأثیر آمریکا دعوت خود را پس گرفته و اساسنامه سازمان را زیر سؤال برده است.

وی افزود: همانطور که شرکت ایران بدون پیش‌ شرط می‌توانست تأثیر گذار باشد؛ شرکت نکردن ایران در مسأله سوریه نیز می‌تواند تأثیرگذار بوده و غیبت ایران یعنی از دست رفتن امتیاز مهم آمریکا چراکه ایرانم هیچ‌گونه الزامی برای پذیرش مصوبات این نشست را ندارد.

امام جمعه لنده یادآور شد: بزرگترین بازنده درگیری‌ها در سوریه رژیم صهیونیستی و بعد از آن آمریکا، عربستان، قطر و ترک‌ها خواهند بود چرا که هزینه‌های هنگفتی را انجام داده ولی هنوز موفقیتی به دست نیاورده‌اند.

انتهای پیام/گ

 

نظرات کاربران

شبکه اطلاع رسانی دانا
قلم_گزینشی