نظرخواهی

آیا ازعملکرد مهدی روشنفکر در توسعه شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون راضی هستید؟

تازه های سایت

17. آبان 1394 - 14:20
نابودی درختان
در بیخیالی مسئولان منابع طبیعی صورت می گیرد:
صادرات زغال از کوه حاتم بهمئی به خوزستان و بوشهر!
آنچه مسلم است مشکل اساسی در نابودی درختان بلوط بهمئی در سایه غفلت و بی مسئولیتی منابع طبیعی بهمئی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چهارفصل، در پی انتشار گزارش های هشدار دهنده رسانه های استان در یکی دو هفته گذشته مبنی بر قلع قمع و نابودی درختان بلوط کوه حاتم شهرستان بهمئی که در کمال بی توجهی و بی تدبیری و شاید سوءمدیریت منابع طبیعی بهمئی شکل گرفت هنوز هیچ اقدام بازدارنده و تاثیر گذاری در جهت مبارزه با این پدیده زشت زیست محیط صورت نگرفت.

 

 
تعدادی از اهالی شهرستان بهمئی با حضور در محل قلع و قمع درختان زیبای بلوط کوه حاتم از یک فاجعه تاسف بار خبر دادند و اظهار دارشتند متاسفانه روند نابودی درختان کوه حاتم بهمئی روز به روز افزایش می یابد.
 
این گزارش می افزاید اهالی روستاهای بخش تشان بهبهان با استقرار شبانه در کوه حاتم بهمئی با استفاده از اره های بنزینی به شکل فجیعی در سایه غفلت منابع طبیعی بهمئی درختان بلوط را به زغال چوب تبدیل می کنند و برای فروش روانه بازار استان خوزستان و حتی بوشهر می کنند.

این اتفاق ناگوار در حالی رخ می دهد که منابع طبیعی بهمئی با انداختن توپ بازی در زمین منابع طبیعی بهبهان و لنده شانه از وظیفه حفاظت از منابع طبیعی خالی می کند در حالیکه کوه حاتم در فاصله کمتر از 10 کیلیومتری شهر لیکک و در حوزه جغرافیایی شهرستان بهمئی می باشد.

آنچه مسلم است مشکل اساسی در نابودی درختان بلوط بهمئی در سایه غفلت و بی مسئولیتی منابع طبیعی بهمئی است که با توجیهات غیرواقعی و غیر منطقی مدیرکل منابع طبیعی استان و فرماندار بهمئی را از توجه عمیق تر به این فاجعه زیست محیطی باز می دارد.

 
منبع:عصر دنا
انتهای پیام/
 

نظرات کاربران

قلم_گزینشی
شبکه اطلاع رسانی دانا